A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Quality makes the World go around! - állítja egy minőségügyi hirdetés, módosítva egy közismert dalszöveget. Ha nem is a minőség forgatja a Földet, de a gazdasági élet egyik kulcskérdése ma...
Tovább
Előszó
Quality makes the World go around! - állítja egy minőségügyi hirdetés, módosítva egy közismert dalszöveget. Ha nem is a minőség forgatja a Földet, de a gazdasági élet egyik kulcskérdése ma bizonyára a minőség. A minőségi követelmények minden korban fontosak voltak, de napjainkban az üzleti élet szinte a minőség bűvöletében él. A menedzsment-irodalom már tíz-húsz éve egyre intenzívebben foglalkozik a minőség kérdéseivel, egy közkeletű korszakbeosztás szerint a század utolsó évtizede a minőség és az értékteremtés évtizede. A menedzsment-irodalomra való hivatkozás nem véletlen: a minőség a mai felfogás szerint első sorban a vezetők, a menedzserek tevékenységén múlik. A korábban túlnyomóan műszaki szemlélet tehát megváltozott. Ennek elsőrendű oka az, hogy a gazdasági tevékenység értékének több mint felét a szolgáltatások teszik ki. A minőségi célok elérésére, a minőség ellenőrzésére itt a műszaki eszközök csak kevéssé alkalmasak.
A minőség a sikeres üzlet egyik feltételévé vált, a vállalatok az éles és egyre globalizálódó versenyben hatalmas arányú átalakulásokra hajlandók, amelynek egyik legfontosabb célja a minőség javítása, és ezen keresztül a vevők és a megrendelések megszerzése, megtartása. A megfelelő minőség a nyereség elérésének egyik legfontosabb eszköze.
A vállalatok mellett a jó minőségben mindenki érdekelt: a vevő, a fogyasztó, a kisebb-nagyobb közösségek és mag az állam. Ezért állítható, hogy a minőség közérdek. A minőségügy erőteljes fejlődése új szakmát, üzletágat teremtett. Az erős vállalti kereslet kielégítésére vállalkozó oktatók, tanácsadók, auditorok, konzultánsok szolgáltatásainak értéke ma már Magyarországon is meghaladja a tíz milliárd forintot.
Vissza
Tartalom
Bevezetés 9
1. Alapfogalmak, a minőségügyi gondolkodás fejlődése 11
1.1 A minőség jelentése
1.2 A minőség érdekeltjei
1.3 A termékellenőrzés és a minőségbiztosítás
1.4 Kiemelkedő személyek
2. Szabványok, szabványosítás 17
2.1 A szabványosítás jelentősége
2.2 A szabványok fajtái
2.3 A rendszerszabványok
2.4 A szabványosítás szervezetei
2.5. Minőségügyi szabványok, intézmények és szervezetek
2.6 Minőséggel kapcsolatos jogintézmények
3. Az ISO-szabványok 27
3.1 Az ISO minőségügyi szabványai
3.2 Az ISO 9000 szabványsorozat elemei
3.3 A QS 9000 szabványok
3.4 Az ISO 14000 szabványok
3.5 A jövő szabványai
4. A vállalatok és a minőségbiztosítás 35
4.1 Minőségbiztosítás piaci ösztönzői
4.2 A minőségbiztosítás belső indítékai
4.3 A minőségbiztosítás mint közérdek
4.4 A minőségügy illeszkedése a vállalat más funkcióihoz
5. A minőség gazdasági hatásai 41
5.1 A minőség költségei
5.2 A minőség hasznai
5.3 A költségek és a hasznok (bevételek) összefüggései
6. A vállalati minőségi rendszer kiépítésének lehetőségei 46
6.1 A választás és az első lépés
6.2 A tanúsított szabványos minőségbiztosító rendszer
6.3 Teljes körű minőségirányítási rendszerek
6.4 Kombinált rendszerek
6.5 Választás a gyakorlatban: ISO 9001, ISO 9002 vagy ISO 9003?
7. A minőségbiztosítás folyamata, szereplők 53
7.1 A minőségbiztosítás bevezetésének folyamata
7.2 A vállalatnál biztosítandó feltételek
7.3 A tanácsadó szerepe
7.4 A külső auditorok szerepe
7.5 A belső auditorok szerepe
8. A minőségügyi dokumentációk 58
8.1 A dokumentációk szerepe, jelentősége
8.2 A minőségbiztosítási dokumentumok szintjei
8.3 A minőségi kézikönyv
8.4 Az eljárások
8.5 A munkautasítások
9. A szabványos minőségi rendszer elemei
Általános részek, tervezés 63
9.1 Az ISO 9001 szabvány előírásainak csoportosítása
9.2 A felső vezetőség felelőssége (ISO 9001, 4.1.)
9.3 Minőségügyi rendszer (ISO 9001, 4.2.)
9.4 A szerződés átvizsgálása (ISO 9001, 4.3.)
9.5 A műszaki tervezés szabályozása (ISO 9001, 4.4.)
9.6 A dokumentumok és adatok kezelése (ISO 9001, 4.5.)
10. A szabványos minőségi rendszer elemei.
Termelési folyamatok 74
10.1 Beszerzés (ISO 9001, 4.6.)
10.2 A vevő által beszállított termék kezelése (ISO 9001, 4.7.)
10.3 A termék azonosítása és nyomonkövethetősége (ISO 9001, 4.8.)
10.4 Folyamatszabályozás (ISO 9001, 4.9.)
10.5 Ellenőrzés és vizsgálat (ISO 9001, 4.10.)
11. A szabványos minőségi rendszer további elemei 80
11.1 Ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezések felügyelete (ISO 9001, 4.11.)
