Fülszöveg
Mit tehet az osztályfőnök? Ez a kérdés gyakran hangzik el iskoláinkban, hol tárgyilagos felsorolás nyitómondataként, hol elkeseredett panaszkodás válasz nélkül hagyott kérdéseként.
Valóban, az osztályfőnöki munka az iskolai nevelőmunka kulcskérdése. Nem véletlen, hogy osztályfőnökeink mélyen átérzik, átélik ennek minden felelősségét, gondját, örömét és buktatóját.
A feszítő kérdést úgy is feltehetik az osztályfőnökök: mit teszek, mit tehetek osztályomért, mit tettem a rámbízott gyerekek érdekében? Kötetünk szerzői éppen arra vállalkoztak, hogy gyakorlati tapasztalataik, osztályfőnöki tevékenységük alapján rajzoljanak képet az osztályfőnöki munkáról. Őszintén - olykor önkritikusan - szólnak osztályfőnöki munkájuk küzdelmeiről, nem titkolják gondjaikat, megtorpanásaikat, de nem "szégyenlik" örömeiket, sikereiket sem.
Dr. Kerékgyártó Imre, az ismert pedagógiai szakíró művének az időbeli átfogó távolság, az alapos elméleti tájékozottság és igény ad perspektívát. Írása - mint ahogyan...
Tovább
Fülszöveg
Mit tehet az osztályfőnök? Ez a kérdés gyakran hangzik el iskoláinkban, hol tárgyilagos felsorolás nyitómondataként, hol elkeseredett panaszkodás válasz nélkül hagyott kérdéseként.
Valóban, az osztályfőnöki munka az iskolai nevelőmunka kulcskérdése. Nem véletlen, hogy osztályfőnökeink mélyen átérzik, átélik ennek minden felelősségét, gondját, örömét és buktatóját.
A feszítő kérdést úgy is feltehetik az osztályfőnökök: mit teszek, mit tehetek osztályomért, mit tettem a rámbízott gyerekek érdekében? Kötetünk szerzői éppen arra vállalkoztak, hogy gyakorlati tapasztalataik, osztályfőnöki tevékenységük alapján rajzoljanak képet az osztályfőnöki munkáról. Őszintén - olykor önkritikusan - szólnak osztályfőnöki munkájuk küzdelmeiről, nem titkolják gondjaikat, megtorpanásaikat, de nem "szégyenlik" örömeiket, sikereiket sem.
Dr. Kerékgyártó Imre, az ismert pedagógiai szakíró művének az időbeli átfogó távolság, az alapos elméleti tájékozottság és igény ad perspektívát. Írása - mint ahogyan ezt megszoktuk - izgalmas, gondolatébresztő, olvasmányos és színes. Általánosításai, tanácsai érvényesek és jól használhatók a gyakorlatban.
Kiss Katalin egy hátrányos helyzetű osztály négyéves történetének bemutatása során szól küzdelmeiről, sikereiről és kudarcairól. Izgató kérdések gyötrik: miért kerül maga is hátrányos helyzetbe az az osztályfőnök, aki mindent elkövet a rábízott hátrányos helyzetű tanulókért? Miért nem fognak össze jobban, hatékonyabban a nevelők, pedagógusok és szülők a nemes célok érdekében?
Mindkét írás a gyakorló pedagógus szemszögéből vizsgálja a témát. érezzük az élmények ízét, az iskolai élet lüktetését, pezsgését, a gondok súlyát, az újra és újra nekibuzduló ember szívdobbanásait. Érezzük, hogy nem kioktatni kívánnak az osztályfőnöki munka nehéz és bonyolult kérdéseiben, hanem eligazítani, illetve közös töprengésre bírni. Az elmélet és a gyakorlat szoros egysége - a kötet legfőbb erénye.
Vissza