1.061.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egészségtan II.

Az óvónői szakközépiskola II. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-4988-6
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 58063. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocialista egészségügy alapelveiből következik annak egyik legfontosabb célja is: az, hogy a lakosság egészségi állapotának állandó, következetes javításában - a korszerű orvostudomány... Tovább

Előszó

A szocialista egészségügy alapelveiből következik annak egyik legfontosabb célja is: az, hogy a lakosság egészségi állapotának állandó, következetes javításában - a korszerű orvostudomány eredményeinek hatékonyabb alkalmazása, hasznosítása mellett - minél nagyobb szerepet nyeljen a betegségek helyes szokásokon alapuló, illetve tudatos megelőzése. Más szavakkal kifejezve az, hogy az egészséges életmód a társadalom minél nagyobb tömegei körében, mielőbb természetes igénnyé, életük szerves részévé váljon. Mindenkit, a felnövekvő új nemzedékek minden egyes tagját lehetőleg már gyermekkorában hozzá kell szoktatni, hogy egészségesebben éljen, s egyebek között elsajátítsa az alapvető higiéniai szokásokat, ismereteket, megszokja a korszerű, egészséges táplálkozást és a rendszeres testmozgást is. Az egészség, mint érték, elsősorban ezeken a szokásokon, ismereteken keresztül válhat az emberi élet mindennapjainak szerves tartozékává. Olyan cél ez, melynek elérésében jelentős, egyre fontosabb, szinte nélkülözhetetlen szerepük van az óvónőknek.
Ez a tankönyv számos fontos, a korszerű, egészséges életmód és ezzel kapcsolatos szemlélet tudatos kialakításához szükséges ismereteket tartalmaz. Az egyes fejezetek azon szempontok alapján készültek, amelyek mindenekelőtt az óvodás korban előforduló különböző betegségek megelőzésének jelentőségét hangsúlyozzák. A könyvben található ábrák, grafikonok, illusztrációk és kiegészítő olvasmányok egyrészt az elméleti anyag könnyebb megértését, másrészt ezeknek az ismereteknek eredményesebb gyakorlati, óvodai alkalmazását segítik elő.
Az első osztályos tankönyvben foglalt és az itt található tananyag kölcsönösen kiegészíti egymást. így összefüggő egységben sajátíthatók el azok a legfontosabb egészségügyi ismeretek, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az óvónők napi munkájához: a különböző betegségek megelőzéséhez, idejében történő felismerésükhöz, a gyermek egészségének avatott, szakszerű megóvásához, és az ezzel kapcsolatos helyes neveléséhez. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
Az óvodai táplálkozás egészségtana 4
A táplálkozásról (Olvasmány) 4
Szervezett étkeztetés az óvodában 5
A tápanyagok élettani szerepe 9
Étel, élelmiszer, tápanyag. A fehérjék 9
Szénhidrátok 12
Zsírok 13
Vitaminok 14
Ásványi anyagok 19
A víz 21
A témakör összefoglaló kérdései, feladatai 22
Az egészséges gyermek táplálkozása 22
Étvágytalanság 26
A korszerű táplálkozás 27
Az óvodások étrendje 30
A témakör összefoglaló kérdései, feladatai 35
Ajánlott irodalom 35
A beteg gyermek 37
Általános járványtani ismeretek 37
A fertőzés 37
A fertőzések megelőzése 44
A fajlagos védekezés 49
A fertőtlenítés 52
Járványügyi és adminisztratív teendők fertőző betegségek esetén 55
Gyermekkori fertőző betegségek 59
A fertőző betegségek felosztása. A vörheny 59
A kanyaró és járványos fültőmirigy-gyulladás 64
A rózsahimlő és a bárányhimlő 68
Egyéb fertőző betegségek 71
A vérhas 71
Vírusos májgyulladás 75
Ételmérgezések 77
Bélférgesség 82
Az influenza 86
A légutak megbetegedései 90
A szájüreg betegségei 95
Az emésztőszervek betegségei 99
Az érzékszervi elváltozások 102
A mozgásszervi és bőrelváltozások 107
Az idegrendszer működésének zavarai 113
Az óvodai betegellátás 115
A témakör összefoglaló kérdései, feladatai 121
Ajánlott irodalom 121
Az egészségnevelés 123
Az egészségnevelés alapkérdései 124
Az egészségnevelés fogalma 124
Az egészségnevelés célja és feladatai 125
Az egészségnevelés szervezete (Olvasmány) 132
Az egészségnevelés kapcsolata a pszichológiával és pedagógiával 133
Az egészségnevelés tartalma és módszerei 134
Az egészséges életmódra nevelés az óvodában 134
Az egészségi szokások kialakítása 137
Az egészségügyi dolgozók és az óvónők egészségnevelési munkája 142
Az egészségnevelés módszerei 144
Az élőszó módszere 146
írott és nyomtatott eszközök. Aktivizáló módszerek 148
Audiovizuális eszközök. Komplex módszer 150
A témakör összefoglaló kérdései, feladatai 153
Ajánlott irodalom 153
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem