kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Élet Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 377 oldal |
Sorozatcím: | A bontakozó élet |
Kötetszám: | 8 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta az "Élet" Irod. és Nyomda Rt. |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
A rendszerek értékelése | 9 |
A nevelés elmélete | |
Prolegomena | 12 |
A nevelés alapkérdései (Problemata) | 13 |
A nevelés mibenléte | 13 |
A nevelés lehetősége és szükségessége | 20 |
A nevelés kezdete és vége | 26 |
A nevelés korlátai | 30 |
Művészet vagy tudomány-e a nevelés? | 33 |
A neveléstudomáy ismertetése | 37 |
A neveléstudomány forrásai és segédtudományai | 41 |
A paedagogia perennis | 43 |
A nevelés alapvetése (Fundamenta) | 45 |
A nevelés alanya | 45 |
A hivatásos nevelők | 45 |
A hivatásos nevelők önnevelése | 49 |
A nevelés tárgya | 57 |
A nevelés köre | 57 |
A helytelen megismerése | 59 |
A gyermek megismerésének tudományos módszerei | 64 |
A nevelés célja | 82 |
Az immanens cél | 84 |
A transzcendens cél | 86 |
A nevelés módjai | 89 |
Az erők elnyomása | 92 |
Az erők érvényesítése | 93 |
A tekintély elve a nevelésben | 94 |
A személyiség ereje | 95 |
Az eszmények nevelő jelentősége | 96 |
Az élmények | 100 |
Az erők transzpozíciója | 104 |
A nevelés eszközei | 109 |
Természetes nevelési eszközök | 110 |
Alanyi eszközök | 110 |
A szeretet | 111 |
A szigorúság | 112 |
A kitartó következetesség | 113 |
Tárgyi eszközök | 114 |
Közvetlen tárgyi eszközök | 114 |
Az oktató irányítása | 114 |
A jutalom | 115 |
A büntetés | 117 |
Az önként megnyilatkozó erőfeszítések | 118 |
Játék, sport, cserkészet | 118 |
A szellemi munka | 119 |
Az önmegtagadás | 120 |
Természetfeletti nevelési eszközök | 121 |
Kívülről jövő természetfeletti nevelési eszközök | 121 |
Az igehirdetés | 121 |
A kegyelem | 122 |
Belülről ható természetfeletti nevelési eszközök | 123 |
A kegyelmi eszközök | 123 |
Az aszketikus gyakorlatok | 124 |
A nevelés gyakorlata | |
Prolegomena | 129 |
A testi nevelés | 131 |
A testi élet ismertetése | 131 |
Az öröklés és neveléstani kihatásai | 134 |
A testi élet ismeretének neveléstani jelentősége | 136 |
A testi élet helyes szolgálata | 138 |
A testi nevelés a különböző korokban | 142 |
Az értelmi nevelés | 147 |
Az értelem mint szellemi megismerő tehetség | 147 |
A fejlődő és bontakozó értelem | 151 |
A szellemi ébredés szolgálata | 155 |
A fejlettebb értelem szolgálata | 158 |
A tanítás mibenléte | 161 |
Az iskolai tantervek | 163 |
A tanítás feltételei | 166 |
A helyes tanítás módszerei | 168 |
A tanítás anyagának helyes kidolgozása | 173 |
A közölt anyag megőrzése | 177 |
A szerteágazó ismeretek és az egyéniség megőrzése | 181 |
A teljes élet szolgálata | 184 |
Az esztétikai nevelés | 188 |
Az esztétika mibenléte | 188 |
A szép és a nevelés | 188 |
Az örök szép szolgálatában | 191 |
Az erkölcsi nevelés | 195 |
Az erkölcsi nevelés mibenléte | 199 |
A Teremtő életterve | 199 |
A lelkiismeret | 202 |
Az ember jó és rossz hajlamai | 204 |
A jó készségek nevelése | 206 |
Az erkölcsi gyarlóságokkal szemben követendő eljárás | 208 |
A tiszta élet szolgálata | 210 |
A kegyelmi élet szorgalmazása | 214 |
A szociális nevelés | 217 |
Az ember kapcsolatai | 222 |
Az ember társadalmi egybetartozása | 224 |
Társadalmi rétegződések | 227 |
A társadalmi kapcsolatok helyes kidolgozása | 231 |
Az élet fókusai | 233 |
A vallásos nevelés | 238 |
A vallásos élet mibenléte | 238 |
A vallásos élet értékelése | 239 |
A vallásos élet szolgálata | 241 |
A vallásos nevelés eszközei | 242 |
A vallásos gyakorlatok | 244 |
Az én és az Én | 246 |
Befejezés | 249 |
Névmutató | 251 |
Tárgymutató | 261 |
Mellékletek | |
Összesített tárgy- és névmutató | 271 |
Osztályfőnöki órák | 305 |
Olvasmányok jegyzéke | 353 |
Utóhang | 371 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.