kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelődésügyi Minisztérium |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 768 oldal |
Sorozatcím: | Felsőoktatási Szemle |
Kötetszám: | 30 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
1. szám | |
Beszámoló a szocialista országok felsőoktatási minisztereinek XII. konferenciájáról | 1 |
Szövényi Zsolt. Gondolatok a Kiváló Kollégiumok munkájáról | 13 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Komáromy László: | |
Montsó Tibor: | |
Dr. Tigyi András: A MAGNOCORR oktatógépek tapasztalatai szemináriumokon | 20 |
Nemesszeghy György: Műszaki főiskolák fizika oktatása és a vizuális technika | 24 |
Dr. Nyirő József: | |
Dr. Katona Sándor: Levelező oktatás az Államigazgatási Főiskolán | 31 |
Dr. Kollár György: | |
Dr. Kalaus György: | |
Köcski Júlia: A külföldi hallgatók oktatásának tapasztalatai a BME Vegyészmérnök Karán | 37 |
Pedagógusképzés kérdései | |
Szendi Gábor: Az elektrotechnika oktatása a tanítóképzésben - egy új tantárgy helye, szerepe, problémái | 41 |
Dr. Molnár Imréné: Szerzői gondolatok az új tanítóképző főiskolai orosz társalgási jegyzetről | 46 |
Felsőoktatás külföldön | |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 51 |
Szemle | |
Dr. Ferincz-Dr. Héjjas-Dr. Krékits: Felsőfokú továbbtanulásra előkészítő orosz nyelvi segédkönyv (Hevér Lászlóné) | 55 |
A Felsőoktatási Szemle 1980. évi tartalomjegyzéke | 57 |
Tájékoztatás | 64 |
2. szám | |
Dr. Kádár Béla: Az agrárszakemberszükségletet befolyásoló tényezők vizsgálata | 65 |
Páris György: | |
Lengyel Zoltán: | |
Rapp János: | |
Szebényi Imre: A környezet- és természetvédelmi felsőoktatás helyzete | 72 |
Marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Jáger Ida: Hazafiságra nevelés az esztétikai és művészi tevékenységek fejlesztése által | 81 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Széchy Éva: A szocialista értelmiség nevelése korszerűsítésének néhány vonásáról | 87 |
Dr. Nagy László: A gyakorlat szerepe az erdőmérnökképzésben | 95 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Egerer Frigyes: A külföldi kapcsolatok szerepe az oktatásban | 119 |
Felsőoktatás külföldön | |
Beck Tamásné: A számítástechnikai oktatás tapasztalatai a Leningrádi Kirov Erdőtechnikai Egyetemen | 123 |
3. szám | |
Dr. Lévai Zoltán: Új koncepció a szakmérnökképzésben | 129 |
Dr. Papp Sándor: Kémiaoktatás és a változó társadalmi igények | 132 |
Balázsi Károly: A kutatás és a gyakorlat összehangolása | 136 |
Oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Zalányi Sámuel: | |
Dr. Pető Éva: A szociális namnézis felvételének tapasztalatai | 141 |
Dr. Szilárd János: | |
Dr. Szücs Attila: A rehabilitáció oktatása az orvostanhallgatók képzésében | 143 |
Ferenci József: | |
Dr. Tigyi András: Az audiovizuális eszközök hatékonysága | 153 |
Dr. Forgács Iván: | |
Mincza Péter: A biológia írásbeli felvételi vizsga elemzése | 157 |
Lukács Ottó: Kísérlet a műszaki felsőoktatási intézmények matematika oktatásának továbbfejlesztésére | 167 |
Vitafórum | |
Dr. Margoncsy József: Merre tart a pedagógusképzés? (Megjegyzések Ladányi Andor nemzetközi összehasonlító elemzéséhez) | 173 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Tompa Károly: A jegyzetellátás helyzete és feladatai az Erdőmérnöki Karon | 171 |
Dr. Neményi Kázmér: Germanisztikai-romanisztikai szimpozion a József Attila Tudományegyetemen | 182 |
Dr. Hamza Gábor: A Felvételi Előkészítő Bizottság működése az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Állami- és Jogtudományi Karán | 185 |
Felsőoktatás külföldön | |
Mayer Klára: A magyar nyelv oktatása a Moszkvai Lomonoszov Egyetemen | 191 |
4. szám | |
Dr. Fehér György: | |
Dr. S. Faragó Magdolna: Oktatók az agrárszakemberképzésről | 193 |
Dr. Kocsis Sándor: Az agrárfelsőoktatási intézmények kapcsolatai | 199 |
Oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Hiller István: Az agrártörténet című tantárgy bevezetése az Erdészeti és Faipari Egyetemen | 205 |
Dr. Mészáros István: A neveléstörténet funkciója a korszerű tanárképzésben | 211 |
Dr. Sipos Béla: Számítógépes esettanulmányok alkalmazása a közgazdászképzésben | 217 |
Dr. Lipovszky György: A nyári gépműhelygyakorlat továbbfejlesztése | 222 |
Böhm József: | |
Dr. Csőke Barnabás: A hallgatói aktivitás növelése a laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokon | 227 |
Dr. Buday Lajos: A "Közművelődési ismeretek" tantárgy bevezetése | 234 |
Vitafórum | |
Szövényi Zsolt: Gondolatok a tanárképzésről | 237 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Gecse Árpád: Az Oktatási-Nevelési Bizottság tapasztalatai a SZOTE Orvoskarán | 244 |
Dr. Dancs Sándor: A Magyar-Szovjet Baráti Társaság munkája a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán | 250 |
Szemle | |
Mikolás Miklós: Valós függvénytan és ortogonális sorok | 255 |
5. szám | |
Dr. Tarján Iván: Ásványelőkészítési szakirány indulása a Nehézipari Műszaki Egyetem Bányamérnöki Karán | 257 |
Szabóné Dér llona: Néhány megfigyelés a diplomás pályakezdők érdeklődési struktúrájáról | 262 |
Marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Bereczki Sándor. A világnézeti nevelés az általános iskolai tanárképzésben | 268 |
Oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Kovács Tibor: Új irányzatok az orvosképzésben | 274 |
Dr. Szabó Imre: Az oktató és a nevelő munka korszerű módszerei a jogászképzésben | 279 |
Dr. Vörös Miklós: A hallgatók munkára nevelésének lehetőségei és gondjai az őszi mezőgazdasági munkák során | 284 |
Dr. Fekete László: | |
Dr. Szendrő Péter: A szakmunkások felsőfokú tanulmányokra történő felkészítésének tapasztalatai az agrár-felsőoktatásban | 289 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Bokor József: | |
Dr. Kovács József: A tanár-diák viszony helyzete a Szombathelyi Tanárképző Főiskolán | 304 |
Felsőoktatás külföldön | |
Dr. Fábry László: A fém- és elemorganikus kémia oktatása Japánban | 309 |
Vesztnyik Viszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 314 |
Szemle | |
Hencz Aurél: Felsőfokú közigazgatási szakemberképzés Magyarországon 1848-1948 (Dr. Pólay Elemér) | 317 |
6. szám | |
Dr. Kahulits László: Felsőoktatásunk fejlődésének fő irányai | 321 |
Marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Tráser László: Bepillantás a műveltség és világnézet kérdéseibe az orvosegyetemi képzés folyamán | 330 |
Oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Ballér Endre: Közoktatásunk reformja és a pedagógusképzés | 336 |
Dr. Medve Zoltán: Az orosz szakos hallgatók kísérleti távoktatása | 343 |
Csirpák Emilné dr.: A transzfer felhasználása az orosz irodalom oktatásában | 351 |
Dr. Háry László: | |
Varga Galina: Korszerűsítési törekvések a tanárképző főiskolák lektorátusi nyelvoktatásban | 358 |
Nagy Sándor: Fikciók és kiiktatásuk módjai a kis óraszámú orosz nyelvoktatásban | 363 |
Vári Andor: | |
Egyed László: Az agrárkémiai szakos hallgatók orosz nyelvi oktatása | 370 |
Borgulya Istvánné dr.: Szakfordítóképzés és összehasonlító szaknyelvkutatás | 374 |
Dr. Steinerné Molnár Judit: Az orosz-szovjet gyermekirodalom "játékos" tanítása | 377 |
Szemle | |
Dr. S. Faragó Magdolna: Az egyetemi, főiskolai hallgatók beilleszkedése a felsőoktatásba (Dr Bernáth József) | 380 |
A Műegyetem története 1782-1976. (Dr. Bulla Miklós) | 383 |
7-8. szám | |
Dr. Papp László: | |
Dr. Kónya István: Az egyetemi munka tervezésének problémái | 385 |
Dr. Csató László: | |
Dr. Boda Imre: | |
Dr. Doby János: A tudományos kutatási teljesítmény objektív elbírálása | 393 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Lázár Piroska: | |
Kun András: A főiskolai hallgatók világnézeti arculata | 399 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Biacs Péter: Beszámoló az UNESCO mérnökképzési szemináriumáról | 405 |
Dr. Pólay Elemér: Glosszák a felsőfokú közigazgatási szakemberképzéshez | 440 |
Dr. Berencsi György: A higiéne oktatás keretében történő üzemlátogatások szociológiai vetülete | 444 |
Dr. Sepsey József: Értékelés, vizsgáztatás | 448 |
A pedagógusképzés kérdései | |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Udvarhelyi Piroska: Beszámoló a műszaki főiskolák Hajós György Matematika Versenyéről | 510 |
9. szám | |
Déri Miklósné dr.: Négy szocialista ország utolsó éves hallgatóinak pálya- és munkaválasztási indítékai | 513 |
Dr. Boldizsár Mária: Az általános és a szakmai műveltség egyaránt kell | 521 |
Dr. Völgyesy Pál: | |
J. dr. Szilágyi Klára: Végző közgazdász, gépész- és agrárnérnök, matematikus, fizikus hallgatók pszichológiai vizsgálatának eredményei | 526 |
Oktatás és nevelés kérdései | |
Dr. Szeberényi József: | |
Pap Gábor: | |
Dr. Tigyi András: A kreatív gondolkodást fejlesztő oktatóprogramok készítése az orvosi biológia tananyagából | 531 |
Dr. Lelkes Miklós: | |
Dr. Vedres István: Hatékonyság az egészségnevelés orvosegyetemi oktatásában | 539 |
Lukács Ottó: Kérdőíves felmérések az oktatásban | 542 |
Kovács Iván: | |
Kovács Kálmán: Adekvát motoros képességek és a pályaorientáció kísérleti vizsgálatai | 549 |
Tóth Katalin: Hozzászólás nevelési kérdésekhez | 555 |
Dr. Orbán Vera: A tudományos diákköri tevékenység fejlődése és kapcsolódása az oktató-nevelőmunkához | 560 |
Felsőoktatási intézményeink életéből | |
Dr. Horgosi Ödön: Jubileumi ülésszak Bulgária fennállásának 1300. évfordulója alkalmából | 565 |
Felsőoktatás külföldön | |
Stefan Naworocki: Tudományos, Felsőoktatási és Műszaki Főtanács a Lengyel Népköztársaságban | 567 |
Dr. Jan Legowicz: A felsőoktatási intézmény perspektivikus modellje - nevelési problémák | 572 |
Szemle | |
10. szám | |
Dr. Biacs Péter: A felsőoktatás az egész életen át tartó képzés szolgálatában | 577 |
N. Goller Ágota: Diplomások a permanes képzésben | 583 |
Az oktatás és nevelés kérdései | |
Verzárné dr. Petri Gizella: A gyógyszerészoktatás intenzív fejlesztésének szükségessége és tendenciái | 588 |
Dr. Verebélyi Aranka: Téma- és irodalomjegyzék alkalmazása a politikai gazdaságtan oktatásában | 593 |
Dr. Sutus Imre: Az oktatás hatékonyság-növelésének egyik lehetősége a gazdasági főiskolákon | 596 |
Németh Attila: Pedagógiai tevékenység a Veszprémi Vegyipari Egyetemen | 601 |
A pedagógusképzés kérdései | |
A Felsőoktatás külföldön | |
Lécesné Mesterházi-Nagy Márta: Tízéves Ausztria legfiatalabb egyeteme | 626 |
Németh Mária: Egyetemista szemmel a szovjetunióbeli TDK-ról | 629 |
Szemle | |
Dr. Szalai László: A felsőfokú oktatás néhány gondja a gyors tudományos és műszaki változások korszakában | 632 |
Klaudy Kinga: Orosz-magyar fordítástechnika | 639 |
11. szám | |
Dr. Lévai Zoltán: Kétlépcsős képzés - nyitott felsőoktatási rendszer | 641 |
Dr. Susánszky János: | |
Dr. Szakály Dezső: A tanszéki terhelés mérése | 345 |
Dr. Soós Pál: Az egyetemen folyó kutatások tudománypolitikai vonatkozásai | 353 |
A marxizmus-leninizmus oktatása | |
Dr. Major Ferenc: A marxizmus-leninizmus oktatás hatékonysága | 359 |
Az oktatás és a nevelés kérdései | |
Dr. Zalányi Sámuel: | |
Dr. Pető Éva: Az orvosszociológia oktatásának előkészítése | 666 |
Dr. Csáki Lajos: | |
Dr. Petró Katalin: A hallgatók alap- és végminősítésének tapasztalatai | 670 |
Sárvári Csaba: Tanulásirányítás a levelező oktatásban | 674 |
Dr. Kajdy Sarolta: A távoktatási rendszer kialakítása | 681 |
Heckenberger Istvánné: Pedagógus pályaalkalmasság az általános testnevelés alól felmentett hallgatók vizsgálata tükrében | 688 |
Savanya Ferencné: Úszásoktatás a Szegedi Orvostudományi Egyetemen | 693 |
A felsőoktatás külföldön | |
Vesztnyik Vüszsej Skoli (Dr. Halász Imre) | 696 |
Szemle | |
Tanulmányok a felsőoktatás köréből: szaknyelvkutatás-szaknyelvoktatás (Dr. Rakonczai János) | 699 |
Perendy Mária: Biológiai gyakorlatok kézikönyve (Miklós Imre) | 701 |
Koncz János: Pedagógushivatás (Ladányi Andor) | 703 |
12. szám | |
Dr. Berencsi György: Az egyetemi és főiskolai oktatás szubjektív és objektív feltételei | 705 |
Dr. Szabó István Mihály: Javaslatok az ELTE Természettudományi Karának strukturális reformjához | 710 |
Lukács Péter: A középiskolák és a felsőoktatási intézmények együttműködése | 712 |
Az oktatás és a nevelés kérdései | |
Dr. Vargyai Gyula: Az Állampolgári és jogi ismeretek az ELTE Bölcsészettudományi Karán | 720 |
Dr. Farkas Ottóné: A tudományos diákköri tevékenység főbb célkitűzései, tapasztalatai és eredményei | 725 |
Dr. Huszthy László: Az oktatók pedagógiai továbbképzése a magyar műszaki egyetemeken és főiskolákon | 730 |
Dr. Bocsárdi Albert: Az esti és a levelező képzés módszertani kérdései | 734 |
Dr. Filep László: A matematikatörténet helye, szerepe a matematikai tanárképzésben | 740 |
Dr. Pogány Béla: A folyamatosság és a megújulás igénye és lehetősége az egyetemi nyelvoktatásban | 745 |
Dr. Gaál István: Az ajánlott jegyek szerepe | 748 |
Dr. Kovács Miklós: Hallgatók által készített filmek az oktatásban | 753 |
Tóth Olga: A felmérősdik csapdái | 758 |
Szemle |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.