1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a piacszervezés köréből

Szerző
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím: A szocialista vállalat
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-051-926-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Molnár László: Kutatási szükséglet az értékesítés körében9
Az árérzékenység és a vállalati árpolitika kérdései11
A fogyasztás ingadozásainak (idényszerűségének) hatása a folyamatos termelésre12
Az értékesítési csatornák kiválasztásának problémaköre12
A termékfejlesztés és a diverzifikáció kérdései13
A tervezés és a marketing kapcsolata14
A piaci információk áramlásának meggyorsítása15
Az optimális készletek problémaköre16
A kereskedelmi funkció értelmezése a vállalatoknál és megjelenése a szervezeti felépítésben17
Piaci modellek kidolgozásának szükségessége17
A szerződéses fegyelem kérdései a kereskedelmi kapcsolatokban17
Az ipari közös vállalatok létrehozásának kérdései a KGST-ben18
Hoffmann Istvánné: A magyar háztartások gazdálkodási modellje20
A szocialista fogyasztóegység modelljének elemei és szerkezete21
A modell paramétereinek tartalma és felosztása22
A fogyasztóegység-modell paramétereinek bemutatása24
Sándor Imréné: A magyar háztartások gazdálkodási modellje35
A piackutatás és a vállalati stratégia kapcsolata36
A piaci stratégia-típusok és a kutatási metodika38
A piaci stratégiát megalapozó kutatások gyenge pontjai42
Marinovich Endre: Az értékesítéscentrikus tájékoztatás helye a szocialista vállalat gazdálkodásában43
Az értékesítéscentrikus tájékoztatás szükségessége és feadatai43
Az értékesítéscentrikus tájékoztatás általános jellemzői43
A közvetlen értékesítési célú tájékoztatás: a reklámtevékenység45
A reklámozás alapvető funkciói47
A közvetett értékesítési célú tájékoztatás48
A vállalat belső kapcsolatai52
A vállalat kapcsolata külső környezetével54
A visszacsatolás56
Az értékesítéscentrikus tájékoztatás, mint a vállalati gazdasági stratégia része58
Szalai György: Beruházási eszközök piacképességének mérésére szolgáló módszer bemutatása valós adatokkal, tőkés piacbeezetés előtt álló műszerekre62
A feladat ismertetése63
Hogyan elégítik ki a saját és konkurrens termékek a vizsgált piacok vásárlói szegmensének felhasználói igényét?65
A saját és konkurrens termékek elméletileg realizálható maximális eladási árainak kiszámítása országonként74
A saját és konkurrens termékek piacképességi mutatóinaik kiszámítása piaconkét81
A saját és konkurrens temékekből elméletileg eladható darabszámok kiszámítása piaconként. Várható forgalom és nyereség83
Az eddigi számítások eredményeinek ellenőrzése a konkurrens temékek piacrészesedése alapján90
A nyereségoptimális eladási árak kiszámítása a vizsgált saját temékekre országonként91
A számítások eredményeiből levonható következtetések. A vizsgált Medicor-termékek piacbevezetésénél elvégzendő feladatok96
Lőrincz Alajosné: Az ésszerű kockázatvállalás lehetősége és szükségessége a magyar exporthitel-politikában98
A gazdasági kockázat fogalma98
A hitelpolitikai döntések kockázatai101
Az exporthitel-politikai döntések kockázatvállalása102
A kockázatvállalás problematikája exporthitel-politikánk perspektivájában107
Az ésszerű kockázatvállalás és a hitelbiztosítási rendszer kapcsolata 112
Végső konklúziók118
Káldyné Esze Magdolna: Termelési szakosítás és vállalatközi kooperáció a szocialista gazdasági integrációban119
A tudományos-technikai forradalom és a szocialista országok közötti termelési együttműködés továbbfejlesztése119
A tudományos-technikai forradalom követelményrendszere és a nemzetközi integrációs folyamat119
A termelési kooperáció szerepe és helye a szocialista országok gazdasági integrációjában121
A szakosítás és a kooperáció fogalmáról122
A belföldi és a nemzetközi szakosítás (specializáció) lényege és összehasonlítása123
Vita a nemzetközi kooperáció fogalmáról126
A kooperáció fogalma a KGST-dokumentumokban126
A kooperáció fogalma a szocialista országok néhány közgazdászának értelmezésében129
A nemzetközi kooperáció tartalma és ismérvei133
A nemeztközi kooperáció főbb típusai134
A kooperációs szerződések csoportosítása az együttműködés területei szerint134
A kooperációk csoportosítása az együttműködés terjedelme szerint136
Csoportosítás a kooperációk irányítási módja szerint136
A kooperációk csoportosítása a kooperációs szerződésben résztvevők száma szerint137
A nemzetközi kooperációk hatása a vállalati gazdálkodásra138
A vállalati és népgazdasági érdekeltsg kérdései140
A szocialista országok gazdaságiránytási rendszereinek hatása a nemzetközi szakositásra és koopereációra147
A szakosítások és kooperációk fejlődéséhez szükséges feltételek a nemzetközi mechanizmus oldaláról153
Csanádi György: A szerződéses kapcsolatok létrejötte a vállalatok között159
A kötet szerzői176
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem