kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 152 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-6469-9 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52928. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 7 |
A pszichológia és a tanulás | 10 |
Élettani tényezők szerepe az írás és az olvasás képességeinek kialakulásában | 18 |
Az írástanulás szenzoros alapjai | 28 |
A kéz fejlődése a gyermekkorban | 28 |
A látás és az írástanulás kapcsolata | 32 |
A szem szerkezete és működése | 32 |
A hallás és a beszéd szerepe az írástanulásban | 40 |
Az írás és az olvasás motivációja | 43 |
A felnőtt modellek | 44 |
Az írás előfokai a gyermekkorban | 50 |
Az olvasás- és írástanulás pedagógiai és pszichológiai tényezői | 57 |
Az írástanulás folyamata | 63 |
Az olvasás- és írástanulás kapcsolata | 64 |
Az élettani feltételek | 65 |
Az írástanulás nehézségei | 66 |
Az írásnak értelem által irányított tanulás | 69 |
Az olvasás és írás együttes tanulásának nehézségei | 71 |
A gyorsított ütemű olvasási programok | 71 |
Az olvasás- és írászavarok kapcsolata | 77 |
Az olvasás- és írásprogramok hatása a helyesírásra | 78 |
Az iránytévesztésekről | 80 |
A dyslexiás és dysgraphiás gyermekekkel való foglalkozás szervezeti kérdései | 89 |
Gátlások kialakulása és megelőzése | 92 |
Regresszió és gátlás | 93 |
A gátlások feloldása | 95 |
Pszichológiai tényezők szerepe az írásminta megválasztásában | 97 |
Az írásminta megválasztása | 99 |
Az íráselemek keresése | 112 |
Az írástanulás módszertani kérdései | 114 |
Az egyéni jellegzetességek jelentkezése az írástanulás során | 117 |
A módszertani kísérletekről | 121 |
A késleltetett és a dőlt betűs írás tanításának módszerei | 122 |
A betűtanulás | 127 |
Irodalom | 135 |
Az idegen szavak jegyzéke | 143 |