1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vezetés lélektana 4.

Rendszerirányítás - Személyi vezetés

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Közoktatási Vezetők Képzéséért Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: M-2000/1. Fekete-fehér ábrákkal. Első kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közhely, mégis érdemes elgondolkodni a következő megállapításon: a jövő Európája, a jövő Magyarországa a ma tanuló ifjúságának az Európája és Magyarországa. Ez a tény nem csupán passzívan tudomásul... Tovább

Előszó

Közhely, mégis érdemes elgondolkodni a következő megállapításon: a jövő Európája, a jövő Magyarországa a ma tanuló ifjúságának az Európája és Magyarországa. Ez a tény nem csupán passzívan tudomásul veendő összefüggést jelez, nevezetesen azt, hogy amilyen az ifjúság, olyan a jövő. Ez a megállapítás sokkal inkább azt a felelős cselekvésre ösztönző tényt jelenti, hogy ezt az ifjúságot ma - itt a családban és az iskolában - mi szülők és pedagógusok formáljuk, továbbá azt, hogy a jövő Magyarországának a formálása a kezünkben van, érte mi tehetünk a legtöbbet.
A tanulóifjúság milliós, az őket nevelő pedagógusok létszáma százezres létszámú. Az ország, a nemzet jövője, függetlenül attól, hogy a tanárokat anyagilag vagy erkölcsileg megbecsülik-e, vagy nem, olyanná lesz, amilyenné a tanulóifjúságot felnőtt nevelőik alakítják. Ez a dolgok logikája szerint szükségszerűen érvényesülő tény. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Az emberismeret alapjai11
Az emberről alkotott kép magatartásalakító12
Az ember bonyolult, de egységes természetű élőlény14
Az ember értelmes cselekvéssel találja meg a helyét a világban19
Hogyan alakítjuk ki világképünket? Megismerő funkcióink21
Ami kívülről vonz és belülről hajt minket: irányulásaink25
Szubjektív viszonyunk külső és belső világunkhoz: érzelmeink29
Az ember értelmes cselekvéssel alakíthatja is a sorsát31
Cselekvésünk iránya és erőforrásai34
"A stílus maga az ember"35
A cselekvést végig kell vinni36
Az önismerettől az önmegvalósításig38
Az önismeret három tükre különbözőképpen torzíthat38
Hogyan csökkentsük a torzítást mások megismerésében?42
A fejlődés, az önmegvalósítás természetes útja: az individuáció60
Kérdések, feladatok60
A vezetés szemléletmódja az egyéni bánásmódtól a rendszerirányításig fejlődött63
A multidiszciplináris megközelítés is a pszichológiához vezet64
A korszerűnek tűnő vezetés is juthat válságba68
A vezető tevékenységét a léptékrend is meghatározza70
A vezetés lényegében: rendszerirányítás különböző léptékrendben72
A megfelelő vezetési stílus több-dimenziós: az életciklus-elmélet74
Lewin kísérleteiről75
A vezetési stílus meghatározása bonyolult feladat78
Az életciklus elmélet78
Kérdések, feladatok83
A pedagógiai vezetés is rendszerirányítás85
A pedagógiai vezetés ökoszisztémája: az iskola szervezete és fejlesztő környezete86
A pedagógiai vezetés funkcióit és hatékonyságát együtt értelmezzük93
Kérdések, feladatok101
Személyi vezetés és bánásmód103
A helyes személyi értékelés és bánásmód alapja a reális emberismeret104
A vezetés eredménye a meggyőződés kialakulásával válik tartóssá114
Mindenki "szemüvegen" át látja a világot115
Az életszemlélet realitása gondolkodó értékeléssel növelhető117
A meggyőződés az életvezetés gyökere120
Kérdések, feladatok123
A vezetés csoportépítés125
Ahogyan mi látjuk magunkat és ahogyan - véljük, hogy - minket látnak: tanári szerepek és sztereotipiák126
A kommunikáció emberi üzenetváltás és energiacsere folyamat132
Az eredményes kommunikáció: eredményes kapcsolatteremtés és konfliktuskezelés141
Kérdések, feladatok150
A vezetés nyilvános kapcsolatépítés155
Az iskola "személyisége" közvéleményt és ethoszt formál156
A jó tantestületi légkör a hatékony iskolai PR biztos forrása162
Kérdések, feladatok167
A vezető személyisége és pedagógiai kultúrája169
A pedagógiai kultúra is csak etikus lehet170
Az információs társadalom: az alkotó ember reneszánsza177
Kérdések, feladatok181
Bibliográfia189

Dr. Rókusfalvy Pál

Dr. Rókusfalvy Pál műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Rókusfalvy Pál könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A vezetés lélektana 4. A vezetés lélektana 4. A vezetés lélektana 4. A vezetés lélektana 4. A vezetés lélektana 4.

A címlapon tulajdonosi bejegyzés, több lapon ceruzás aláhúzás látható.

Állapot:
2.580 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba