I. kötet | |
Előszó | 3 |
Általános rész | 5 |
A vasut helye és feladatai a közlekedési ágak között, szerepe a népgazdaságban | 5 |
A tőkés és a szocialista vasut jellemzői | 5 |
A vasutrendszerek általános kifejlődése | 12 |
A vasuti közlekedés jelentősége | 15 |
A közlekedés részesedése a harmadik ötéves tervben | 23 |
Vasutüzemi alapfogalmak | 27 |
A közlekedés általános meghatározása | 27 |
A vasuti üzemben használatos távolsági fogalmak | 28 |
Az idő és a sebesség fogalmai a vasuti üzemben | 30 |
A vasuti közlekedés tömegszerüsége és teljesítményei | 34 |
A vasuti közlekedés egyéb jellemzői | 36 |
A vasutak csoportosítása | 38 |
A vasutvonalak csoportosítása | 39 |
A vasuti szolgálati helyek csoportosítása | 43 |
Magyarország vasutrendszerének kialakulása | 44 |
A vasutak kialakulásának történeti előzményei | 44 |
A magyar vasutak fejlődése a szabadságharcig | 48 |
A magyar vasutak fejlődése az abszolutizmus korában (1849-1867) | 52 |
A Magyar Államvasutak kialakulása (1867-1918) | 53 |
A magyar vasutak helyzete a két világháború között (1918-1945) | 56 |
A magyar vasutak fejlődése a felszabadulás óta | 58 |
Magyarország vasuti hálózata | 59 |
A hálózat áttekintése | 59 |
A törzs- és fővonalak | 61 |
A mellékvonalak | 63 |
A keskenynyomtávolságu vasutak | 64 |
Budapest, mint a magyar vasuti hálózat gócpontja | 66 |
Nemzetközi összeköttetéseink | 77 |
A magyar vasuti hálózat jellegzetességei | 80 |
A magyar vasutak szervezete | 83 |
A vasut tevékenységének csoportositása | 83 |
Szervezeti tagozódás | 84 |
A vasutak nemzetközi szervezetei | 91 |
A Nemzetközi Vasutegylet (UIC) | 91 |
Müszaki Kutatási és Kísérletügyi Hivatal (ORE) | 92 |
A Vasutak Együttmüködési Szervezete (OSzZsD) | 92 |
A Nemzetközi Teherkocsi Kötelék (RIV) és a Nemzetközi Személy- és Poggyászkocsi Kötelék (RIC) | 93 |
A Berni Vasuti Központi Hivatal | 94 |
Vasuti közlekedésdinamika | 97 |
A közlekedésdinamikáról általában | 97 |
A vasuti ellenállások | 98 |
A mozdonyok vonóereje | 103 |
A vonóerőről általában | 103 |
A gőzmozdony vonóereje | 104 |
A villamos mozdony vonóereje | 109 |
A motoros (Diesel) mozdony vonóereje | 110 |
A fajlagos gyorsitóerő | 111 |
A vonatmozgási görbék meghatározásának módszerei | 115 |
A vonatmozgási görbék alapelvei | 115 |
A Strahl-féle szerkesztéses eljárás | 115 |
A módosított Müller-féle szerkesztéses eljárás | 119 |
Számításos eljárás | 128 |
Az időpótlékolásos menetidőszámítás | 133 |
A vasuti pálya fenntartása és felujitása | 139 |
Bevezetés, szervezeti kérdések | 139 |
A pályafelügyelet | 140 |
Vonalbejárások | 140 |
Vizsgálatok | 141 |
A pályafenntartás | 143 |
A pályahibák keletkezése | 143 |
A fekszinthibák | 147 |
Az irányhibák | 163 |
A nyomtávolság-hibák | 164 |
Ágyazattisztitás | 165 |
Gyomirtás | 166 |
Az aljak és sinek fenntartása | 166 |
A sinvándorlás és szabályozása | 167 |
A pályafenntartás gépesitése | 172 |
A gépesités szükségessége, a gépek osztályozása | 172 |
A felépítmény lekötéséhez használt gépek | 173 |
Ágyazatrostálás | 177 |
Ágyazattömöritő gépek | 187 |
Vágányszabályozó gépek | 205 |
Vegyi gyomirtás | 209 |
Vágánymérés | 210 |
Kézi mérőeszközök | 210 |
Gépi vágánymérés | 211 |
Ultrahangos sinvizsgálat | 220 |
A vágánycsere gépesitése | 220 |
A vágánycseréről általában | 220 |
A gépi vágányfektetési eljárások főbb tipusai | 223 |
A MÁV gépesitett vágányfektetési módszere, hevederes illesztésü vágányokon | 226 |
A MÁV gépesitett vágányfektetési módszere, hézagnélküli vágányokon | 233 |
A vágánycserék munkagrafikonjai | 245 |
Pályafenntartási rendszerek | 255 |
A szórványos, ugrásszerü pályafenntartási rendszer | 256 |
A tervszerü, főjavításos pályafenntartási rendszer | 257 |
Szalagos fenntartás | 259 |
A MÁV pályafenntartási rendszere | 260 |