kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 262 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-2724-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi szám: 42435 |
Előszó | 5 |
Bevezetés a tiflopedagógiába | 7 |
A kérdéskör társadalmi méretei | 7 |
Szociális és nevelési kérdések felmerülése | 9 |
Kezdeti elképzelések, programok | 10 |
Az első hazai lépések | 12 |
Néhány korábbi statisztikai adat | 14 |
Tartalmi és szervezeti kérdések | 15 |
A korszerű nevelés kezdetei | 16 |
Fordulat a nevelésben | 17 |
Pályaválasztás, továbbtanulás, rehabilitáció | 19 |
A látási fogyatékosok nevelésének elmélete | 21 |
A különnevelés koncepciója | 23 |
A nevelés integrációs koncepciója | 24 |
Illeszkedési módozatok napjainkban | 25 |
A nevelés gyógypedagógiai koncepciója | 27 |
Új vonások a tiflopedagógiában | 28 |
A tudományos többszólaműság érvényesülése | 31 |
Célok és feladatok | 34 |
Szelekciós tan | 35 |
Típustani ismeretek | 37 |
Nemzetközi szelekciós törekvések | 38 |
Minősítési szempontok a tipizálásban | 40 |
Etiológiai, lokalizációs és visus adatok | 42 |
A szelekciós gyakorlat tényezői | 44 |
Nevelési irányultságok a tiflopedagógiában | 48 |
Az azonos szempontú osztályozásra törekvés nemzetközi feltételei | 49 |
Szelekciós csoportok a tiflopedagógiában | 51 |
Csatlakozó fogyatékosságok | 54 |
A kompenzáló-korrekciós neveléstan | 58 |
A defektivitás mint a nevelési módosító tényező | 58 |
Kiegyenlítő mechanizmusok | 60 |
A sajátos nevelés tartalma és lehetőségei | 64 |
Nevelés és életforma | 68 |
A tiflopedagógia standard és kompenzatív nevelési normatívái | 81 |
Személyiségi és szociális depriváció | 87 |
Az értelmi fejlődés és gondolkodás kapcsolata a szaknevelésben | 99 |
Az érzelmi élet sajátosságai és nevelése | 106 |
A vakság és a családi életre nevelés | 112 |
Mozgásnevelés, orientáció | 114 |
Közösségi nevelés | 143 |
A látási fogyatékosok oktatásának elmélete | 155 |
Bevezetés | 155 |
Az oktatási folyamat és a látási fogyatékosság viszonya | 156 |
A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának sajátosságai | 158 |
Az oktatás kompenzáló jellege | 159 |
A gyógypedagógiai tanárral szemben támasztott oktatási követelmények | 160 |
A tanulók közreműködése | 161 |
Az iskolai tanulás mint magatartás | 162 |
Az ismeretek átvihetőségének tényezői | 163 |
A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának céljai és feladatai | 167 |
A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának formái | 170 |
Akusztiko-taktilis oktatási forma | 170 |
Optika-akusztikus oktatási forma | 171 |
Az oktatás tiflodidaktikai feltételei | 171 |
A munka feltételei a gyengénlátó osztályokban | 171 |
Az osztályok megvilágítása | 175 |
A Braille-féle pontírás mint oktatási rendszer | 177 |
A megismerési tevékenység helyesbítése. A tanulás | 196 |
Az érzékelés a megismerés közvetlen módja | 197 |
A gondolkodás a közvetett megismerés módja | 212 |
Iskolatípusok a látási fogyatékos gyermekek ellátására | 215 |
Az oktatás tervezése, szervezése | 216 |
Alapelvek | 216 |
Az egyéni és a közös oktatás | 224 |
Az oktatás folyamatának általános mozzanatai | 224 |
Óratípusok | 226 |
Tanári teendők az óra sikerének biztosítására | 229 |
Módszerek | 235 |
Nonverbális eljárások | 235 |
Verbális eljárások | 237 |
A módszer megválasztásának szempontjai | 239 |
A programozott oktatás | 239 |
A programozott oktatás jellemzői | 239 |
Programozó eljárások | 240 |
Oktatógépek | 241 |
Technikai eszközök | 241 |
A rehabilitáció | 247 |
A rehabilitáció fogalma | 247 |
Célok és feladatok a rehabilitációban | 249 |
Néhány fontosabb tennivaló áttekintése | 251 |
Ajánlott irodalom | 253 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.