A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban

Szerző
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 333 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv a piackutatás és marketing hazai szakirodalmában az első között tesz kísérletet arra, hogy az új gazdasági mechanizmus által támasztott vállalati feladatokból kiindulva, átfogóan ismertesse e tevékenységi kör elvi és módszertani kérdéseit.
A könyv két részből áll. Az első rész áttekintést ad a piackutatás és marketing tartalmáról, főbb feladatairól és különböző területeiről. Bemutatja e tevékenység gyakorlati eljárásmódjait, így pl. az íróasztali és helyszíni piacfelmérést, a közvéleménykutatást, a vásárlási motiváció és adásvételi atmoszféra vizsgálatát, továbbá az ezekből nyert piaci információk rendszerezésének, feldolgozásának, nyilvántartásának szervezési szempontjait. A termelő- és értékesítő vállalatok megismerhetik a könyvből a piaci analízis főbb módszereit, az áruválaszték-, árukoncentráció-, trend- és optimumszámítás felhasználását a kereslet elemzése, az ármegállapítás, a termelési és piaci politika kidolgozása céljából. Hasznos szempontokat ad a vállalatok... Tovább

Fülszöveg

A könyv a piackutatás és marketing hazai szakirodalmában az első között tesz kísérletet arra, hogy az új gazdasági mechanizmus által támasztott vállalati feladatokból kiindulva, átfogóan ismertesse e tevékenységi kör elvi és módszertani kérdéseit.
A könyv két részből áll. Az első rész áttekintést ad a piackutatás és marketing tartalmáról, főbb feladatairól és különböző területeiről. Bemutatja e tevékenység gyakorlati eljárásmódjait, így pl. az íróasztali és helyszíni piacfelmérést, a közvéleménykutatást, a vásárlási motiváció és adásvételi atmoszféra vizsgálatát, továbbá az ezekből nyert piaci információk rendszerezésének, feldolgozásának, nyilvántartásának szervezési szempontjait. A termelő- és értékesítő vállalatok megismerhetik a könyvből a piaci analízis főbb módszereit, az áruválaszték-, árukoncentráció-, trend- és optimumszámítás felhasználását a kereslet elemzése, az ármegállapítás, a termelési és piaci politika kidolgozása céljából. Hasznos szempontokat ad a vállalatok piackutatási és marketing osztályának megszervezéséhez, és a különböző területeken (propaganda, vevőszolgálat, értékesítési szervezet) jelentkező feladatok ellátásához.
A második rész kiemelten foglalkozik a vállalati termelés és a piaci követelmények összehangolásának súlyponti feltételeivel: a műszaki fejlesztéssel és a gyártmánystruktúra helyes kialakításával. Ehhez szorosan kapcsolódik a licencvásárlás és az ipari kooperáció létesítése érdekében végzendő piackutatási és marketing munka ismertetése. Hazai és külföldi vállalatok gyakorlatából mutat be konkrét példákat a piaci felmérések módjáról, a vevő és szervizszolgálat működéséről.
A könyv hasznos tudnivalókat nyújt mindazoknak, akik a piackutatási és marketing feladatok végzésével, illetve a termelés és piac kérdéseivel vállalati szinten foglalkoznak. Vissza

Tartalom

Előszó9
A piackutatás és marketing módszertani kérdései
A piackutatás és marketing fogalma és feladata15
A piackutatás és marketing kialakulása15
A piackutatás és marketing meghatározása19
A piackutatás és marketing feladata és tárgyköre28
A piackutatás és marketing tevékenységének rendszerezése34
A piackutatás és marketing területei49
A piackutatás és marketing kapcsolata más tudományágakkal54
A piackutatás módszerei56
A piackutatás szervezésének néhány gyakorlati szempontja56
Íróasztali és helyszíni piackutatás58
Véleménykutatás kikérdezéses eljárással64
Vásárlási motivációkutatás68
Közvélemény-kutatás72
Adásvétel-atmoszféra vizsgálata72
Feladatterv készítése74
A piackutatási vizsgálatok eredményességének mérési módszerei78
A piackutató híranyag rendszerezése, nyilvántartása és feldolgozása80
A híranyag tárolása80
A híranyag tartalmi rendszerezése82
A híranyag adatainak nyilvántartási módszerei86
A piackutatási kartonrendszer fajtái90
Témadossziék102
A piac107
A piac fajtái107
A piac csatornahálózata108
A piaci vásárlóerő vizsgálata112
A társadalmi termék és a nemzeti jövedelem vizsgálata114
A jövedelemmegoszlás és jövedelemfelhasználás vizsgálata116
Az életszínvonal mérése118
Piackutatási analízis. Optimumkeresés120
A gazdasági jelenségek közötti kapcsolat121
Az áruválaszték vizsgálata126
Futurológia145
A koncepció kidolgozása149
A marketing módszerei és eszközei152
Propaganda154
Public relations161
Az áru bemutatása165
Képviseletek, ügynökségek, mérnöki irodák166
Ipartelepítés167
Kooperáció168
Piaci körzetek, eladó- és beszerzőhálózat169
Az árpolitika mint a marketing eszköze170
A piackutatás szerepe a gazdaságossági vizsgálatok területén185
A piackutatás és marketing szervezete189
Piackutató és marketing munka szervezete189
A piackutatási és marketing munka költségei199
A piackutatás és marketing néhány gyakorlati feladata a termelésben és az értékesítésben
A világkereskedelem fejlődésének követelményei a marketing munkában205
Kereskedelmi és termelői együttműködés a piackutatásban213
A piackutatás szerepe a műszaki fejlesztésben220
Piackutatás mint a gyártmányfejlesztés eszköze220
Az információ jelentősége a műszaki fejlesztésnél223
A technikai újítás piaci jelentősége229
Műszaki trendvizsgálatok jelentősége231
A szerszámgépipar műszaki trendvizsgálata235
A műszaki fejlesztés határideje240
Licenckereskedelem242
Kutatási és fejlesztési költségek alakulása243
Szabadalmi bejelentések megoszlása246
A szabadalmak műszaki dokumentációi248
A licenc adásvétel főbb szempontjai250
A licenckereskedelem volumene254
A licencek szerepe a gazdaságirányítás új rendszerében257
Gyakorlati példák a gyártmánystruktúra kialakítására260
Piackutatási tanulmányok260
Vevő- és szervizszolgálat287
A vevőszolgálat főb funkciói290
Garanciális kötelezettség291
Az iparvállalatok vevőszolgálatának megszervezése292
A szerviz feladatai295
Szempontok a vevőszolgálat megszervezéséhez297
Gyakorlati példa a vevőszolgálat kiépítésére: a Daimler-Benz (Mercedes) cég vevőszolgálata302
Ajánlott irodalom317
Melléklet327
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban

Könyvtári könyv volt. A védőborító széle enyhén szakadozott.

Állapot: Közepes
1.900 Ft
530,-Ft 60 30
11 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban

A védőborító kissé szakadozott és foltos. Több lapon aláhúzás, néhány lapon gyermekrajz látható.

Állapot: Sérült
1.900 Ft
530,-Ft 60 30
11 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban

A védőborító és a lapélek enyhén elszíneződtek. A címlapon ajándékozási bejegyzés található.

Állapot:
1.900 Ft
660,-Ft 50 30
14 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban Piackutatás és marketing a vállalati gyakorlatban

A borító elszíneződött, foltos.

Állapot:
1.900 Ft
1.330,-Ft 30
29 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!