1.062.338

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Összhangzattan

A klasszikus zene összhangrendjének elmélete

Szerző
Budapest
Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 342 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Alapvető fogalmak
Hang. Ha a zenéből elvonjuk mindazt, ami a művészet, az emberi teremtő fantázia eredménye, csak a puszta hangok maradnak meg. Azt a fizikai jelenséget, melyet halló szervünk... Tovább

Előszó

Alapvető fogalmak
Hang. Ha a zenéből elvonjuk mindazt, ami a művészet, az emberi teremtő fantázia eredménye, csak a puszta hangok maradnak meg. Azt a fizikai jelenséget, melyet halló szervünk által észlelünk: hangnak nevezzük. Hang úgy keletkezik, hogy valamilyen rugalmas test rezgésbe jön, ezt a rezgést átveszi a levegő és fülünkhöz juttatja.
Ha a rezgés szabálytalan, a hangot zörejnek, ha szabályos (egyenlő időközökben egyenlően ismétlődő), zenei hangnak nevezzük. Csak az utóbbi az, amely zenei szempontból vizsgálódásunk tárgya lehet, s amely a következőkben szóba kerül.
A hang zenének ősanyaga< ugyanaz a muzsikus számára, mint a festő számára a festék és a vászon.
A zenei hang keletkezésénél nemcsak a kérdéses hang - nevezzük azt alaphangnak - szólal meg, hanem vele együtt megcsendül a magasabb hangok egész sorozata; ezek az alaphangban bentrejlő és azzal együtt megszólaló magasabb hangok a fel- vagy részhangok elnevezése alatt szerepelnek, mert mint az egésznek részei az alaphanggal együtt adják annak zengését. Vissza

Tartalom

Bevezetés. Alapvető fogalmak1
Diatonika
A hármashangzat
A hármashangzat fogalma és felosztása9
A főhármashangzatok20
A főhármasok összekapcsolása30
A fő- és mellékhármasok viszonya41
Hangzatkötések fő- és mellékhármasokkal43
A hármashangzat megfordítása58
Hangzatkötések a főhármasok megfordításaival63
Hangzatkötések fő- és mellékhármasok megfordításával81
Összefoglalás. A harmóniák szabad megválogatásának szabályai. Harmonizálás93
A négyeshangzat
A dominánshetedhangzat111
A dominánshetedhangzat megfordításai122
A dominánsszeptimakkord fordításának gyakorlati alkalmazása136
A mellékhetedhangzatok144
A mellékhetedhangzatok megfordításai161
A mellékszeptimakkordok gyakorlati alkalmazása174
Kromatika
Az alteráció184
Az álzárlat204
A mellékszeptimakkordok különféle feloldásai212
Szopránok harmonizálása alterációk és nem kadenciális menetek alkalmazásával219
A moduláció224
Tágfekvés242
Hangzati és dallami figuráció248
Késleltetés256
Késleltetés rendkívüli menetekkel268
Előlegezés és nyugvó hang (orgonapont) 279
Különféle gyakorlatok a melodikus figuráció felismerésére és alkalmazására285
A nónakkord299
Szoprán-dallamok összhangosítása304
Függelék. A szöveg közt előforduló leckék kidolgozott basszusai319

Dr. Kesztler Lőrinc

Dr. Kesztler Lőrinc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kesztler Lőrinc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem