Előszó a magyar kiadáshoz | 11 |
Tanulás egész életen át | 15 |
Vademecum - Gyere velem | 15 |
Műveltség és társadalom | 15 |
A tanulás: a jövő | 16 |
A teljesítmény növelésének lehetősége | 16 |
Hogyan küszöböljük ki a kudarcokat? | 17 |
Túlságosan öreg vagyok már a tanuláshoz? | 19 |
Lehet-e gyorsabban tanulni, a tanultakat szilárdabban megőrizni és termelékenyebben gondolkodni? | 22 |
A gyakorlás jelentősége | 22 |
Az iskolás tanulástól a tanulmányozásig | 23 |
A tanulás néhány pszichológiai törvényéről és előfeltételéről | 24 |
A szellemi munka alapfunkciója a figyelem | 24 |
Az összpontosítás gyakorlása | 26 |
Az emlékezet és a tanulás | 27 |
A felnőttek tanulásáról | 31 |
Memóriatípusok | 31 |
Szervezzük meg helyesen a tanulást és az ismétlést! | 32 |
Teremtsünk optimális tanulási légkört | 33 |
Az észlelés és a gondolkodás kölcsönhatása | 33 |
Praktikus útmutatások | 34 |
Az életmód | 35 |
Vigyázzunk az egészségünkre | 35 |
Víz és levegő | 36 |
Alvás, kikapcsolódás és lazítás | 37 |
Serkentő eszközök | 40 |
Célszerű táplálkozás | 41 |
Az állóképességről | 43 |
A tudáshoz vezető régi és új utakat értelmesen kell használni | 45 |
Hogyan használjuk a könyvet | 45 |
Vége van-e a könyv uralmának? | 45 |
Nem mindenki tud olvasni - aki megtanult olvasni | 45 |
Futólagos olvasással nyerjünk áttekintést | 46 |
A "gyorsolvasás" módszere | 47 |
Ami gyorsolvasáskor kárbavész | 48 |
A feldolgozás az olvasás második és legfontosabb fázisa | 49 |
Fogalmak tisztázása kemény, de kifizetődő munka | 50 |
Aláhúzások, bejegyzések | 51 |
Sajátkészítésű név- és tárgymutató | 53 |
Tudjunk odafigyelmi és jegyzetelni | 54 |
Nem időszerűek többé az előadások? | 54 |
Figyelni és írni csak tudok? | 55 |
A beszéd nem írás | 55 |
Néhány javaslat a hallgatóknak | 56 |
Hogyan lehet a fontos dolgokat megjegyezni | 58 |
Hogyan dolgozzam jegyzeteim alapján? | 60 |
A tudás "karbantartása" | 60 |
Kivonatolás és egybefoglalás | 61 |
A kivonatolás előnyei | 61 |
Tanuljunk a klasszikusoktól! | 63 |
Az áttekintés | 64 |
Tájékozódjunk gyorsan és pontosan | 65 |
Úttörés | 65 |
Szakfolyóiratok | 66 |
Információk és dokumentációk | 67 |
Elsődleges irodalom | 69 |
Hogyan használjam a könyvtárat? | 70 |
Kifizetődik-e a saját kézikönyvtár? | 72 |
Információközpont az íróasztalban | 74 |
A tizedes osztályozórendszer | 75 |
A saját tizedes osztályozás | 79 |
Audovizuális tanulási eszközök | 80 |
Az érdekes tanulás | 80 |
Lemezjátszó, rádió, hangszalag | 80 |
Film és televízió | 81 |
Kép és vázlat | 81 |
Lehet-e alvás közben tanulni? | 82 |
Programozott tanulás | 85 |
Oktatógépek és programozott tananyagok | 85 |
Tanulási algoritmusok | 89 |
Tanulás a közösségben | 91 |
Mit nyújthat a csoportmunka? | 91 |
Bírálat és önbírálat | 93 |
Hospitálás és asszisztálás | 95 |
Az önképzés különleges problémái | 95 |
Ami az eredményt eldönti | 95 |
A direkt-stúdiumok - nappali tagozat | 96 |
