Kiadó: | Zrínyi Katonai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Varrott papírkötés |
Oldalszám: | 104 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált. |
Bevezetés | 5 |
Milyenek a 18-20 éves ifjak, fiatal felnőtek? | 5 |
A testi és biológiai érettség | 8 |
Az aktív ösztönkilélő szándék | 9 |
Az ingerekre való gyors reakció | 13 |
A széles körű érdeklődés | 15 |
Az ambíció | 16 |
Törekvés az életkörülmények megváltoztatására | 20 |
A nagyvonalúság | 22 |
A szembenállás és kitartás | 24 |
Az önállóságra való törekvés | 26 |
A fantázia | 28 |
A centrumba kerülés vágya | 31 |
A méltánylás elvárása | 32 |
A dialektikára való készség | 33 |
A világnézeti fogékonyság | 34 |
A magasabb rendű felelősségtudat | 35 |
A céltudatos keresés | 41 |
Az érzelmi élet differenciáltsága | 42 |
Típusvonások az ifjúkorban | 44 |
A típus fogalma | 44 |
A temperamentum-típusok | 48 |
A konstrukciós típusok | 53 |
Extrovertált - introvertált típusok | 55 |
A perszeverációs típusok | 59 |
Az idegrendszeri típusok | 60 |
Fiataljainkkal való bánásmód | 63 |
A közösségkialakítás lehetőségei, szempontjai a 18-20 éveseknél | 63 |
A vezető és vezetett viszonyának néhány pszichológiai kérdése | 67 |
A megértés és következtetés együttes érvényesítése | 69 |
Módszeresség és hatékonyság az oktató-lnevelő munkában | 74 |
A kiképzőmunka hatékonyságának ellenőrzése | 74 |
Az előadás hatékonyságáról | 77 |
Segítségnyújtás az utakon | 85 |
A magyarázat szerepe a megértésben | 87 |
Önértékelés és egymás értékelése | 93 |
Önértékelés | 94 |
Egymás értékelése | 95 |