kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 173 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Megjelent 2025 példányban. |
A szerkesztő előszava | |
A napközi otthoni nevelőmunka | |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka fejlődése Magyarországon | |
Történeti kialakulás | 7 |
Az iskolai napközi otthonok számszerű fejlődése | 8 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalmának fejlődése | 10 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka gyakorlata | 13 |
A tanulók véleményei a napközi otthonról | 14 |
A szülők véleményei a napközi otthonról | 16 |
A pedagógusok véleményei a napközi otthonról | 18 |
A napközi otthoni nevelők képzése és továbbképzése | 23 |
A napközi otthoni nevelés tudományos kutatása | 24 |
Az iskolai napközi otthonok jövője | 25 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános kérdései | |
Az iskolai napközi otthon feladatai | 27 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka rendszere | 28 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tervezése | 29 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka szervezése | 39 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános módszerei | 41 |
Az iskolai napközi otthon kapcsolatai | |
Kapcsolat és munkamegosztás a többi napközi otthoni nevelővel | 45 |
Kapcsolat az osztályban dolgozó pedagógusokkal | 46 |
Kapcsolat az úttörőmozgalommal | 46 |
Kapcsolat a szülőkkel | 47 |
Kapcsolat a társadalmi szervekkel | 48 |
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalma | |
Tanulás a napközi otthonban | 50 |
A tanulás feltételei | 50 |
A napközi otthoni tanulás vezetésének módszerei | 52 |
Az iskolai ismeretek megszilárdításának lehetőségei a szervezett tanuláson kívüli időben | 58 |
Kulturális nevelés az iskolai napközi otthonban | 61 |
Olvasóvá nevelés a napközi otthonban | 62 |
Ének-zenei nevelés a napközi otthonban | 64 |
Képzőművészeti nevelés a napközi otthonban | 65 |
Népművészeti nevelés a napközi otthonban | 66 |
A filmkultúra fejlesztése a napközi otthonban | 68 |
Technikai nevelés a napközi otthonban | 69 |
A technikai nevelés feladatai | 69 |
A technikai nevelés tartalma, szervezése és módszerei | 70 |
Játék, sport és gyermektánc a napközi otthonban | 72 |
A játék jelentősége, nevelőhatása | 72 |
A játék és a tanulás kapcsolata | 73 |
A terem és a szabadtéri játékok általános követelményei | 74 |
Játéktervek készítése | 75 |
A játékfoglalkozás szervezése és irányítása | 75 |
Sportfoglalkozások a napközi otthonban | 76 |
Gyermek- és népi táncok tanítása a napközi otthonban | 79 |
Séták és kirándulások a napközi otthonból | 80 |
Séták | 80 |
Kirándulások | 81 |
A szabad idő helyes eltöltésére nevelés a napközi otthonban | 83 |
Követelmények és lehetőségek | 83 |
Barkácsolás | 85 |
Szabás-varrás | 85 |
Háztartási munkák | 86 |
A szükséges eszközök | 86 |
A tanulók pályaválasztásának segítése az iskolai napközi otthonban | 87 |
Honvédelmi nevelés az iskolai napközi otthonban | 90 |
A honvédelmi nevelés tartalma | 90 |
A honvédelmi nevelés lehetőségei és módszerei a napközi otthonba | 91 |
Egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei | 92 |
Az egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei | 92 |
Személyi higiéniai szokások kialakítása | 93 |
A környezet egészségügyének biztosítása | 93 |
A napközis tanulók étkezéssel kapcsolatos kutluráltsága | 94 |
A napközis gyermekek foglalkoztatása az iskolai szünetekben | |
A szünidei foglalkoztatás megszervezése | 95 |
A foglalkozások tartalma és módszerei | 96 |
A nyári napközis gyermek foglalkoztatások megszervezése | 97 |
A napközis táborok programjai | 98 |
A táborokban folyó nevelőmunka problémái, módszerei | 99 |
Néhány következtetés | 101 |
Ajánlott irodalom | 105 |
Az egésznapos iskolai (iskolaotthoni) nevelőmunka | |
Bevezetés | |
Az iskolaotthon kialakulása | |
Az iskolában folyó egésznapos nevelés értelmezése | 113 |
Az iskolában folyó egésznapos nevelés szükségességének indoklása | 113 |
Az iskolában folyó egésznapos nevelés feladatainak értelmezése | 116 |
Az iskolában folyó egésznapos mai szervezeti formái | 117 |
Az iskolaotthon szervezeti keretei | |
Szervezeti forma az alsó tagozatban | 121 |
Szervezeti forma a felső tagozatban | 124 |
Tanítás és tanulás az iskolaotthonban | |
Önálló foglalkozás az alsó tagozatban | 128 |
Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója | 128 |
Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről | 128 |
Az önálló foglalkozás időbeosztásáról | 131 |
Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása | 132 |
Önálló foglalkozás a felső tagozatban | 133 |
Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója | 133 |
Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről | 134 |
Az önálló foglalkozás időbeosztásáról | 136 |
Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása | 137 |
Szabad idő az iskolaotthonban | |
A szabad idő értelmezése | 138 |
A szabad idő funkciója | 139 |
A szabad idő szervezettsége és tervezhetősége | 140 |
Az iskolaotthonban kialakult foglalkozási formák | 142 |
Az iskolaközösség és a pedagógiai atmoszféra alakulása az iskolaotthonban | |
A pedagógus sajátos feladatai az iskolaotthonban | |
A távlati fejlődés érdekében szükséges feladatok | 151 |
A jelenlegi feltételek között kialakult feladatok | 152 |
Ajánlott irodalom | 154 |
Függelék | 157 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.