1.067.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Körlánc környezeti nevelés választható óvodai programja

Szerző
Lektor
Kecskemét
Kiadó: Kecskeméti Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Kecskemét
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím: Körlánc könyvek
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7294-21-X
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1992-ben a Magyar Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium, az U.S. Environment Protection Agency és a South Royalton-i Institute for Sustainable Communities megállapodtak egy környezeti... Tovább

Előszó

1992-ben a Magyar Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium, az U.S. Environment Protection Agency és a South Royalton-i Institute for Sustainable Communities megállapodtak egy környezeti nevelést segítő projekt létrehozásában. A projekt a „KÖRLÁNC" elnevezést kapta, amely Jelképezi közös környezetünkben összezártságunkat, összekapcsolódásunk és egymásrautaltságunk szükségességét."
A KÖRLÁNC projekt célja a helyi közösségek bevonásával kidolgozott környezeti nevelési programok és módszerek terjesztése.
Az óvoda a kezdetektől fogva helyt kapott a fejlesztő munkában, mert belátható, hogy e sajátos nevelési terület nem hiányozhat a rendszerből. Itt alapozhatóak meg a cselekvési- és magatartásszokások, az emocionális kapcsolatok és az elemi tapasztalatok a környezettel kapcsolatban. Az óvodai életet jellemezheti a környezeti tudatosság. Ezzel a környezetkárosítás megelőzésére nevelést valósíthatjuk meg. Az óvodai nevelés országos alapprogramjára alapoztuk munkánkat.
Az óvodapedagógusok tudják, hogy az emberek jövője a korai életszakaszban határozódik meg. A gyökereknek erőseknek kell lenniük ahhoz, hogy táplálhassák a későbbi években a virágzást és a terméshozást.
A programunk alapgondolata, hogy általános és speciális képességfejlesztést valósítson meg spontán és előre elhatározott tartalmakon, hatékony tevékenységek segítségével. Ezért tartalmakat és módszereket kínál. A tartalmakat témakörökbe gyűjtöttük. Az egyes témakörökre ajánlatos projekteket kidolgozni. A projektek készenléti anyaggyűjtemények (játékok, tevékenységek, mesék, versek, énekek) lehetnek, amelyekből a pedagógus bármikor meríthet, alkalmazhat. Használják könnyedén, vidáman és játékosan, hiszen az óvodában is az élet szépsége fonja koszorúba a környezeti nevelést! Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 9
1. A KÖRNYEZETI NEVELÉSRE ALAPOZOTT PROGRAM CÉLJA 11
2. A KÖRNYEZETI NEVELÉSRE ALAPOZOTT PROGRAM FELADATRENDSZERE 15
2.1. Tudatformálás a környezeti nevelésben 15
2.2. Ismeretszerzés a környezeti nevelésben 15
2.3. Készségek kialakítása a környezeti nevelésben 16
2.4. Attitűdök kialakítása, formálása a környezeti nevelésben 16
2.5. Értékrend és az értékelés kialakítása a környezeti nevelésben 16
2.6. A cselekvések és az aktív részvétel fontossága a környezeti nevelésben 17
3. PROGRAMUNK NEVELÉSI KONCEPCIÓJA 18
3.1. Az óvodai környezeti nevelési program rendszere 18
3.2. A környezet és a környezeti nevelés értelmezése programunkban 19
3.3. Az óvodai környezeti nevelési programunk rendszerelemei 22
3.3.1. A játék 24
3.3.2. Az anyanyelv és a kommunikáció 26
3.3.3. A művészetek 29
3.3.4. A külső és belső világ megismerése 30
3.3.5. A testnevelés 35
3.3.7. A tanulás 38
4. TANULÁSÉRTELMEZÉS 39
4.1 A hagyományos és a korszerű tanulásfelfogások 39
4.2. A tanulás és a társaskapcsolatok 40
4.3. Kooperáció a tanulásban 40
4.4. A szociális tanulás 41
4.4.1 A szociális tanulás és a megerősítés 41
4.4.2 A kortárs csoportok és a szociális tanulás 42
4.5. A játékban tanulás 42
5. A KÖRNYEZETI NEVELÉS TÉMAKÖREI
6. A GYERMEKEK SZOKÁSAINAK ALAKÍTÁSA - A BELSŐ KÖRNYEZET 45
6.1. A szokások kialakításának célja 45
7. AZ ÉN-KÉP FEJLESZTÉSE - A GYERMEK BELSŐ KÖRNYEZETE 54
7.1. Az énkép fejlesztésének célja 54
7.2. Az énkép-fejlesztés feladatai 55
8. TAPASZTALATOK A VÍZRŐL - A KÜLSŐ KÖRNYEZET 57
8.1. A víz megismerésének CÉLJA 57
8.2. A víz tapasztalásának, megismerésének feladatai 57
9. TAPASZTALATOK A LEVEGŐRŐL - A KÜLSŐ KÖRNYEZET 59
9.1. A levegő megismerésének célja 59
9.2. A levegő megismerésének feladatai 59
10. TAPASZTALATOK A TALAJRÓL - A KÜLSŐ KÖRNYEZET 62
10.1. A talaj megismerésének célja 62
10.2. A talaj tapasztalásának és megismerésének feladatai 63
11. AZ ÓVODA ÉS A LAKÓHELY KÜLSŐ, TERMÉSZETI KÖRNYEZETE 65
11.1. A természeti környezet megismerésének célja 65
11.2. A természeti környezet megismerésének feladatai 65
12. A ÓVODA ÉS A LAKÓHELY KÜLSŐ, EMBERALKOTTA KÖRNYEZETE 68
12.1. Az emberalkotta külső környezet megismerésének célja 68
12.2. Az emberalkotta külső környezet megismerésének feladatai 68
Épített környezetünk 68
Környezetünk közlekedése 69
Környezetünk technikája 70
A hulladék 71
A komposzt 71
A barkácsolás 71
A vásárlói szokások 72
Az információs környezet 73
13. A KÖRNYEZETI NEVELÉS PROGRAM SZERVEZETI KERETEI 75
13.1 Javaslat a napi- és hetirendre 75
A TÉMÁHOZ KAPCSOLÓDÓ SZAKIRODALOM 78
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem