1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Borexport-marketing

Nemzetközi borkereskedelem és marketing

Szerző
Gödöllő
Kiadó: Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Marketing Intézet
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-948-373-7
Megjegyzés: Angol és francia nyelvű tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Borexport-marketing, Nemzetközi borkereskedelem és marketing című könyv az EU FR/04/B/P/PP-151103 Leonardo da Vinci, „Nemzetközi bor és szeszesital kereskedelmi képzés európai struktúrája" című... Tovább

Előszó

A Borexport-marketing, Nemzetközi borkereskedelem és marketing című könyv az EU FR/04/B/P/PP-151103 Leonardo da Vinci, „Nemzetközi bor és szeszesital kereskedelmi képzés európai struktúrája" című program keretében készült. A Leonardo programban francia, spanyol, olasz és magyar oktatási intézmények és termelői szervezetek vettek részt. A könyv elsősorban a felnőttképzésben (szakirányú továbbképzésben, tanfolyami képzésben) szolgál majd oktatási anyagként. A tankönyv kísérőanyagaként powerpoint-os prezentációs anyag is készül magyar, illetve francia nyelven. A tankönyv fő célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson a nemzetközi borkereskedelem rendszeréről, valamint a külpiaci bormarketing lehetőségeiről és korlátairól. A tankönyvben szereplő témák átfogják a nemzetközi borpiacok keresleti, fogyasztói és beszerzési magatartási trendjeit, továbbá a piacelemzés és piacralépés módszereit, a nemzetközi borpiacon alkalmazható marketingeszközöket, nevezetesen a termék a termékminőség, a csomagolás, a termékfejlesztés, az értékesítési és elosztási csatornarendszerek, valamint az árképzés és áralkalmazás és az eladásösztönzés különböző formáit és eszközeit.
A könyv a szerzők céljai szerint a felnőttképzésen kívül szakkönyvként is felhasználható a gyakorlatban dolgozó borászok, exportőrök és a témával foglalkozó kutatók körében is. Vissza

Tartalom

1. A BOREXPORT-MARKETING ÉS A BOR NEMZETKÖZI PIACÁNAK FŐ JELLEMZŐI 7
1.1. Az élelmiszergazdasági- a borexport-marketing alapösszefüggései 7
1.2. A bor-exportmarketing információs rendszere 16
1.3. A bor nemzetközi piacának főbb összefüggései és trendjei 18
2. A BORFOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK 25
2.1. A borfogyasztás alakulása a fő exportáló és importáló országokban 25
2.2. A borfogyasztói magatartást befolyásoló tényezők 27
2.2.1. A biológiai tényezők hatása a fogyasztói magatartásra 27
2.2.2. A közgazdasági és demográfiai tényezők 29
2.2.3. A pszichológiai tényező szerepe borfogyasztói magatartásban 33
2.2.4. A társadalmi, szociológiai tényezők szerepe a borfogyasztói magatartásban 36
2.2.5. A kulturális/antropológiai tényezők hatása a borfogyasztói magatartásra 38
2.3. A borfogyasztói magatartást befolyásoló tényezők összefüggései és a vásárlói, fogyasztói magatartási modellek 40
2.3.1. A fogyasztói információellátottság, az információfeldolgozás és a fogyasztói magatartás 40
2.3.2. Az információellátottság és feldolgozás speciális kérdései a borfogyasztói magatartásban 43
2.3.3. A borfogyasztói magatartási modellek 47
2.3.4. A borvásárlási és fogyasztói magatartás főbb jellemzői 50
2.4. A szervezeti piacok és a beszerzési magatartás a bor nemzetközi kereskedelemben 52
2.4.1. A szervezeti piacok szerepe a bor külpiaci értékesítésében 52
2.4.2. Az élelmiszer-kiskereskedelem beszerzési magatartása 58
3. A PIACI VERSENY ÖSSZETEVŐI A NEMZETKÖZI BORGAZDASÁGBAN 63
3.1. A piaci verseny, versenyformák és versenyeszközök 63
3.2. A piaci versenystruktúra a borgazdaságban 67
3.3. A versenyképesség szintje és összefüggései a borgazdaságban 73
4. A NEMZETKÖZI PIACOK ELEMZÉSE. A PIACI SZEGMENTÁLÁS ÉS A PIACI POZICIONÁLÁS 85
4.1. A fogyasztói és szervezeti piacok elemzése 85
4.2. A fogyasztói piacok szegmentálása 86
4.3. A bor szervezeti piacok szegmentálása 94
4.4. A borpiaci pozicionálás és a piaci rések meghatározása 97
4.5. A piaci szegmentáció sajátosságai a külpiacokon 100
4.6. A külpiacra lépés formái és akadályai 103
5. A TERMÉK, TERMÉKMINŐSÉG, VÁLASZTÉK ÉS TERMÉKFEJLESZTÉS 107
5.1. A termék marketing szempontú csoportosítása 107
5.2. A borok, mint termékek csoportosítása 110
5.3. A termékminőség formái és a fogyasztó/felhasználó által észlelt minőség 113
5.4. A termékek fejlesztése, piaci bevezetése és tesztelése 119
6. A DISZTRIBÚCIÓS ÉS ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA SZEREPE A BORÉRTÉKESÍTÉSBEN 131
6.1. A disztribúciós és értékesítési csatorna alapösszefüggései 131
6.2. Az értékesítési csatornarendszerek típusai 139
6.3. A borértékesítési csatornán belüli magatartás fő jellemzői és összefüggései 140
6.4. A marketinglogisztika összetevői a borértékesítési csatornában 149
7. AZ ÁR ÉS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK SZEREPE 153
7.1. Az árképzést és az ár alakulását meghatározó tényezők 153
7.2. Ártrendek és árviszonyok a nemzetközi borpiacon 156
7.3. A piaci és vállalkozói árképzés a borszektorban 163
7.4. A bor árképzésének speciális összefüggései 170
7.5. Árengedmények és a szerződéses feltételek 173
8. A PROMÓCIÓS ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁNAK LEHETŐSÉGEI A BORKERESKEDELEMBEN 177
8.1. A kommunikáció fogalma és folyamata 177
8.2. A promóciós eszközök bemutatása 182
9. A BORKERESKEDELEM NEMZETI ÉS NEMZETKÖZI INTÉZMÉNYRENDSZERE 193
9.1. Az eredetvédelem általános szabályai 193
9.2. Borminősítés Magyarországon 195
9.3. Borvidékek kialakításának szabályai, régióhatárok és besorolások rendje 196
9.4. Bormegnevezések általános és regionális szabályai 197
9.5. Helyi marketing szervezetek működésének elemei 198
9.6. Közösségi marketing elemek 200
9.7. Nemzetközi és nemzeti boresemények 201
IRODALOMJEGYZÉK 203
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem