kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 134 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Hetedik változatlan kiadás. Kézirat. Tankönyvi szám: J2-489. |
Szociális magatartásformák elsajátítása utánzás útján. Főbb utánzáselméletek elemzése | 5 |
Az utánzás általános tendenciáját értelmező elméletek | 5 |
Az utánzás tendenciáját facilitáló és gátló motivációs tényezők elemzése | 7 |
Miller és Dollard utánzáselmélete. Az utánzás megerősítés elmélete | 7 |
Mowrer utánzás-elmélete. Az utánzás másodlagos megerősítés-elmélete | 8 |
Az utánzás vikariáló-megerősítés-elmélete | 11 |
Az utánzás tárgyául választott modell karakterisztikumai | 12 |
Az utánzó (obszervátor, imitátor) jellemző vonásai | 13 |
Az empátia jelenségének kísérleti vizsgálata | 16 |
Az empátia jelenségének értelmezése | 18 |
Az empátia funkciója. Szerepe a személyiségalakulásban | 19 |
Utánzás és empátia. Összefoglalás | 20 |
Az identifikáció fogalma. Identifikáció-elméletek | 20 |
Az utánzás-empátia (identifikáció) és az instrumentális tanulási formák kapcsolata | 22 |
A dependencia kialakulása és jelentősége | 22 |
A spontán tevékenység és instrumentális aktivitás szerepe a személyiségfejlődésben. A kompetencia motívum. "Külső-kontroll belső-kontroll" személyiség-dimenzió | 24 |
A külső feedback szerepe a spontán tevékenység alakulásában | 24 |
A külső feedback motiváló hatékonysága. A kompetencia | 25 |
Az "ego" funkciók problémája a személyiségelméletekben | 27 |
A kompetencia motívum alakulását befolyásoló tényezők | 28 |
Kompetencia és szociális hatékonyság | 28 |
A "külső kontroll - belső kontroll" személyiségdimenzió | 29 |
Különböző pszichikus funkciók alakulása "véletlen" és "ügyességi" helyzetekben, ill. a "külső kontroll - belső kontroll" személyiségdimenzió függvényében | 30 |
"Külső-kontroll belső-kontroll" attitűd hatása a percepcióra | 30 |
"Véletlen", ill. "ügyességi" helyzetek hatása a perzisztenciára (kitartásra) | 31 |
A "külső kontroll - belső kontroll" attitűd összefüggései a frusztrációs helyzetekben adott reakciókkal és a szorongással | 32 |
"Külső kontroll - belső kontroll" kapcsolata az igénynívóval és a teljesítmény-motivációval | 33 |
Összefoglalás | 35 |
Teljesítménymotiváció | 35 |
Összefoglalás | 41 |
Az észlelés egyedspecifikus, ill. típusos formái | 42 |
Az észlelést befolyásoló szubjektív tényezők | 42 |
A projektív tesztek alapelve | 43 |
A veszélyhelyzetek percepciója | 44 |
A "perceptuális elhárítás" értelmezése | 44 |
Perceptív elhárítás és elfojtás | 45 |
A represszió-szenzitizáció személyiségdimenzió | 45 |
Az R-S (regresszió-szenzitizáció) dimenzió mérése | 47 |
Az R-S dimenzió és a szorongás viszonya | 47 |
Az R-S dimenzió és az énkép összefüggései | 48 |
Represszorok és szenzitizátorok főbb személyiségjellemzői | 48 |
Represszió-szenzitizáció és a pozitív, ill. negatív emocionális-motivációs rendszerek dominanciája | 49 |
Az R-S dimenzió alakulásában szerepet játszó nevelési feltételek | 50 |
A represszív, ill. szenzitizációs típusú szorongáselhárítás | 51 |
Szélsőséges represszió és szenzitizáció patológiás vonatkozásai | 51 |
Az énkép (self) kialakulása és funkciója | 53 |
A mozgásfejlődés szerepe az énkép kialakulásában | 53 |
Az "ego-involvált" helyzet fogalma. A szociális visszajelentés hatása az énképre | 53 |
Szubjektív és objektív self | 54 |
Tárgyi és szociális feedback kölcsönhatása az énkép alakulásának folyamatában | 55 |
Az én-ideál (ideális self) kialakulása. Én-ideál és önkontroll | 55 |
Az énképet alakító tényezők kísérleti vizsgálata | 56 |
A szociális vonatkozási csoport hatása az énképre | 56 |
Énkép és szerep. Erikson "én-identitás" elmélete | 56 |
"Korai zárás" és "identitás diffúzió" | 57 |
"Én-elhárító" mechanizmusok | 57 |
Az elhárítómechanizmusok disszonancia-elméleti elemzése | 58 |
Elhárító projekció és a mozgásindítás zavara | 59 |
Az "externalizáció". Externalizátor személyiség | 60 |
A disszonancia-csökkentés különböző formái | 61 |
Pozitív és negatív énkép. Önértékelés és alkalmazkodóképesség | 61 |
Alkalmazkodóképesség pozitív énképű személyeknél | 62 |
Negatív énkép és alkalmazkodás | 62 |
A negatív énkép fenntartása. Alacsony önértékelés és elhárítás | 63 |
A "rigiditás-plaszticitás" személyiségdimenzió | 64 |
"Bűnhődési szükséglet" | 65 |
Összefoglalás | 65 |
Az énkép vizsgálata | 66 |
T. Leary interperszonális diagnosztikája | |
A nyílt kommunikáció szintje. Az interperszonális reflex | 72 |
A tudatos kommunikáció szintje. Az interperszonális vonás | 73 |
