1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalkozások tervezése

A közgazdasági szakközépiskola IV. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-4226-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 58248. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vállalkozások tervezéséről tankönyvet írni, de még inkább azt tanítani az 1990-es évek elejének Magyarországán korántsem egyszerű feladat. Nemcsak azért, mert maga ez a kategória, hogy... Tovább

Előszó

A vállalkozások tervezéséről tankönyvet írni, de még inkább azt tanítani az 1990-es évek elejének Magyarországán korántsem egyszerű feladat. Nemcsak azért, mert maga ez a kategória, hogy "tervezés", az elmúlt évtizedekben meglehetősen lejáratódott, de a korábban tanított tananyag jelentős része is elavult. Sokkal fontosabb azonban ennél, hogy amit eddig értettünk és értünk tervezésen, annak jórészt meg kell változni. A múltban ugyanis egy vállalat rengeteg számítást végzett a jövőjével kapcsolatban, anélkül, hogy ezt a jövőt lényegesen befolyásolhatta volna, e jövőre vonatkozó döntései valóban önállóak lettek volna. Egyenes következménye volt ennek, hogy azt kellett tanítani és tanulni, hogy hogyan kell számolni. Hogy egyáltalán kell-e, mikor, és főleg hogy miért, már alig-alig kapott hangot.
Ha azonban egy vállalkozás valóban önálló, meg lehet-e egyáltalán számára azt mondani, hogy hogyan tervezze jövőjét? Vajon lehet-e egységes tanácsokat adni a több tízezer, egymástól tulajdonban, nagyságban, profilban, erőforrás-feltételekben és értékesítési irányokban lényegesen eltérő hazai vállalkozásnak? A válasz nyilvánvaló: nem. Egyet azonban tehetünk és feltétlenül tenni is kell. Meggyőzni mindenkit, aki várhatóan az üzleti világgal valaha is kapcsolatba kerül, a tervezés szükségességéről, bemutatva azokat az általános normákat, tudást szolgáltatnak e meggyőződés kialakulásához. Ne feledjük! Ezek nem tervezési sémák, vagy ha sémák, akkor csak példák, amelyek rávilágítanak az általános ismeretek alkalmazhatóságára. Vissza

Tartalom

Előszó5
Vállalkozás és vállalat (Mészáros Tamás - Bodor Szabolcs)7
A vállalkozás és vállalat kapcsolata, szerepkörei7
A vállalkozás és vállalat működési formái9
A társasági törvény szabályozási köre9
A gazdasági társaságok formái11
A korlátolt felelősségű társaság és a részvénytársaság összehasonlítása14
Fogalmak15
Ellenőrző kérdések15
A vállalati tervezés lényege, jellemző vonásai, fejlődési tendenciái (Mészáros Tamás)16
A tervezésről16
A tervről21
A tervezés és a tervek különböző típusairól23
A tervezés időhorizontja23
A tervezés tartalmi elemei24
A tervezés folyamata25
A tervezés hatóköre28
A vállalati tervezés fejlődési tendenciái, különös tekintettel a magyar vállalati gyakorlatra29
A tervezés formalizáltságának csökkenése30
Az emberi tényező szerepének növekedése34
A tervezés számítógépes támogatásának erősödése35
Fogalmak35
Ellenőrző kérdések36
A stratégiai tervezés lényege, a stratégia tartalmi elemei (Jelen Tibor)37
A vállalatok működési köre, termelési szerkezete40
A célok rendszere46
A vezérelvek, filozófiák47
A pozíciócélok49
Az akcióprogramok53
Tartalékok képzése53
Fogalmak54
Ellenőrző kérdések54
A stratégiai tervezés folyamata (Jelen Tibor)55
A stratégiai tervezés előkészítése57
A stratégiai tervezés elemző szakasza59
Környezetelemzés60
A vállalati belső helyzet elemzése (vállalati diagnosztika)61
Tevékenység, termékszerkezet-vizsgálat66
Célkialakító szakasz72
Az eszközök számbavétele, akciók kidolgozása73
A stratégia kiválasztása74
A stratégiai terv felépítése75
Fogalmak76
Ellenőrző kérdések76
A tervezést támogató főbb módszerek, technikák (Jelen Tibor)78
Csoportos szakértői módszerek79
A brainstorming79
A nominális csoportmódszer (NCM)81
A Delphi-módszer82
Stratégiai döntés-előkészítő módszerek83
A forgatókönyvírás83
A döntési fa84
A portfolio-modellek85
Fogalmak89
Ellenőrző kérdések90
Vállalati taktika (Mészáros Tamás - Jelen Tibor)91
A taktikai tervezés lényege91
A taktikai tervezés tartalmi elemei93
A termelésirányítás95
Fogalmak97
Ellenőrző kérdések97
Az értékesítés és a termelés tervezése (Jelen Tibor)98
Mit gyártson és értékesítsen a vállalat? A termékpolitika102
Kinek gyártsa és értékesítse a vállalat a termékeit? A piackutatás107
A piac részekre bontása109
Mennyit gyártson és értékesítsen a vállalat? A kereslet prognosztizálása111
Prognosztizálási módszerek a piac várható változásainak előrejelzésére111
Mennyiért értékesítsen a vállalat? Árpolitikai döntések112
Életgörbeszakaszok116
Mennyiért gyártson a vállalat? A költségtervezés117
Költségnemek szerinti tervezés118
A költségek tervezése más megközelítésekben118
Az életgörbe és a költségek118
Hogyan értékesítsen a vállalat? A piacbefolyásolás121
Az eladás ösztönzése123
Hol értékesítsen a vállalat? Elosztási hely126
Fogalmak127
Ellenőrző kérdések127
Pénzügyi tervezés (Virág Miklós)128
Állományi szemlélet - forgalmi szemlélet130
A vállalati mobilitás tervezése131
A vállalati diszponibilitás tervezése132
A vállalati likviditás tervezése133
A vállalat finanszírozásának tervezése134
Forrásösszetétel135
Források és felhasználásuk összhangja135
Finanszírozási formák136
A pénzügyi terv főbb tartalmi elemei, információs rendszerei és outputjai138
Fogalmak143
Ellenőrző kérdések143
Egy induló vállalkozás üzleti terve (Mészáros Tamás - Virág Miklós - Bodor Szabolcs)145
Az eset146
Stratégiai döntések meghozatala147
Az eset folytatása150
Taktikai döntések meghozatala. Éves üzleti terv összeállítása150
Az eset folytatása152
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalkozások tervezése Vállalkozások tervezése
Állapot:
1.240 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba