A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Ez a módszertani ajánlásokat tartalmazó kézikönyv szorosan kapcsolódik az 1-2. osztályos tankönyvekhez írt matematika kézikönyvhöz. Mint ahogy a tankönyvek is szigorú rendben egymásra épülnek,...
Tovább
Előszó
Ez a módszertani ajánlásokat tartalmazó kézikönyv szorosan kapcsolódik az 1-2. osztályos tankönyvekhez írt matematika kézikönyvhöz. Mint ahogy a tankönyvek is szigorú rendben egymásra épülnek, ugyanúgy a KÉZIKÖNYVEK is szorosan kapcsolódnak egymáshoz: erősítik, mélyítik a matematikai ismereteket. Ezért szeretném kérni, hogy mielőtt a 3-4. osztályos tananyag feldolgozásához, tanításához fognának, ha az előző évfolyamban nem AZ ÉN MATEMATIKÁM tankönyvből tanítottak volna, úgy lapozzák végig és részletesebben tanulmányozzák át az elsős és 2. osztályos tankönyvet, és a hozzá írt módszertani javaslatokat. Ez a fáradozásuk bőven megtérül, mert könnyebben tudnak a lemaradóknak segíteni, a hibák javításával szorosabb lehetőség nyílik az előző ismeretekhez való stabil kapcsolódásra. Másrészt látni fogják a folyamatot, amire építhetnek. Mit, milyen módon sajátíthatnak el a gyerekek, illetve az ismétlésnél jobban kiderült, miből felejtődött el a nyáron a legtöbb, mire kell különösen figyelni. A tankönyvíró a tankönyveken keresztül szeretne elsősorban hatni Itt most mégis megpróbálom azt is, hogy a két tankönyvhöz készített, a feladatok és a témakörök feldolgozásához megfogalmazott elveim alapján ismét kéljem kollégáimat a közös gondolkodásra, a matematika tanításának eredményessége érdekében. (Tudva azt, hogy nem minden tanuló képes egyformán teljesíteni.) Amennyiben ez megvalósul, úgy én örülnék a legjobban, hogy érdemes volt megfogalmazni gondolataimat a könyvekről, tanítási tapasztalataimról, és arról, mit, hogyan képzelek el a problémamegoldás fejlesztése érdekében. Hiszen a matematika tanításának eredményessége mindannyiunk közös ügye. Sikeres munkájukhoz kívánok sok örömet, jó egészséget és természetesen sok aktív, törekvő, a tárgyat szerető kis tanítványt!
Vissza
Tartalom
Az 1-4. osztályos tankönyvcsalád.........................................5
A tankönyvek főbb témakörei és néhány általánosan érvényes módszertani ajánlás ....6
A 3. OSZTÁLYOS TANKÖNYV............................................12
Ezerig számolunk.................................................18
Alaki, helyi és valódi érték..............................................21
Kerekítés ........................................................21
Római számok.......................................................22
Mérjünk hosszúságot!.................................................23
MŰVELETEK.....................................................25
Szóbeli összeadás....................................................25
Írásbeli összeadás....................................................27
Statisztikai adatok ábrázolása........................................31
Grafikonról összefüggések leolvasása................................31
Szóbeli kivonás.....................................................31
írásbeli kivonás . . ...................................................33
Vázlatjavaslat......................................................35
Vázlatjavaslat.....................................................38
Mérjünk tömeget!.........................................40
Szorzás............................................41
Szóbeli szorzás...............................................41
A szorzás műveleti tulajdonságai..........................41
Szorzás tízzel, százzal . ...........................................41
Kerek tízesek szorzása................................................41
írásbeli szorzás ......................................... ...........42
Mérjünk űrtartalmat!.................................................43
A törtszámok . ...................................... ...............44
Több egész törtrészei............................. .................44
Osztók, többszörösök.................................................45
Mértékegységek és a törtek............................................45
Mérjük az időt! ................................ ....................45
Osztás.......... ...................................................46
írásbeli osztás..................................................46
Negatív számok...................................................46
Adósság - készpénz................... .............................47
Testek, síkidomok, sokszögek, vonalak, pontok........47
Tükrözések, szimmetria........................ '....................48
A szög............................................................48
Párhuzamos, merőleges......................................48
Kerületszámítás............................ .......................49
Gyakoroljunk, ismételjünk!...................... ................49
A felmérések és értékelésük................... ....................49
4. OSZTÁLY......................................................50
Számkörbővítés.................................................52
Római számok.............................. .......................53
Negatív számok............................... . .....................54
Vázlatjavaslat......................................................55
Műveletek az egész számok halmazában.............54
Negatív szám elvétele..................................................58
Törtszámok.........................................................59
Mérjünk hosszúságot!.................................................61
Szóbeli összeadás, kivonás..............................................61
Vázlatjavaslat.......................................................62
Írásbeli összeadás, kivonás..............................................64
Mérjünk tömeget! ....................................................65
Szóbeli szorzás, osztás.................................................65
A szóbeli szorzás, osztás 10-zel, 100-zal, 1000-rel.............................66
Írásbeli szorzás, osztás ................................................67
Egyjegyű szorzóval, osztóval.............................................67
Írásbeli szorzás kétjegyű osztóval.........................................67
Írásbeli osztás teljes kétjegyű osztóval.....................................68
Írásbeli osztás háromjegyű osztóval.......................................68
Mérjünk űrtartalmat!..................................................69
Mérjük az időt!......................................................69
Testek, síkidomok, sokszögek, vonalak, pontok. ..............................70
Síkidomok, sokszögek.................................................71
Sokszögek..........................................................71
Tükrözések, szimmetria ................................................71
Nagyítás, kicsinyítés..................................................72
Eltolás, elforgatás....................................................72
Kerület............................................................72
A négyzet és a téglalap kerülete..........................................72
Terület............................................................72
A terület mértékegységei...............................................73
A négyzet és a téglalap területe..........................................73
Testek.............................................................73
Térfogat............................................................73
Játsszunk! ............................................. ........74
Záró gondolatok.....................................74
Kézikönyv - Módszertani ajánlások a 3-4. osztályos matematika tanításához
Dr. Rakos Katalin
Dr. Rakos Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Rakos Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.