A privát percepció szintje. Az interperszonális szimbólum | 74 |
A ki nem fejezett szintje. Szignifikáns kihagyások | 74 |
Az értékek szintje. Az én-ideál | 75 |
Az interperszonális diagnosztikus rendszer | 75 |
Az interperszonális diagnózis és a pszichiátriai diagnózis viszonya | 76 |
A veriabilitás dimenzió | 76 |
Interperszonális tipológia | 77 |
Lázadó, bizalmatlan személyiség | 77 |
Önmagát háttérbe szorító, mazochisztikus személyiség | 77 |
Docilis, deperdens személyiség | 78 |
Kooperatív, túl-konvencionális személyiség | 78 |
Versengő, autokratikus személyiség | 79 |
Agresszív, szadisztikus személyiség | 79 |
Interperszonális reflex, utánzás és empátia | 80 |
Interperszonális típusok és a negatív, ill. pozitív önértékelés | 80 |
Interperszonális tipológia és szorongáselhárítás | 81 |
Az önkontroll alakulása | 83 |
A pozitív önkontrollfunkciók alakulása. A késleltetés képessége | 84 |
A megerősítés késleltetésének hatása a válaszperzisztenciára | 84 |
A késleltetési effektus másodlagos megerősítés elmélete | 85 |
A késleltetési effektus expektancia-elméleti megközelítése | 85 |
A frusztrációs tolerancia | 85 |
Frusztrációs effektus a részleges megerősítés és a kioltás helyzeteiben | 86 |
A frusztráció (mozgásgátlás) és a problémamegoldó aktivitás | 87 |
A szükségletkielégítés korai formáinak tartós válaszmodell (karakter)-képző hatékonysága | 88 |
A késleltetés képessége, mint személyiségvonás | 89 |
A késleltetés preferenciája és a szociális felelősségtudat | 89 |
A késleltetés preferenciájának összefüggése az intelligenciával | 90 |
A késleltetés-preferencia és a teljesítménykésztetés kapcsolata | 90 |
A késleltetéspreferencia alakulása csonka családban | 90 |
A késleltetés preferenciája és az idői tájékozódás képessége | 91 |
A jutalmazás ön-szabályozása | 91 |
A perzisztencia problémája | 93 |
A negatív önkontroll funkciók kialakulása. A szociális tilalmak elsajátítása | 94 |
A gátlófunkciók alakulásának első szakasza | 94 |
A kontroll alakulása a büntetés idő és intenzitás paramétereinek függvényében | 95 |
Kognitív tényezők szerepe a kontrollfunkciók alakulásában | 96 |
A magatartás kognitív kontrollja | 98 |
Az önkontroll alakulásának kognitív-pszichológiai elemzése | 98 |
Az önkontroll alakulásának tanulás-elméleti elemzése | 99 |
Szociális tényezők szerepe a negatív önkontroll kialakulásában | 100 |
A bűntudat tanulás-elméleti és kognitív-pszichológiai elemzése | 100 |
Az idegrendszeri konstitúció néhány problémája | 102 |
A szorongásosság, mint személyiségvonás problémája. A stresszaktivitás típusai | 102 |
A szorongásosság problémája az állatlélektanban | 102 |
Az emocionális reaktivitás eredete | 103 |
Pszichológiai stresszaktivitás embernél. A stressz-válasz komponensek interkorrelációjának problémája | 103 |
Interkorreláló stresszválaszok | 103 |
A vegetatív reakciók "patternje" | 104 |
A válasz komponensek interkorrelációjának hiánya | 104 |
A primer szociopátia. Cleckley elemzése | 105 |
Az elkerülőtanulás, ill. késztetés kísérleti vizsgálata. Elkerülőtanulás primer szociopata személyeknél | 106 |
A Lykken skála | 107 |
Elkerülőtanulás és vegetatív reaktibilitás | 107 |
A stressz-válasz komponensek pozitív interkorrelációja, ill. vikariációja embernél. Szorongás, vagy specifikus stresszrekativitás? | 109 |
Az autonóm-szabályozás zavara | 110 |
Stresszrekativitás és élményfeldolgozási formák | 110 |
Az elemi jelkiértékelő folyamat. A folyamat típusos formái | 110 |
A stresszrekativitás típusos formái extravertált és introvertált személyeknél. Hipotézis | 111 |
Az extraverzió-introverzió személyiségdimenzió | 112 |
A pavlovi-tyeplovi tipológia főbb elvei és vizsgáló módszerei | 113 |
Introvertált és extravertált személyek viselkedéses jellemzői | 115 |
Az introverzió-extraverzió és a "beállítódási" hatás | 115 |
Extraverzió-introverzió és az explorációs késztetés | 116 |
Az idegrendszeri konstitúció és a személyiségalakulás viszonya | 116 |
A fokozott vegetatív reaktivitás hatása | 116 |
Extraverzív, ill. introverzív prediszpozíció és a személyiségalakulása | 117 |
Az E-I dimenzió, az utánzás és az empátia | 117 |
Az E-I dimenzió, a "külső kontroll - belső kontroll" attitűd és az énkép | 117 |
E-I dimenzió és a teljesítménymotiváció | 118 |
Az introverzió-extraverzió és a represszió-szenzitizáció kapcsolata | 118 |
E-I és az önkontrollfunkciók kapcsolata | 119 |
Köszönetnyilvánítás | 120 |
Irodalom | 121-134 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.