1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kecskemét vasútjai

1845-1919

Szerző
Szerkesztő
Kecskemét
Kiadó: Kecskeméti Lapok Kft.-Kecskemét Monográfia Szerkesztősége
Kiadás helye: Kecskemét
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím: Kecskeméti füzetek
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-85-4093-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Kecskeméti Füzetek sorozatban megjelenő "Kecskemét vasútjai" című könyv Kecskemét és vidéke vasútvonalai építésének és üzemének történetét ismerteti 1845-től, az első vasútépítési gondolat... Tovább

Előszó

A Kecskeméti Füzetek sorozatban megjelenő "Kecskemét vasútjai" című könyv Kecskemét és vidéke vasútvonalai építésének és üzemének történetét ismerteti 1845-től, az első vasútépítési gondolat megjelenésének időpontjától kezdve az 1914-1918as világháború végéig.
Dr. Horváth Ferenc, a könyv szerzője alapos munkát végzett, amikor összegyűjtötte a város vasúttörténeti adatait. Jól ismeri a kecskeméti vasutat, hiszen csaknem negyven évet töltött el mérnökként a hazai vasút szolgálatában, és hosszú ideig dolgozott a Kecskeméti Osztálymérnökségnél, a Szegedi Vasút-igazgatóságban és a MÁV Vezérigazgatóságán. Tevékenyen részt vett a kecskeméti vasútvonalak második világháború utáni építkezéseiben, korszerűsítési munkáiban. A könyv anyagának összeállításánál felkutatta mindazt az anyagot, amelyek a kecskeméti vasút építésével kapcsolatban érdeklődésre tarthatunk számot. Vissza

Tartalom

Kecskemét város a XIX. század első felében, a vasút építését megelőző évtizedekben11
A Duna-Tisza köze közlekedési viszonyai a múlt század első felében14
Közúti közlekedés14
Postajáratok17
Víziutak használata18
Út, csatorna és vasútépítési tervek Kecskemét vidékén20
Útépítési tervek20
Folyószabályozási és csatornaépítési tervek21
Duna-Tisza csatorna építésének tervei22
Kecskemét város és a Duna-Tisza csatorna23
Vasútépítési tervek26
A kecskeméti vasút építésének előzményei31
Magyarországi vasútvonalak építése és üzembehelyezése 1846-47. években31
A Pest-Cegléd-Szolnok vasútvonal megnyitása32
Az alföldi vasutak útvonalával kapcsolatos viták35
Előkészületek a Cegléd-Kecskemét-Szeged közötti vasút építéséhez36
Helyi vasúttársaságok és a városi tanácsok tevékenysége38
Tárgyalás és egyezség a Magyar Középponti Vasúttársasággal49
A Magyar Középponti Vasút közgyűlése és határozatai54
A vasútépítési előkészületek időszakának további eredményei (1846-1848)56
A kecskeméti vasút építésének vitatott ügyei60
Az első magyar kormány intézkedései a vasutak építése érdekében (1848-1849)64
Vasútépítések az abszolutizmus korában (1850-1866)65
A kecskeméti vasút építési ügyei72
A vasútépítés megkezdése72
Vasútépítési szervezet73
Földmunkák kivitelezése74
Vágányok fektetése75
A vasútvonal műszaki átadása78
A vasútvonal megnyitása78
Az építkezés támogatása79
Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza vasút tervei81
A vasút építésénél felhasznált anyagok83
A vasútvonal épületei87
A vasútépítéssel kapcsolatos vitás ügyek rendezése88
Földmunkák elszámolása88
A vasútépítéshez szükséges földterületek igénybevétele és a panaszosok kártalanítása89
A vasút menti földterületek használatáról vita92
Az építkezés időszakában előfordult balesetek93
A kecskeméti vasút üzeme a megnyitástól az államosításig (1853-1890)94
Az Osztrák Délkeleti Államvasút Cegléd-Félegyháza vonalának üzeme (1853-1854)94
Az osztrák kormány vasútpolitikájának módosítása98
Császári és királyi szabadalmazott Osztrák Államvaspálya Tásaság (OÁV) megalakulása99
Az OÁV üzeme (1855-1890)101
A vasútvonal forgalma102
Az OÁV vasúti pályájának fejlesztése106
A vasút üzembehelyezésének hatása Kecskemét város és vidékének fejlődésére109
Az OÁV helyzete Magyarországon113
A Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonal a MÁV szervezetében (1891-1919)119
Az államosítás végrehajtása119
Kecskemét állomás és a fővonal forgalma123
A MÁV építkezései128
A város és az államvasút131
Kecskeméti városi vasút tervei137
Kecskeméti mellékvonalak építése és üzembehelyezése141
Kecskemét-Fülöpszállás vasútvonal142
Előmunkálati engedélyek, tárgyalások142
Engedélyezési eljárás145
A vasútépítés tervei146
A vasút építése149
A vasút üzembehelyezése150
Üzemeltetési szerződés151
A vonal menetrendje153
Kecskemét-Tiszaug vasútvonal154
Előmunkálati engedélyek kiadása155
A vasút közigazgatási bejárása156
A vasút építése érdekében tett erőfeszítések157
A vasútvonal tervei és építése159
A vasútvonal műszaki átadása és megnyitása160
A vasúttársaság megalakítása161
A vonal menetrendje162
Szolnok-Kiskunfélegyháza vasútvonal163
A vasútvonal előmunkálati engedélyei163
A vasút közigazgatási bejárása164
A vasúttársaság megalakulása164
A vasút engedélyezése165
A vasútvonal tervei166
A vasút építése166
A vasút üzembehelyezése168
A vasútvonal menetrendje168
Budapest-Lajosmizse vasútvonal169
A vasútvonal építésének előzményei169
A vasút építése170
Kecskemét-Lajosmizse, Kisnyir-Kerekegyháza vasútvonal172
A vasút építését megelőző viták173
Engedélyezési eljárások176
Építési engedély178
A vasút építése179
A vasút megnyitása180
A vasút menetrendje181
A kecskeméti helyiérdekű vasutak forgalmi és gazdasági adatai182
Építési költségek183
Szállítási teljesítmények185
Bevételek és nyereségek186
Vasúttársaságok közötti elszámolások188
Osztalékok kifizetése189
A helyiérdekű vasutak üzemi igénybevétele190
Elmaradt vasútépítések Kecskemét vidékén190
A kecskeméti vasutak szolgálati helyei195

Dr. Horváth Ferenc

Dr. Horváth Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Horváth Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kecskemét vasútjai Kecskemét vasútjai
Állapot:
7.300 ,-Ft
37 pont kapható
Kosárba