1.063.109

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olasz nevelés a XIX. és XX. században

Szerző
Budapest
Kiadó: Királyi Magyar Egyetemi Nyomda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 556 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta a Kir. Magy. Egyetemi Nyomda, Budapest. Írta Dr. Mester János egyetemi ny. r. tanár. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Korunk filozófiájának olasz történetírója, De Ruggiero joggal mutat rá arra a tényre, hogy az olasz bölcselet a renaissance-tól napjainkig önállóan fejlődött és fejlődésének folyamán akadnak igazi... Tovább

Előszó

Korunk filozófiájának olasz történetírója, De Ruggiero joggal mutat rá arra a tényre, hogy az olasz bölcselet a renaissance-tól napjainkig önállóan fejlődött és fejlődésének folyamán akadnak igazi nagy gondolkodói. De míg más nemzetek közepes írói - mint az angol Hamilton, a francia Cousin, a német Lotze, Fechner - európai hírre tesznek szert, Vicót az írók már alig emlegetik s az olyan lángelméjű gondolkodóknak, mint amilyenek Rosmini, Gioberti vagy Spaventa, még a nevét sem tudják.
Az olasz bölcselők tanulmányozása közben figyelemmel kísértem a neveléstudomány művelőit és rendszereiket és csodálkozva láttam, hogy nevelői gondolkodás és tevékenység terén az olasz nemzet nagyobbat alkotott, mint a bölcseletből, de alkotásait ezen a téren még kevésbbé ismerik. A francia Compayré 512 lapra terjedő, 31 kiadást megért művében néhány név említése után csak a pozitivistának minősített Sicilianiról ír néhány sort, bár - dicséretére legyen mondva - elismeri: „Az Egyesült Államok és Németország után Itália az az ország, ahol legtöbbet foglalkoznak a pedagógiával." (498-500. 1.) Németországban legújabban háromkötetes pedagógiai történetet ad ki Moog, s ebben a harmad-negyedrangú neveket halmozza, viszont az újabb olaszok közül csak Montessorit ismerteti, azonban sem belső fejlődését, sem az amerikai Parkhurst-, Dalton-rendszerekre való hatását nem említi. Vissza

Tartalom

Bevezető rész
Előszó3
Alapfogalmak7
A bölcselet és nevelés történeti irányai15
Az olasz nép lelke23
Az olasz nevelés áttekintése a XIII-XIX. századig39
Empirizmus
A XIX. században
Condillac-Bonnot és a francia felvilágosodás
Romagnosi Domonkos
Goia Menyhért
Soave Ferenc
Cottaneo Károly
Gabelli Arisztid
Angiulli András
Villari Pascal
Ardigó Róbert, az egyetlen rendszeralkotó olasz pozitivista
Marchesini János, a fikcionalizmus pedagógusa48
A XX. században
A XIX. század eredményei
A XX. század empirizmusának jellemzése
Siciliani Péter
Resta Rafael
Vidari János, egyénisége, főművei, módszertana, kultúrtörténeti munkássága59
Maresca Marian
Vidari követője
Credaro Lajos
Colozza G. Antal
Tarozzi József
Tauro Jakab
Pizzigoni Jozéfa és a Scuola Rinnovata
Formiggini Santamaria Emilia pszichoenergetikus rendszere
"La Montesca" (főtárgya a rajz)
Az empirizmus szerepe az olasz nemzet életében74
Idealizmus
Az olaszokra Hegel négy gondolata hat86
Az olasz hegelizmus külső és belső fejlődése86
Gioberti Vince93
Lambruschini Ráfael109
Capponi Gino122
Mazzini József128
Varisco Bernát133
Croce Benedek135
Gentile János140
Gentile János
Gentile élete140
Rendszere. Alapgondolata. Pedagógiai főművének, a Sommariónak tartalma150
A pedagógia, filozófia és a didaktika különbsége166
A filozófia, pedagógia és didaktika kapcsolata169
Általános didaktika170
A részletes didaktikák kritikája179
Az aktuális idealizmus és a fasizmus rokonsága186
Gentile rendszerének értékelése
Bölcseleti rendszere189
Pedagógiai rendszere194
Hibáinak forrása197
Gentile munkatársai
Codignola Ernő199
Lombardo-Radice József200
Gentile tanügyi reformja
Törvényeinek szelleme213
A köznevelés új rendje és az egyes intézmények célja216
Központi igazgatás216
A tanügyi reform eredményei. A szabadtéri iskolák254
Mussolini Benito
Élete és világtörténelmi jelentősége258
Egyénisége265
Nevelő eszméje és elvei. A fasizmus lényege271
Hogyan neveli gyermekeit279
Kritikai realizmus
Rosmini-Serbati Antal
Élete. Egyénisége. Pedagógiai elvei. Módszertana. Hatása az olasz Risorgimentóban328
Rosmini követői
Tommaseo Miklós353
Rayneri Antal355
Allievo József358
Bosco Szent János
Élete. Nevelői személyisége. Művei és intézetei. Irodalmi munkássága361
Nevelői módszere. Negatív értelemben. Pozitív értelemben369
Montessori Mária
Aporti Ferrante és az olasz gyermeknevelés407
Montessori élete és működése408
Oktatási anyaga, didaktikája, nevelési elvei, ezek alakulása412
Agazzi-módszer
Iskolák elterjedése. A két nővér élete, fejlődése. Nemzetközi tanfolyamok431
Agazziék alapelve. Családi élet ritmusa436
Tanszerek és foglalkoztatási eszközök438
Agazziék didaktikai utasításai, az ismertető jelek rendszere444
A művészi kifejezés gyakorlása. Erkölcsi és vallásos nevelés451
XI. Pius és a nevelői enciklika
Élete, működése, körlevelének vezérelvei458
A nevelői enciklika történelmi előzményei465
A körlevél tartalma467
Gemelli Ágoston és a milanói Szent-Szív egyetem
Az új egyetemi gondolat és megvalósítása489
Gemelli pályafutása és érdemei, egyetemi módszerei490
Casotti Mario és a Szent-Szív egyetem többi tanárának pedagógiai munkássága493
A többi katolikus író és az új szerzetes kongregációk495
Statisztikai táblázatok
Az iskolákról és a fasizmus nemzetnevelő intézményeiről498
Az olasz nevelés irodalma
Bevezető rész507
Az empirizmus irodalma509
Az idealizmus irodalma514
A realizmus, a katolikus írók525

Dr. Mester János

Dr. Mester János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Mester János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem