1.067.335

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A helyesírás fejlődése

Az általános iskola 5. osztályától a középiskola IV. osztályáig

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: Eredménymérés az iskolában
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52572. Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A helyesírás alapfunkciója: az írásbeli gondolatközlés egyértelműségének biztosítása. Ezért van rendkívüli jelentősége az oktatásban.
Mindennapos tapasztalat, hogy a helyesírás fejlettsége nem... Tovább

Előszó

A helyesírás alapfunkciója: az írásbeli gondolatközlés egyértelműségének biztosítása. Ezért van rendkívüli jelentősége az oktatásban.
Mindennapos tapasztalat, hogy a helyesírás fejlettsége nem kielégítő sem az általános, sem a középiskolában. Azt azonban nem tudjuk pontosan, hogy országosan milyen színvonalat ér el a tanulók helyesírása az egyes életkorokban, az egymásra épülő iskolatípusokban, milyen mértékű és ütemű a fejlődés az általános és középiskolában. Az utóbbi évtizedben megszaporodott felmérések is csak egy-egy szűkebb területre: egy osztályra vagy iskolára, esetleg egy megyére, avagy iskolarendszerünk egy fordulópontjára terjedtek ki.
Vizsgálatunk célja az volt, hogy

a) kidolgozzuk a helyesírás fejlődésének objektív országos mutatóit,
b) ezen az alapon egységes értékelési rendszert alkossunk meg.

Ennek érdekében négy évfolyamon végeztünk országos reprezentatív mérést: az általános iskola 5. és 8., valamint a középiskola II. és IV. osztályában. Az előzetes vizsgálatok eredményei szerint a helyesírás olyan lassan fejlődik, hogy a közbeeső osztályokban nem látszott érdemesnek a mérést elvégezni: a fejlődés e négy "metszetben" jól tükröződik. Vissza

Tartalom

Bevezető5
A helyesírási tevékenység
A helyesírási tevékenység legfőbb jellemzői7
Helyesírási műveletek: hibatípusok11
A helyesírás mérése
A mérés metodikai problémái21
Az országos mérés lebonyolítása24
A mért országos eredmények
Néhány alapadat25
A helyzet műveletenként és hibatípusonként26
Az átlagok alakulása31
Az eredmények alakulásával összefüggő néhány tényező39
Az eredmények minőségi elemzése48
A helyesírás egységes értékelése, osztályozása
A hibatípusok összevonása és hibapontértékek megállapítása57
A helyesírás osztályozása62
Irodalom68
Függelék73

Dr. Orosz Sándor

Dr. Orosz Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Orosz Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem