Előszó helyett | 9 |
Elméleti alapok | 15 |
A korszerűsítés indítékai | 15 |
Szervrendszerek fejlődései | 17 |
A központi idegrendszer | 18 |
A belsőelválasztású mirigyek | 19 |
Hőszabályozás | 21 |
A harántcsíkolt izmok | 24 |
A szív-vérkeringési rendszer | 25 |
A légzőrendszer | 27 |
A tantárgy jelentősége | 29 |
A játékosság értelmezése | 36 |
Módszertani útmutatások | 40 |
Az iskolai testnevelés célja | 40 |
Az alapozó időszak fő feladatai | 41 |
A korszerűsítés főbb irányai | 41 |
A fejlesztés logikai rendszere | 49 |
Ismeretek | 51 |
Jártasság | 51 |
Készség | 51 |
Képesség | 52 |
Technika | 52 |
Taktika | 53 |
Kondíció | 53 |
Teljesítmény | 53 |
Szervezés | 54 |
Fejlődés | 54 |
Rekreációs edzés | 54 |
Az eredményesség ellenőrzése | 55 |
Intenzitás, terhelhetőség | 56 |
A mozgás minősége | 57 |
A mozgás sokrétűsége | 58 |
Az élmény kulcsszerepe | 59 |
A ritmusfejlesztés kulcsszerepe | 60 |
Variációk a gimnasztikai gyakorlatok tervezésében | 67 |
Az osztály irányítása | 70 |
A szocializációról néhány szóban | 71 |
Gondolatok a diáksportról | 72 |
A tanterv felépítése | 74 |
Az éves tanterv | 74 |
Az ATT tematikus blokkjai, moduljai | 75 |
Az anyag tárolása | 75 |
Balesetek megelőzése | 77 |
Az idegrendszer sérülései | 78 |
A bőr sérülései | 80 |
Az izomzat sérülései | 88 |
Az ízületek sérülései | 91 |
A csontok sérülései | 96 |
Rosszullétek | 98 |
A balesetek elhárításának főbb szempontjai | 101 |
Óratervezés, szervezés | 102 |
A testnevelés óra és a napi sporttevékenység | 102 |
Módszertani útmutató | 103 |
A magyarázat főbb ismérvei | 103 |
A bemutatás | 103 |
A javítás fő szempontjai | 104 |
Főbb foglalkoztatási formák | 104 |
Atletikus, komplex képességfejlesztés | 109 |
1. osztály | 110 |
Futások | 110 |
Ugrások | 111 |
Dobások | 112 |
2. osztály | 114 |
Futások | 114 |
Ugrások | 115 |
Dobások | 116 |
3. osztály | 118 |
Futások | 118 |
Ugrások | 119 |
Dobások | 120 |
Az értékelés szempontjai | 121 |
4. osztály | 122 |
Futások | 122 |
Ugrások | 122 |
Dobások | 123 |
Az értékelés szempontjai | 125 |
Játékos téli gyakorlatok | 127 |
A képességfejlesztés gimnasztikai alapjai | 129 |
1. osztály | 129 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 129 |
Járásgyakorlatok | 131 |
Játékos lábtorna | 133 |
Légzőgyakorlatok | 133 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 134 |
Támaszgyakorlatok | 135 |
Függésgyakorlatok | 136 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 137 |
Az értékelés szempontjai | 138 |
2. osztály | 140 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 140 |
Járásgyakorlatok | 141 |
Játékos lábtorna | 142 |
Légzőgyakorlatok | 143 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 143 |
Támaszgyakorlatok | 144 |
Függésgyakorlatok | 144 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 145 |
Az értékelés szempontjai | 146 |
3. osztály | 148 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 148 |
Járásgyakorlatok | 148 |
Légzőgyakorlatok | 149 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 150 |
Támaszgyakorlatok | 151 |
Függésgyakorlatok | 152 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 153 |
Az értékelés szempontjai | 154 |
4. osztály | 156 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 156 |
Járásgyakorlatok | 157 |
Légzőgyakorlatok | 158 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 158 |
Támaszgyakorlatok | 160 |
Függésgyakorlatok | 161 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 162 |
Szervezési alapismeretek | 165 |
Az értékelés szempontjai | 166 |
Labdás képességfejlesztés | 167 |
1. osztály | 169 |
Az értékelés szempontjai | 170 |
2. osztály | 171 |
Az értékelés szempontjai | 172 |
3. osztály | 173 |
Az értékelés szempontjai | 174 |
4. osztály | 175 |
Az értékelés szempontjai | 176 |
Az alapozó időszak zárókövetelményei | 179 |
Tantervi alapkövetelmények | 179 |
Ismeretek | 179 |
Szervezés | 180 |
Teljesítmény, fejlődés | 181 |
Javasolt motoros próbák és értékeik | 183 |
Leányok | 185 |
Az úszásoktatás iskolai modulja | 187 |
Bevezetés | 187 |
Az oktatási anyag szerkezete | 188 |
Az oktatási anyag | 188 |
Végrehajtás | 189 |
Tervezés | 189 |
Az úszásoktatás általunk javasolt módszertani lépései | 190 |
Az oktatás folyamatának főbb részei | 190 |
Az úszásoktatás menete | 191 |
Módszertani útmutatások | 192 |
A foglalkozás felépítése | 193 |
Foglalkozás tervezésének, levezetésének szempontjai | 193 |
Szervezés alapformák | 194 |
Az oktatáshoz használható eszközök | 195 |
Az oktatási anyag felépítése, elrendezése fokozatokban | 196 |
I. fokozat | 198 |
II. fokozat | 200 |
III. fokozat | 204 |
IV. fokozat | 210 |
Küzdősportági alapok | 213 |
Eséstan | 214 |
Az esések kialakításának egy lehetséges folyamata | 215 |
Emelések és hordások | 218 |
Küzdőjátékok | 220 |
Comeniustól napjainkig | 223 |
Felhasznált, javasolt irodalom | 229 |
Tárgymutató | 237 |