Fülszöveg
Ez a könyv az első osztályos középiskolai irodalmi tankönyv folytatása: ugyanolyan felfogásban és szempontok szerint készült, mint az. Bőséges anyagválogatással igyekszik hozzájárulni az általános műveltséghez, megfelelő képet kíván nyújtani a 18. és a 19. századi világ- és magyar irodalomról. - Ez a mostani kiadás némileg eltér a korábbiaktól: egy új fejezettel bővült (Az angol próza: Defoe, Swift), s a szövegben több helyen is kisebb módosítások, árnyaltabb megfogalmazások találhatóak.
A terjedelem ne ijesszen meg senkit! Nem minden "kötelező tananyag", a könyv egésze - magától értetődően - nem fér bele az iskolai keretekbe. A szaktanárnak kell eldöntenie, hogy a többszörös választási lehetőségek közül milyen irodalmi alkotásokkal foglalkozik részletesebben a tanítási órákon. Az iskolában fel nem dolgozott irodalmi alkotásokkal foglalkozik részletesebben a tanítási órákon. Az iskolában fel nem dolgozott irodalmi anyag is nagyon fontos, hozzátartozik az értelmiségi ember...
Tovább
Fülszöveg
Ez a könyv az első osztályos középiskolai irodalmi tankönyv folytatása: ugyanolyan felfogásban és szempontok szerint készült, mint az. Bőséges anyagválogatással igyekszik hozzájárulni az általános műveltséghez, megfelelő képet kíván nyújtani a 18. és a 19. századi világ- és magyar irodalomról. - Ez a mostani kiadás némileg eltér a korábbiaktól: egy új fejezettel bővült (Az angol próza: Defoe, Swift), s a szövegben több helyen is kisebb módosítások, árnyaltabb megfogalmazások találhatóak.
A terjedelem ne ijesszen meg senkit! Nem minden "kötelező tananyag", a könyv egésze - magától értetődően - nem fér bele az iskolai keretekbe. A szaktanárnak kell eldöntenie, hogy a többszörös választási lehetőségek közül milyen irodalmi alkotásokkal foglalkozik részletesebben a tanítási órákon. Az iskolában fel nem dolgozott irodalmi alkotásokkal foglalkozik részletesebben a tanítási órákon. Az iskolában fel nem dolgozott irodalmi anyag is nagyon fontos, hozzátartozik az értelmiségi ember megkövetelhető műveltségéhez. Reméljük, hogy az érdeklődőbb és a továbbtanulni szándékozó tanulók megismerkednek majd a tankönyv teljes ismeretanyagával, s megmarad számukra ez a könyv az érettségi után is művelődéstörténeti forrásnak.
Mivel tankönyvről van szó, segíteni szeretnénk az iskolai és az otthoni tanulást. De másfajta tanulást feltételez a könyv, mint a szöveg szó szerinti rögzítését, puszta reprodukálását (az ún. "magolást""). A műelemző részek elmélyült, gondolkodó olvasását össze kell kapcsolni az irodalmi művek (többnyire versek) párhuzamos figyelemmel kísérésével, hiszen a legfontosabb cél, hogy minél alaposabban megértsük az irodalmi alkotásokat, tudatosítsuk az olvasói élményt, s erről - fogalmi nyelven - számot is tudjunk adni. - A művek itt található értelmezése - természetesen - nem az egyetlen lehetséges megoldás: tanár és diák újabb, másfajta magyarázata is indokolt és jogos lehet. A tankönyvi feldolgozások megértését és tanulását a könyv vastag betűs kiemelései megkönnyíthetik.
Megnövelte a terjedelmet az a körülmény is, hogy a könyvet a tanárok munkaeszközének is szántuk, mivel nem állnak rendelkezésünkre tanári segédkönyvek.
A tankönyv végén az Irodalomelméleti tárgymutató az elméleti fogalmak visszakeresését könnyíti meg. A szövegben színes tónussal emeltük ki az irodalomelméleti tudnivalókat.
Az idegen nevek és szavak megközelítően helyes kiejtése zárójelben megtalálható a legelső előfordulás alkalmával.
Szeretnénk, ha ez a könyv hozzájárulna ahhoz, hogy a diákok jobban megismerjék és megszeressék az irodalmat: az írókat és egyes kiemelkedő alkotásaikat, s a valódi olvasói élmény a feledhetetlenség fokára emelkednék.
Jó tanulást kívánunk.
Vissza