A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kőrösi Csoma Sándor a tudós, a hű magyar

Az életút feldolgozása kereszttantervi módszerekkel

Szerző
Szerkesztő
Róla szól
Lektor
Budapest
Kiadó: Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kőrösi Csoma Sándor délnyugat-tibeti kutatásaival szerzett halhatatlan érdemet. Közben 12 ezer kilométernél hosszabb, alig ismert utat járt be, tekintélyes részét gyalogszerrel és magánosan.... Tovább

Előszó

Kőrösi Csoma Sándor délnyugat-tibeti kutatásaival szerzett halhatatlan érdemet. Közben 12 ezer kilométernél hosszabb, alig ismert utat járt be, tekintélyes részét gyalogszerrel és magánosan. Végcélja DZSUNGÁRIA volt, mert remélte ott megtalálja a jugar vagy ujgur népet, amelyről az arab forrásokból még Göttingában szerzett értesüléseket, és amely népet a magyarok rokonainak, s a hunok leszármazottainak tartott.
A továbbiakban Kőrösi Csoma Sándor életét és munkásságát két, egymással szoros kapcsolatban lévő korszerű módszer felvillantásával kívánjuk bemutatni. Ezek a kooperatív tanulás és a projektmódszer.
Az oktatás tartalmába és módszerébe rejtve, rengeteg nevelési lehetőség adódik A neveltség legfőbb meghatározói:
• az iskola elvárásának és gyakorlatának összhangja (emberséges rend és fegyelem),
• a tanár példája, módszertani kultúrája,
• a korszerű módszerekből adódó odafigyelés a tanulókra és a tanulói partnerség, mint a tanári értékek, módszerek, viselkedések tervszerűségének és nyilvánosságának egyik fokmérője és kifejező eszköze.
A változatos tanári módszerek elsajátításának és gyakorlati alkalmazásának útjai:
• tantestületi értékrend, használatos tanulásmódszertan, és nevelési eljárási gyakorlat,
• munkatársi kapcsolat, ahogy a pedagógus közösség értékítéletet és normát közvetít, visszajelez, a szabályokat használja,
• ahogy a munkaközösség tagjai együttműködnek, megosztják a munkát és amennyire segítőkészek,
• óralátogatás más tanárnál, más iskolában,
• szaktanári szabad témák tervezésének és új módszerű feldolgozásának gyakorisága (legalább 4-6 hetente),
• a pedagógus ellenőrző, értékelő tevékenységének motiváló ereje (eligazítás) és a segítségnyújtás mikéntje. Vissza

Tartalom

1. A kooperatív tanulás lényege 4
2. Projektfeladatok 5
2.1. A projektfeladatok célja 5
2.2. A projekt tartalma 6
2.3. A projekt humánerőforrása 6
2.4. A projektfeladatok lehetséges fajtái 6
2.5. A projektfeladatok lehetséges formái 7
2.6. A projektfeladatok időbeli normái 7
2.7. A projektszervezés tevékenységei 7
3. A kompetenciafejlesztő projektmódszer sajátosságai 8
3.1. A Körösi oktatási projekt főbb lépései 8
3.2. A tanulók szerepe a projekt során 10
3.3. A tanárok szerepe a projekt során 10
4. Kőrösi Csoma Sándor életútja 12
5. Feladattervek 1-30 50
6. Irodalomjegyzék 83
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem