1.067.358

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közúti üzemtan I.

Elektronikus jegyzet

Szerző
Győr
Kiadó: Széchenyi István Egyetem-Universitas-Győr Kht.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 150 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"1. A személyszállítás szolgáltatási színvonala
1.1. A tömegközlekedés szerepe a fejlett motorizáció korában
A motorizációs szintet a személygépjármű/1000 lakos... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"1. A személyszállítás szolgáltatási színvonala
1.1. A tömegközlekedés szerepe a fejlett motorizáció korában
A motorizációs szintet a személygépjármű/1000 lakos mutatószámmal jellemezzük. A fejlődés 600-650 személygépjármű/1000 lakos értéknél következik be. A fejlett országokban a motorizációs fejlettség eléri vagy meghaladja a 400-as értéket, Magyarország hamarosan túllépi a 300-as szintet. A fejlett motorizáció korában a lakosság egyre nagyobb részének van lehetősége arra, hogy utazásaihoz a személygépkocsit használja, 400 személygépjármű/1000 értéknél ez már a lakosság több mint feléről elmondható.
A telítődési állapotban is van ugyanakkor olyan réteg, amelynek nincs lehetősége személygépkocsit használni, mert
- anyagi okok miatt nincs autója,
- egészségügyi, életkorbeli vagy egyéb adottságok miatt nem képes gépkocsit vezetni.
Ez a réteg a lakosság 20-30 %-át is kiteheti.
A tömegközlekedésnek ebben a helyzetben kettős szerepe van.
a) Azok számára, akiknek van lehetőségük egyéni közlekedés és tömegközlekedés közötti választani, magas színvonalú, vonzó szolgáltatást kell nyújtania azért, hogy a tömegközlekedés igénybevétele magas szinten fennmaradjon, mert ezzel mérsékelhető a forgalmi zsúfoltság, csökkenthetők a környezeti ártalmak és az energiafelhasználás, valamint csökkenthető a közlekedési balesetek száma. Az ebben a körben érintett utasok helyzetéből kifolyólag a minőségi jegyeknek van nagy szerepe, a tömegközlekedésnek „minőségi szolgáltatást" kell nyújtania.
b) A más utazási lehetőséggel nem rendelkezők számára a tömegközlekedésnek az alapvetően fontos, az életvitelhez nélkülözhetetlen utazásokat kell lehetővé tennie. Ezek lehetnek kis volumenűek és ezért számos esetben ráfizetésesek. Ebben a körben nem a személygépkocsi használattal versenyképes szolgáltatási színvonal biztosítása áll a középpontban hanem az adott igényeknek való konkrét megfelelőség. Az igénybevevők ezen csoportja számára fontos szempont a megfizethetőség, az alacsony tarifaszint is." Vissza

Tartalom

1. A személyszállítás szolgáltatási színvonala 1
1.1. A tömegközlekedés szerepe a fejlett motorizáció korában 1
1.2. A szolgáltatási színvonal befolyásoló tényezői 2
1.2.1. Eljutási idő 2
1.2.2. Eljutási körülmények 10
2. A tömegközlekedés prioritása 13
2.1. Bevezetés 13
2.2. Elvi alapok 14
2.2.1. A prioritás értelmezése és indokoltsága 14
2.2.2. A közlekedési mód megválasztásának kérdései 16
2.2.3. A város adottságainak hatása a közlekedési mód megválasztásában 17
2.3. A tömegközlekedés prioritása javításának eszközei 19
2.3.1. Húzó intézkedések 21
2.3.2. Visszatartó intézkedések 42
2.4. Összefoglalás 45
3. Minőségmenedzsment a személyszállítási szolgáltatásban 48
3.1. Bevezetés 48
3.1.1. Meghatározás 48
3.1.2. Célkitűzések és szakmai jártasság 48
3.1.3. Kapcsolat az EU politikával 49
3.1.4. Kihívások 50
3.1.5. Tartalmi összefoglaló 52
3.2. A Minőség értelmezése a tömegközlekedésben 52
3.2.1. A minőség menedzsment eszközei 52
3.2.2. A városi tömegközlekedésben alkalmazott minőségbiztosítás (minőség menedzsment) alapelemei 70
3.2.3. A minőség biztosítása a tenderekben és a szerződésekben 73
3.2.4. A résztvevők felelőssége 79
3.3. Nemzeti különbségek / helyi adaptációk 83
3.4. Példák és esettanulmányok 84
3.4.1. Példa: Három RATP buszvonal szolgáltatásának tanúsítása 84
3.4.2. Példa: Az Oslói Tömegközlekedési Vállalat: fogyasztói charta (customer
charter) 85
3.4.3. Példa: anyagi kompenzáció a Londoni Metrónál 86
3.4.4. Minősítő klubok: a CoMET csoport egy esettanulmánya 86
3.4.5. Példa: az ISO 9004/2 bevezetése a STIB/MIVB-nél Brüsszelben 87
3.4.6. Példa: A Semitag (Grenoble) menedzsment stratégiája 91
3.4.7. Példa: Az STIB-MIVB (Brüsszel) ISO 9000 bizonyítványa 92
3.4.8. A hibrid teljesítmény-értékelési rendszer (HM Customs and Excise) 93
3.5. Következtetések és javaslatok 96
3.6. Feladatok 97
3.7. Szószedet 98
3.7.1. Aminőség 98
3.7.2. Normák és előírások 99
3.7.3. Gazdaság 100
3.7.4. Szabályozási keretek [Regulatory framework] 100
3.8. Irodalomjegyzék 102
4. Feladatok a személyszállítás témaköréből 103
4.1. Üzemtani mutatók számítása 103
4.2. Üzemtani mutatók számítása 105
4.3. Üzemtani mutatók számítása 106
4.4. Utasszámlálás reprezentatív mintavétellel 106
4.5. Utasszámlálás reprezentatív mintavétellel 108
4.6. Utasszámlálás reprezentatív mintavétellel 109
4.7. Utasszámlálás reprezentatív mintavétellel 110
4.8. Keresztmetszeti utasszámlálás 114
4.9. Vonalra szűkített célforgalmi utasszámlálás 123
4.10. A sebességi hatásfok meghatározása 130
4.11. Alternatív utazási lehetőség 130
4.12. Autóbusz állomások kapacitása 132
4.13. Átszállási kapcsolat autóbuszvonalak között 134-150

Dr. Prileszky István

Dr. Prileszky István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Prileszky István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem