Előszó
Kedves Hallgatóm!
A statisztika tanulmányozása rendkívül aktív munkát igényel!
A statisztika elméletéből elsajátított összefüggések, képletek, módszertani megoldások feltétlenül gyakorlandók ún....
Tovább
Előszó
Kedves Hallgatóm!
A statisztika tanulmányozása rendkívül aktív munkát igényel!
A statisztika elméletéből elsajátított összefüggések, képletek, módszertani megoldások feltétlenül gyakorlandók ún. iskolapéldákban, hogy ezáltal aktív tudást szerezzen a tantárgy tanulmányozója. Példatárunkban feladatokat közlünk - helyenként valós adatokat feldolgozva -, valamint azok megoldásait ismertetjük.
Nem térünk ki az egyes feladatok megoldási modelljénél magyarázatára, hiszen ezt megtettük a Statisztika 1, távoktatási segédletben. Többnyire nem közöljük a "helyettesítendő" szimbólumokkal kifejezett alapképleteket sem, mert ezek ismeretét - a Statisztika 2 távoktatási segédlet természetesen tartalmazza - a példaanyag tanulmányozásakor mér feltételezzük.
A példaanyag szerkezete követi a Statisztika 2 távoktatási segédlet tananyagszerkezetét.
Kérem, hogy a példatár használatánál törekedjék maximális önállóságra!
A feladatot mindig önállóan oldja meg, a Statisztika 2 távoktatási segédlet használatával. Az ön által megoldott feladat "lépéseit", eredményeit, szöveges elemzését, csak ezt követően hasonlítsa össze a példatárban közölt megoldással!
Nagyon fontos, hogy a megoldása során esetlegesen elkövetett hibákat feldolgozza, elemezze! Ha ez sikertelen, a közös konzultációkon vesse fel problémáit!
A közölt mintaanyag példájára készíthet olyan elemzéseket, melyeket munkája során fel tud használni.
Tapasztalni fogja, hogy új dimenzióban, új összefüggésekben látja majd a munkája révén "ismertnek vélt" problémákat.
a Szerző
Vissza