11.2 Ellenőrzött és vizsgált állapot (ISO 9001, 4.12.)
11.3 Nem megfelelő termék kezelése (ISO 9001, 4.13.)
11.4 Helyesbítő és megelőző tevékenység (ISO 9001, 4.14.)
11.5 Kezelés, tárolás, csomagolás, állagmegőrzés és kiszállítás (ISO 9001,4.15.)
12. A szabványos minőségi rendszer elemei.
Kiegészítő részek 86
12.1 A minőségügyi feljegyzések kezelése (ISO 9001, 4.16.)
12.2 Belső minőségügyi auditok (ISO 9001, 4.17.)
12.3 Képzés (ISO 9001,4.18.)
12.4 Vevőszolgálat (ISO 9001, 4.19.)
12.5 Statisztikai módszerek (ISO 9001, 4.20)
13. A minőségügy eszköztára 90
13.1 Pareto-diagram
13.2 Ok-okozat elemzés
13.3 Szabályozó kártyák és kontrollkártyák alkalmazása
13.4 Más módszerek
13.5 A statisztikai módszerek a szabvány szerint
14. A minőségügyi szabványrendszer fejlődése, az új szabványok 95
14.1 Az ISO 9000:2000 szabványok
14.2 Az ISO 9000. Minőségirányítási rendszerek. Alapok és szótár
14.3 Néhány fontos fogalom
14.4 Az alapelvek
15. Az ISO 9001:2000 és az ISO 9004:2000 bevezető részei, általános követelmények 102
15.1 ISO 9001:2000 Minőségirányítási rendszerek. Követelmények
15.2 ISO 9004:2000 Minőségirányítási rendszerek.
Útmutató a teljesítés tökéletesítéséhez
15.3 Bevezetés (ISO 9001 és 9004 0. pont)
15.4 Alkalmazási terület (ISO 9001 és 9004 1. pont)
15.5 Rendelkező hivatkozások (ISO 9001 és 9004 2. pont)
15.6 Szakkifejezések és meghatározások (ISO 9001 és 9004 3. pont)
15.7 Minőségirányítási rendszer (ISO 9001 és 9004 4. pont)
16. A vezetőség felelősségi köre (ISO 9001 és 9004 5. pont) 107
16.1 A vezetőség elkötelezettsége (ISO 9001 és 9004 5.1. pont)
16.2 Vevőközpontúság (ISO 9001 és 9004 5.2. pont)
16.3 Minőségpolitika (ISO 9001 és 9004 5.3. pont)
16.4 Tervezés (ISO 9001 és 9004 5.4. pont)
16.5 Szervezeti intézkedések (ISO 9001 és 9004 5.5. pont)
16.6 Vezetői átvizsgálás (ISO 9001 és 9004 5.6. pont)
17. Az erőforrások irányítása (ISO 9001 és 9004 6. pont) 112
17.1 Gondoskodás az erőforrásokról (ISO 9001 és 9004 6.1. pont)
17.2 Emberi erőforrások (ISO 9001 és 9004 6.2. pont)
17.3 Feltételrendszer, infrastruktúra (ISO 9001 és 9004 6.3. pont)
17.4 Munkakörnyezet (ISO 9001 és 9004 6.4. pont)
17.5 Információ (ISO 9004 6.5. pont)
17.6 Beszállítók és partnerkapcsolat (ISO 9004 6.6. pont)
17.7 Természeti erőforrások (ISO 9004 6.7. pont)
17.8 Pénzügyek (ISO 9001 és 9004 6.8. pont)
18. A termék előállítása, megvalósítása (ISO 9001 és 9004 7. pont) 116
18.1 A folyamtok tervezése (ISO 9001 és 9004 7.1. pont)
18.2 Az érdekelt felekkel kapcsolatos folyamatok (ISO 9001 és 9004 7.2. pont)
18.3 Műszaki tervezés, fejlesztés (ISO 9001 és 9004 7.3. pont)
18.4 Beszerzés (ISO 9001 és 9004 7.4. pont)
18.5 Gyártási és szolgáltatási műveletek (ISO 9001 és 9004 7.5. pont)
18.6 A mérő- és megfigyelőeszközök kezelése (ISO 9001 és 9004 7.6. pont)
19. Mérés, elemzés és továbbfejlesztés (ISO 9001 és 9004 8. pont) 121
19.1 Tervezés (ISO 9001 és 9004 8.1. pont)
19.2 Mérés és figyelemmel kísérés (ISO 9001 és 9004 8.2. pont)
19.3 Az eltérések kezelése (ISO 9001 és 9004 8.3. pont)
19.4 Az adatok kezelése (ISO 9001 és 9004 8.4. pont)
19.5 Tökéletesítés (ISO 9001 és 9004 8.5. pont)
20. Audit módszertan 125
20.1 Az audit típusai
20.2 Az audit menete
20.3 A helyszíni audit
20.4 Az auditorokkal kapcsolatos követelmények
21. A minőségi piac 130
21.1 A minőségügyi tanácsadók
21.2 Az auditorok
21.3 A minőségügyi piac helyzete
21.4 A piac bővítése
21.5 A szakmai színvonal javítása
21.6 Etikai szabályok
Irodalom 135
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.