Levelező és esti oktatás | 97 |
Az államilag irányított képzési formákat kiegészítő képzési lehetőségek | 98 |
Az egyéni tanulás az önképzés társadalmilag szükséges és legnehezebb formája | 98 |
A tudományos-produktív tanulás a képzés alapelve | 99 |
A megszerzett tudást tartsuk napra készen | 101 |
Rend a térben, az időben és önmagunkban is! | 101 |
A munkahely | 101 |
Az elvesztegetett idő nem tér vissza | 101 |
A megtakarított percekből órákat nyerhetünk | 102 |
Rendezőeszközök | 103 |
Mappák, iratfűzők, rendezők | 103 |
Papírméretek és szabványok | 106 |
Terjedelmes ismeretanyag | 107 |
Újságok, nagy méretek | 107 |
Tervek, vázlatok, rajzok | 110 |
Mennyi ideig őrizzük az újságokat és folyóiratokat? | 110 |
A tanuló és a tudományos tevékenységet végző ember adatgyűjtője | 111 |
Ésszerűsítési eszközök | 113 |
A cél meghatározza az eszközt | 113 |
Íróeszközök | 113 |
Kézzel írjunk vagy géppel? | 114 |
A lyukkártyás adatgyűjtőről | 114 |
A függő és a lengő irattár | 116 |
Rendezőtáblák (Diszpó-táblák) | 118 |
Hogyan fogjunk hozzá a problémák megoldásához? | 120 |
A "kipattanó szikra" | 120 |
Kikényszeríthetjük-e a gondolatokat | 121 |
Problémák feltárása és értékelése - a kérdésfelvetés és a kérdés megfogalmazása | 123 |
A gondolkodás fő módszerei | 125 |
A fejtörő feladatok "titkai" | 125 |
Analízis-szintézis | 126 |
A következő gondolkodás | 128 |
A hipotézis és felülvizsgál,ata | 131 |
A gondolkodás egyéb formái | 133 |
A kísérlet | 133 |
A modell | 134 |
Esetmódszer és tervjátékok | 135 |
A heurisztikáról vagy a "feltalálás művészetéről" | 136 |
Megtanulható-e az alkotó gondolkodás? | 142 |
Tanuljunk meg beszélni | 144 |
A megbeszélésről, a beszámolóról, az előadásról és a védésről | 144 |
Tanácsok a rossz előadó számára | 145 |
Tanácsok a jó előadó számára | 146 |
Az írásbeli munka | 147 |
Az írásbeli munka nélkül nincs záróvizsga | 147 |
Téma, kérdésfeltevés, tételek | 148 |
Előzetes megfontolás | 148 |
A gondolatok és az anyag gyűjtése | 150 |
A szerkezet | 154 |
A vörös fonal | 154 |
A jó szerkezet ismertetőjegyei | 154 |
A szerkezet tagolásának mesterfogásai | 157 |
Az anyag megszövegezése | 158 |
Hogy készül könnyen a bevezetés | 158 |
Organikus rend a munka fő részében | 160 |
A befejezés | 161 |
Az ábrák | 162 |
Az idézetek | 163 |
Az irodalomjegyzék | 164 |
Szakmai ötletek a kézirat és a tisztázat készítéséhez | 165 |
Kézirat | 165 |
A tisztázat | 166 |
Ne becsüljük le a stíluskérdéseket! | 166 |
Nyelvhelyesség | 166 |
A stílushibák | 168 |
A szórend | 170 |
A fő- és a mellékmondatok | 172 |
Ön kezeskedik alkotásáért! | 173 |
Az ember vizsgázik | 175 |
A zárthelyi dolgozat | 175 |
A szóbeli vizsga | 177 |
Beállítódás a vizsgákra | 178 |
A szorgalom párosuljon találékonysággal! | 178 |
Nincs szükség vizsgadrukkra! | 179 |
Lássuk a fától az erdőt! | 180 |
Néhány vígasztaló szó befejezésül | 180 |
Tárgymutató | 182 |