kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 176 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
ÁLTALÁNOS RÉSZ | |
Gyermeklélektan tárgya, feladata | 3 |
A gyermeklélektan kialakulásának történeti előzményei | 5 |
A szomatikus és pszichikus fejlődés értelmezése | |
A fejlődés fogalma | 12 |
Biológiai tényezők szerepe a fejlődésben | 14 |
Környezeti tényezők szerepe a fejlődésben | 16 |
A gyermekkor szakaszokra osztása | |
Az életkor szerepe a fejlődésben | 22 |
A fejlődés szakaszossága | 24 |
Egyenlőtlenségek a fejlődésben | 24 |
Különböző szerzők szakaszfelosztásai | 25 |
A gyermeklélektan módszerei | |
A gyermekmegismerés nehézségei | 28 |
A gyüjtött anyag feldolgozása, bemutatása | 30 |
A módszerek vázlatos bemutatása | 32 |
AZ EGYES FUNKCIÓK FEJLŐDÉSE | |
A mozgás fejlődése | |
A mozgás kezdetei a magzati életben | 37 |
Az ujszülött mozgásának jellegzetességei | 37 |
Impulsív mozgások | 37 |
Izomtonus | 38 |
Mozgásszabályozás | 38 |
Érzékelés és mozgáskivitelezés | 38 |
Mozgásfejlődés a csecsemőkorban | 39 |
Az első negyedév mozgásai | 39 |
A második negyedév mozgásai | 39 |
A harmadik negyedév mozgásai | 42 |
A negyedik negyedév mozgásai | 42 |
A járás-tanulás | 44 |
A mozgásfejlődést befolyásoló tényezők | 45 |
Mozgásfejlődés az óvodás korban | 46 |
Mozgásigény | 46 |
Kézmozgások, manipuláció | 47 |
Járás, szaladás | 47 |
Mozgásfejlődés a kisiskolás korban | 48 |
A kisiskolás mozgásképének jellemzése | 48 |
Oseretzky mozgásnormái | 49 |
Mozgásfejlődés a prepubertás és pubertás korban | 50 |
A mozgásosság, mint az általános fejlettség megítélésének tényezője | 51 |
Az értelmes cselekvés fejlődése és különböző formái egyes életkorokban | 52 |
A manipuláció megjelenése, fejlődése | 52 |
Opto-motoros kapcsolatok szerepe a manipulációban | 53 |
A manipulációra vonatkozó fejlődéslélektani vizsgálatok | 53 |
Az elemi, tárgyi tevékenység fejlődésének szakaszai | 54 |
Az írástanulás | 56 |
Gyakorlati intelligencia a gyermekkorban | 58 |
Elemi techniai konstruálás az iskoláskor folyamán | 60 |
A játékos tevékenység fejlődése a gyermekkorban | |
A játék mibelétére vonatkozó elméletek | 62 |
Az erőfelesleg elmélet | 63 |
Az üdülés elmélet | 63 |
Az esztétikai játékelmélet | 64 |
A begyakorlás elmélet | 64 |
Buytendijk elmélete | 66 |
A pszicho-analízis játékelmélete | 66 |
A szovjet pszichológia álláspontja | 66 |
Különböző életkorok jellegzetes játékai | 68 |
Funkcionális vagy gyakorló játékok | 68 |
Szimbolum játékok | 70 |
Szabály játékok | 73 |
Szokások kialakulása a gyermekkorban | |
Szokások jelentősége a fejlődésben | 74 |
Feltételes reflexek kialakulása csecsemőkorban | 75 |
Csecsemőkori szokások | 76 |
Szokások átállítása | 77 |
Szokásrendszerek, ritusok | 77 |
Spontán kialakuló szokások | 78 |
Szoktatás a kisdedkorban | 79 |
Az érzékelés fejlődése a gyermekkorban | |
Érzékelés az ujszülöttkorban | 80 |
A bőr érzékletei | 81 |
Izérzékelés, szaglás | 81 |
Látás érzékelés | 81 |
Hallás érzékelés | 83 |
Az érzékelési folyamatok fejlődése a csecsemőkorban | 83 |
Látásfejlődés | 83 |
Hallásfejlődés | 84 |
Az érzékelési folyamatok további fejlődése | 85 |
A tér- és időszemlélet fejlődése a gyermekkorban | |
A térszemlélet fejlődése | 86 |
Az időszemlélet fejlődése | 87 |
A képzeleti működés fejlődése a gyermekkorban | 89 |
A gyermeki gondolkodás fejlődése | |
A gondolkodás fejlődése a kisgyermekkorban | 91 |
Cselekvésbe ágyazott, szenzo-motoros gondolkodás | 91 |
Szinkretikus gondolkodás | 92 |
A gyermeki világkép | 95 |
A gondolkodás fejlődése a kisiskoláskorban | 96 |
A gondolkodás egyes műveletei | 97 |
A fogalomalkotás sajátosságai | 97 |
analizis | 98 |
összehasonlítás | 98 |
definíció | 98 |
osztályozás | 99 |
Gyermeki ítéletek és következtetések | 99 |
A gondolkodás fejlődése a prepubertásban és pubertásban | 99 |
A mese a gyermekkorban | |
A meséről általában | 101 |
Népmesék | 101 |
Oktató mesék | 103 |
Műmesék | 103 |
A mesék pedagógiai szerepe | 103 |
A gyermekirodalommal szemben támasztott követelmények | 105 |
Különböző mesekorszakok a gyermekek fejlődésében | 106 |
Paprika Jancsi mesék kora | 107 |
Igazi mesék kora | 108 |
Robinson mese-kor. Az önálló olvasóvá válás | 111 |
Rajzfejlődés a gyermekkorban | |
A gyermekrajzok jelentősége, kutatói | 114 |
Pedagógiai jelentőség | 114 |
Művészettörténeti jelentőség | 114 |
Pszichológiai jelentőség | 115 |
A rajzfejlődés szakaszai | 117 |
Alaktalan firkálás kora | 117 |
Képzeletszerű, szkémában való rajzolás kora | 119 |
Természetszerű rajzolás kora | 121 |
A szociális kapcsolatok fejlődése a gyermekkorban | |
Szociális kapcsolatok a csecsemő és kisgyermekkorban | 122 |
Szociális kapcsolatok az óvodás korba | 125 |
Barátválasztás | 125 |
Ideál kapcsolat | 125 |
Szociális kapcsolatok a kisiskolás korban és prepubertásban | 126 |
Hasonlókoruakhoz füződő viszony | 126 |
Felnőttekhez füződő viszony | 128 |
Az erkölcsi ítéletek és erkölcsi tulajdonságok fejlődése | 129 |
AZ EGYES ÉLETKOROK PSZICHOLÓGIAI JELLEMZÉSE | |
Ujszülött és csecsemőkor lélektana | 133 |
Az 1-3 évig terjedő kor lélektana | 141 |
Az óvodáskor életkori sajátosságai | 144 |
Az iskolaérettség, beiskolázás | 151 |
A kisiskoláskor lélektana | 155 |
A prepubertás lélektana | 158 |
A pubertás és ifjukor lélektana | 158 |
Az ifjukor általános jellemzése | 154 |
Irodalomjegyzék | 166 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.