1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani közlemények 1985/2.

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára/25. évfolyam 2. szám

Előszó

Részlet a könyvből:
"Az általános iskola évtizedei
Történelemformáló esztendő volt 1945 a közoktatás számára is. Egyrészt az eszmélés, az önvizsgálat esztendeje volt, másrészt elkezdődött a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Az általános iskola évtizedei
Történelemformáló esztendő volt 1945 a közoktatás számára is. Egyrészt az eszmélés, az önvizsgálat esztendeje volt, másrészt elkezdődött a háború okozta rombolás helyreállítása és az új demokratikus társadalom, az új közoktatás alapjainak lerakása. A magyar társadalom élete nem folytathatódott ott, ahol 1944 őszén abbamaradt. A változtatás igényét, gondolatát még a magyar polgári progresszió képviselői is vallották. A korszak felvetett új kérdéseire választ keresve írja ezekben a hónapokban Révész Imre debreceni református püspök, aki ideiglenesen a tiszántúli tankerület főigazgatója is: „Tisztán kell látni azt is, hogy a letűnt, illetőleg az országnak még meg nem szállott részén is letűnőben levő magyar bel- és külpolitikai rendszer fölött már az eddigi események meghozták a lesújtó ítéletet."
A változtatás nemcsak az új államrendszer igazgatási rendszerét, az alkotmányosság visszaállítását jelentette, újra kellett gondolni a művelődéspolitika intézményes rendszerét is. Ma már közismert, a köznevelés megújításának terve része volt évtizedekkel korábban is minden demokratikus mozgalom és párt programjának. Ez nem valami látványos választási ígéret volt, hanem annak az eötvösi gondolatnak a továbbélése, amely azt vallotta, hogy az ország felemelkedése elképzelhetetlen a népoktatás reformja nélkül. A felszabadulás első napjaiban ezért került napirendre a közoktatás reformja, az általános iskola megteremtése." Vissza

Tartalom

DR. HORVÁTH MÁRTON: Az általános iskola évtizedei 65
DR. RIESZ BÉLA: Értékelmélet és iskolai nevelés 76
KOCSIS JÓZSEFNÉ: A családi nevelés segítése a szülői értekezletek Útján 78
DR. KLEININGER OTTÓ: Pszichológiai vizsgálatok nevelőotthonban élő 3., 4. osztályos
általános iskolai cigány tanulóknál 84
DR. ESZIK ZOLTÁN: Az iskolaotthon funkcionális tervéhez 90
ÚJ TANTERVEINKRŐL
DR. BALOGHNÉ DR. ZSOLDOS JULIANNA: A helyesírás megalapozásáról 98
MŰHELY
BOKOR ISTVÁNNÉ: Móra-órák a 2. osztályban 103
DR. TARÓDI SÁNDORNÉ: Fantáziálás a fogalmazástanításról 110
TAKÁCS GÁBOR: Tantárgyon kívüli koncentráció a matematika új szemléletű
tanításakor 117
KIS IBOLYA: Könyvtárhasználat: lehetőség a permanens művelődésre 1223
CSILICS JÓZSEF-SZŰCSNÉ HORVÁTH ANNA: Fonás-szövés, textília rövid történeti
áttekintése 127
BORBÁS ZOLTÁNNÉ: Űttörőmozaik napközis életünkből 128
ÖRÖKSÉG
DR. BERECZKI SÁNDOR: Lukács György közoktatáspolitikai, pedagógiai tevékenysége 131
SZEMLE
DR. SIPOSNÉ DR. KEDVES ÉVA: Tanárok XV. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán 135
B. FEJES KATALIN: Subosits István: Beszédakusztika 136
DR. MADÁCSY PIROSKA: Mész .Lászlóné: Drámaértelmezések 137
DR. GALGÓCZI LÁSZLÓNÉ: Balogh Artúrné-Borsi Vincéné-Farkas Istvánné-Gaál Éva- Rédeiné Szécsényi Dóra - Tarnai Ottóné - dr. Tóthné Molnár Sára - Tóth Péter - dr. Vörös
Imréné: Útmutató a kisegítő iskola 4. osztályának tankönyveihez 138
DR. BERKES MIKLÓS: Barta Gábor-Hegyi Klára-Kertész István: Emberek és századok 140
TORDANÉ HAJABÁCS ILONA: Dr. Füle Sándor: A szülők és az iskola 140
DR. BERECZKI SÁNDOR: Dr. Péter Ágnes: Neurológia, neuropszichológia 142
DR. HAJZER LAJOS: V. P. Zsukov: Skolnij frazeologicseszkij szlovar russzkovo jazika 143
NANSZÁKNÉ DR. CSERFALVI ILONA: Dr. Papp János: ökológiai rejtvények 144
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani közlemények 1985/2. Módszertani közlemények 1985/2. Módszertani közlemények 1985/2. Módszertani közlemények 1985/2.

A borító enyhén elszíneződött, a gerinc kopott.

Állapot:
950 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba