kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 375 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Bevezetés | |
A tárgy meghatározása | 5 |
A tanulók életkori sajátosságairól | 9 |
A gyermek testi fejlődése | 11 |
Az egyes életkorok általános jellemzése | 13 |
Oktatás és nevelés a fizikaórán | |
A gimnáziumi fizikatanítás célja | 19 |
Az oktatási feladatok | 22 |
A nevelési feladatok | 23 |
A dialektikus materialista világnézet alakítása | 25 |
A természettudományos gondolkodás fejlesztése | 33 |
Egyéb nevelési feladatok | 44 |
A politechnikai képzésről | 46 |
Az iskolai fizikai ismeretszerzésről | |
Fizikai tapasztalatok szerzése az iskolában | 55 |
A fizika fogalmi rendszerének iskolai kialakítása | 61 |
A fizika törvényeinek iskolai feltárása | 78 |
A fizika mint iskolai tantárgy | |
A fizikatantárgy helyzetének alakulása | 90 |
A gimnázium fizikatantárgy tartalma | 92 |
A fizika tankönyveiről | 100 |
A fizika tanításának és tanulásának módszerei | |
A fizikatanítás módszereinek fejlődése | 103 |
Az ismeretanyag szóbeli kifejtésének lehetőségei a fizikaórán | 108 |
Szemléltetés a fizikatanításban | 122 |
A tanár előadási kísérletei és mérései | 122 |
A szemléltetés egyéb eszközei | 142 |
A tábla használata | 150 |
Üzemlátogatások | 158 |
A komplex szemléltetés | 162 |
A tanulók önállóbb fizikai problémamegoldásai | 163 |
A tanulói kísérletezés és mérés | 164 |
Fizikai feladatok megoldása | 168 |
A fizika otthoni tanulásának módszerei | 190 |
A tanulók munkájának ellenőrzése és értékelése | |
Az ellenőrzés területei és módszerei | 196 |
Az osztályozás néhány kérdése | 206 |
A fizikaórák felépítése és elemzése | |
Részletek a tanítási órák elméletéből | 213 |
A fizikaórák típusai | 216 |
A bevezető óra | 218 |
Az új ismeretek feldolgozása | 220 |
Az ismétlés és rendszerezés | 222 |
A kombinált óra | 228 |
Az óraelemzésről | 229 |
A fizikaórák tervezése és előkészítése | |
A tervező munka jelentősége | 233 |
A tanár sokoldalú felkészültségésnek biztosítása | 235 |
A tanár munkatervei | 237 |
A tanmenet | 237 |
Az óravázlat | 241 |
A gyakorlati órák szervezése és vezetése | |
A fizikai gyakorlati órák célja | 257 |
A munkafeladatok | 258 |
A gyakorlati órák tárgyi feltételei | 264 |
A gyakorlati órákon folyó munka szervezése | 266 |
A tanár munkaterve | 268 |
A tanulók előkészítése | 270 |
A gyakorlati órák vezetése | 276 |
A tanulók munkájának ellenőrzése és értékelése | 279 |
A fizikatanítás tárgyi feltételei | |
A fizika tanításához szükséges termek | 283 |
A fizika tanításához szükséges eszközök | 288 |
Segédkészülékek | 289 |
Mérőeszközök, mérőműszerek és tartozékaik | 291 |
Demonstrációs eszközök | 291 |
A tanulói kísérletezés és mérés eszközei | 294 |
Egyéb szemléltető eszközök | 296 |
Az eszközök használata és nyilvántartása | 296 |
Adatok néhány bonyolultabb eszköz megismeréséhez | 297 |
Vetítőgépek | 297 |
Elektromos mérőműszerek | 307 |
Áramforrások és egyenirányítók | 312 |
Elektromos ellenállások | 322 |
A demonstrációs iskolai rádiópad | 324 |
Az elektronsugaras rezgésvizsgáló (katódsugár-oszcilloszkóp) | 340 |
A tanári szakkönyvtár | 347 |
A szertár fejlesztése | 353 |
A fizika tanításának és tanulásának különleges formái | |
A fizikai (technikai) osztályon kívüli foglalkozások sajátosságai | 357 |
Az osztályon kívüli foglalkozások szervezeti formái | 359 |
Az iskolai fizikai szakkör | 359 |
Az üzemi szakkör | 363 |
A fizikai és technikai délutánok | 363 |
A tanfolyamok | 364 |
Az elmaradt tanulókkal való foglalkozás | 365 |
A természettudományos ismeretterjesztés | 366 |
Tárgymutató | 369 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.