A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kémia

Kísérletgyűjtemény/A gimnázium I-III. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-9320-0
Megjegyzés: 9. kiadás. Tankönyvi szám: 13107/K. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kémiai ismeretszerzés egyik lényeges forrása a kísérlet. Ez a tankönyv a középiskolai tanulókísérleti órákon 3 év során elvégzendő tanulói kísérletek gyűjteményét tartalmazza, a kísérletek... Tovább

Előszó

A kémiai ismeretszerzés egyik lényeges forrása a kísérlet. Ez a tankönyv a középiskolai tanulókísérleti órákon 3 év során elvégzendő tanulói kísérletek gyűjteményét tartalmazza, a kísérletek elemzését elősegítő munkalapokkal együtt.
Kísérletezni mindannyian szeretünk, hiszen a kísérletek néha nagyon látványosak, szépek, s mindig nagyon érdekesek! Ne feledkezzünk meg viszont arról, hogy a kísérlet nem játék, hanem a kémiával kapcsolatos jelenségek, törvényszerűségek megtanulásának eszköze!
A kísérletek végrehajtásánál pontosan tartsuk be az utasításokat! Az észlelt jelenségeket, mérési eredményeket azonnal jegyezzük le a munkalapok megfelelő helyére! Ezután a munkalapok utasításai alapján próbáljuk megmagyarázni az észlelt jelenségeket, értékelni a mérési eredményeket!
A munkalapokon soha ne ugorjunk át lépéseket! Ha valamelyik fogalomra nem emlékszünk, s így valamit semmiképpen nem tudunk megmagyarázni, nézzünk utána a tankönyvben, vagy kérjünk segítséget a szaktanártól!
A tanulókísérleti órákra éppen úgy készülni kell, mint bármely más órára. Az otthoni felkészüléshez szükséges útmutatást az előző órán megkapjuk a szaktanároktól. (Feltétlenül nézzük meg otthon, hogy milyen eszközökkel fogunk dolgozni, tervezzük meg hogyan fogjuk összeszerelni az ábrák alapján a készülékeket stb!) Vissza

Tartalom

Előszó3
A tanulókísérleti órák munkaszabályai5
A tanulókísérleti órákon leggyakrabban használt munkaeszközök7
Tömegmérés19
Tömegmérés gyakorlása laboratóriumi táramérlegen22
A hidrogén moláris térfogatának meghatározása25
Különböző összetételű oldatok készítése. Oldatok hígítása, töményítése27
Kalorimetriás meghatározások32
Egyensúlyra vezető folyamatok vizsgálata38
Sav-bázis meghatározások43
Háztartási sósav töménységének meghatározása44
Meszes víz Ca(OH)2-tartalmának meghatározása46
Vizes oldatok kémhatásának vizsgálata47
Redoxireakciók vizsgálata51
A szénvegyületek elemi összetételének vizsgálata56
Az acetilén előállítása és tulajdonságainak vizsgálata60
Az etanol forráspontjának meghatározása63
Alkoholos és fenolos hidroxil-atomcsoportok összehasonlító vizsgálata, a vegyületek tulajdonságai66
Bor alkoholtartalmának meghatározása71
Kísérletek oxovegyületekkel73
Ételecet ecetsavtartalmának meghatározása76
Kísérletek egyszerű szénhidrátokkal79
Kísérletek összetett szénhidrátokkal82
Kísérletek fehérjékkel86
Szerves vegyületek azonosítása funkciós csoportjaik alapján94
Az elektrolizis tanulmányozása98
Galvánelemek összeállítása103
Kísérletek halogénelemekkel106
Fémek korróziójának vizsgálata113
Kísérletek elemi vassal és vasionokkal118
Vas(II)ionok permanganometriás meghatározása123
Vas(II)-szulfát koncentrációjának meghatározása permanganometriásan124
Fémek reakciói125
Vegyületek azonosítása egymással adott reakcióik alapján133
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem