1.061.872

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató a Betűvásár és a Gyermekvilág című tankönyvek használatához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-400-640-X

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az integrált rendszerű anyanyelv oktatás
Indokoltsága: Kísérleti eredményeink nyomán az olvasás- s írástechnika gyors eszközzé válásában kerestük azt a lehetőséget, hogy a tanításukra fordított... Tovább

Előszó

Az integrált rendszerű anyanyelv oktatás
Indokoltsága: Kísérleti eredményeink nyomán az olvasás- s írástechnika gyors eszközzé válásában kerestük azt a lehetőséget, hogy a tanításukra fordított időt jelentősen lecsökkenthessük. Feltételeztük ugyanis, hogy a nyelv egészét, e két alapvető technika birtokában akkor művelhetjük a régebbinél eredményesebben, ha az anyanyelvi tárgyakat integráltan,/egymással szerves egységben/ alkalmazzuk.
Fogalma: Ebben a rendszerben a gondolatcsere anyanyelvi eszközei /azaz: a beszéd, az írás és az olvasás/ együttesen alkotják nyelvünk egységes egészét. Az anyanyelv integrált rendszerű oktatásának tehát a nyelvi integritás jegyében megvalósított oktatási stratégiát nevezzük. A nyelvhasználat egészét a beszéd, az írás és az olvasás elválaszthatatlan egysége alkotja. Ezt a természetes egységet kívántuk megvalósítani a nyelvi integráció jegyében kiépített anyanyelvoktatási rendszerben is.
Az integrált oktatási rendszer olyan új didaktikai, metodikai megoldásmódok együttesét jelenti, melynek segítségével a nyelvhasználati módok tanítása az oktatás folyamatában eggyé szervezhető. Ebben a struktúrában az ismeretszerzés útja egy állandó nyelvi szintézisen keresztül vezet el a készségszintű tudásig. A rendszer az általános iskola alsó tagozatának egészére tervezett. Első önálló egysége az intenzív- kombinált olvasástanítási módszer, melynek lényeges vonásai részként tükrözik az egészet. Elsődleges feladata olyan anyanyelvi eszköz tudás létrehozása, amely lehetővé teszi a későbbi tartalomtudás /tanulási képesség/ elsajátítását. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 6
1. AZ INTENZÍV OLVASÁS ÉS ÍRÁSTANÍTÁS MÓDSZEREI ÉS TANESZKÖZEI 7
1.1. A módszer rövid ismertetése 7
1.2. Eszköz- és feladatrendszer 10
1.2.1. A tankönyvcsalád jellemzői 10
1.2.2. Segédeszközök 13
2. AZ OLVASÁSTANÍTÁS ÉS TANULÁS SZAKASZAI 15
2.1. Tájékozódási szakasz 15
2.1.1. Olvasáselőkészités a tájékozódási szakaszban 15
a./ A tanulók megfigyelése
b./ A képes betűtanítás
- az új betűk ismertetése
- A már ismert betűk gyakorlása
2.1.2. Íráselőkészítés a tájékozódási szakaszban 21
2.1.2.1. Íráselőkészítő feladatok a munkatankönyvben a tanulók megfigyelésének időszakában 22
2.1.2.2. Íráselőkészítő feladatok a képes betűtanítás időszakában 23
2.1.3. A tájékozódási szakasz végére elérhető tudásszint 24
2.2. Jártassági szakasz 24
2.2.1. A kisbetűk tanítása 24
- a ráismerő olvasás
- A kétjegyű mássalhangzók ismertetése
- Az összeolvasás művelete
2.2.1.1. A kisbetűk szövegszerű olvasása 29
- Javaslatok a szövegek és feladatsorok feldolgozására
2.2.1.2. A kisbetűk írásának tanítása 32
2.2.1.3. Átmenet a kisbetűk és nagybetűk tanítása között 35
2.2.2. A nagybetűk tanítása 36
2.2.2.1. A nagybetűk olvasása 36
- Nevelési-oktatási feladatok
- Beszédművelés, beszédfejlesztés
- Oá, oá, oá!
- Ovisok
- Kérdezzünk helyesen
- Vidám bábszínház
- Gyere, meséljünk!
- Gyuri telefonál
- Sün Samu és a gyík
- Móni álma, Marci esete
2.2.2.2. A nagybetűk írásának tanítása 42
2.2.3. A jártassági szakasz végére elérhető tudásszint 43
2.3. Készségszintű szakasz 44
- Témanyitó oldalak
- Témazáró oldalak
- A könyv hét témaköre
2.3.1. Javaslatok a nyelvhasználati módok alkalmazására 46
- A szövegértés előkészítéséről
- A szöveg feldolgozásáról
- A nyelvhelyesség, nyelvtan, helyesírásról
- A szövegalkotásról, szókincsfejlesztésröl
- A közlö olvasásról
- A kommunikációs gyakorlatokról
2.3.2. Javaslat a szövegek és munkalapok felhasználására 51
2.3.3. A készségszintű szakasz végére elérhető tudásszint 59
3. A tanítás - A tanulás szervezése 60
3.1. A tananyag szerkezete 61
3.1.1. A foglalkozások szerkezeti felépítése 61
Az integráció elvének érvényesítése
Beszédtechnikai gyakorlatok
Írástechnikai gyakorlatok
3.1.2. Az információk feldolgozása 65
3.2. A tudásszint mérése, értékelése 66
4. KORREPETÁLÁSI JAVASLATOK 68
4.1. Gyakorlás a magánhagzók képes betűkártyáival 68
4.2. Gyakorlás a tárgykép hívójel szerepének kialakításával 69
4.3. Az ékezet hangváltoztató szerepének tudatosítása 69
4.4. Irányultságjavítás 69
4.5. Betűszintézis 70
4.6. Szóképrögzítő gyakorlat 70
4.7. A szövegszerű olvasás gyakoroltatási módjai 71
4.8. Emlékezetfejlesztö gyakorlatok 71
4.9. Figyelemerősítö gyakorlatok 71
4.10.Az írásmozgás fejlődésében lemaradóknak és a feltűnő írászavarral küzdő tanulóknak szánt írásgyakorlatok 72
4.11. Összetett írásgyakorlatok 73
Irodalom 80
5. MELLÉKLETEK 81
1. melléklet
Foglalkozási javaslatok 82
2. melléklet
Keretmesék a betűelvonáshoz 116
3. melléklet
Útmutató a szövegértés (írás-helyesírás-szövegalkotás) mérésére 121

Dr. Lovász Gabriella

Dr. Lovász Gabriella műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Lovász Gabriella könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem