1.064.046

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az írástanulás pszichológiája

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-178-920-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52928. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasás és az írás képességei közül az olvasás az utóbbi évtizedekben az érdeklődés középpontjába került, hiszen a tudományos-technikai forradalom információözönét olvasás útján kell... Tovább

Előszó

Az olvasás és az írás képességei közül az olvasás az utóbbi évtizedekben az érdeklődés középpontjába került, hiszen a tudományos-technikai forradalom információözönét olvasás útján kell befogadnunk. Az olvasás közvetlenül termelőtényezővé vált. A megértés és a sebesség néhány százalékos emelése munkaórákban mérhető.
A kézírás jelenét és jövőjét illetően eddig megoszlottak a vélemények. A gépi adatrögzítés térhódítása sokáig azt az illúziót keltette, hogy a kézírás visszaszorul, korábbi jelentőségét elveszíti. Ez a prognosztikai bizonytalanság az írással foglalkozó kutatómunka mennyiségében is kifejezésre jutott. Az olvasás tanulásával foglalkozó publikációk számára nagyságrendekkel múlta felül a kézírás vizsgálatával foglalkozó tanulmányokét.
A kézírás jelentőségéről és jövőjéről alkotott nézetek közül - mint az előzőekben már érzékeltettem - az kerekedett felül, amelyik szerint a kézírás állandó jelenléte és közvetlensége miatt semmi mással nem pótolható. Vissza

Tartalom

Előszó7
A pszichológia és a tanulás10
Élettani tényezők szerepe az írás és az olvasás képességeinek kialakulásában 18
Az írástanulás szenzoros alapjai28
A kéz fejlődése a gyermekkorban28
A látás és az írástanulás kapcsolata32
A szem szerkezete és működése32
A hallás és a beszéd szerepe az írástanulásban40
Az írás és az olvasás motivációja 43
A felnőtt modellek44
Az írás előfokai a gyermekkorban50
Az olvasás- és írástanulás pedagógiai és pszichológiai tényezői 57
Az írástanulás folyamata63
Az olvasás- és írástanulás kapcsolata64
Az élettani feltételek65
Az írástanulás nehézségei66
Az írásnak értelem által irányított tanulás69
Az olvasás és írás együttes tanulásának nehézségei71
A gyorsított ütemű olvasási programok71
Az olvasás- és írászavarok kapcsolata77
Az olvasás- és írásprogramok hatása a helyesírásra78
Az iránytévesztésekről80
A dyslexiás és dysgraphiás gyermekekkel való foglalkozás szervezeti kérdései89
Gátlások kialakulása és megelőzése92
Regresszió és gátlás93
A gátlások feloldása95
Pszichológiai tényezők szerepe az írásminta megválasztásában 97
Az írásminta megválasztása99
Az íráselemek keresése112
Az írástanulás módszertani kérdései114
Az egyéni jellegzetességek jelentkezése az írástanulás során117
A módszertani kísérletekről121
A késleltetett és a dőlt betűs írás tanításának módszerei122
A betűtanulás127
Irodalom135
Az idegen szavak jegyzéke143

Dr. Ligeti Róbert

Dr. Ligeti Róbert műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Ligeti Róbert könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem