1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Nyíregyháza-Ungvár vasútvonal 125 éves története

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Záhony
Kiadó: Közlekedéstudományi Egyesület Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Területi Szervezete
Kiadás helye: Záhony
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-8203-80-3
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Századunk utolsó évei Magyarországon a nevezetes vasúti évfordulók időszaka. Nemrég ünnepeltük a hazai vasút fennállásának 150 éves jubileumát, amihez az első magyar közforgalmú, gőzvontatású... Tovább

Előszó

Századunk utolsó évei Magyarországon a nevezetes vasúti évfordulók időszaka. Nemrég ünnepeltük a hazai vasút fennállásának 150 éves jubileumát, amihez az első magyar közforgalmú, gőzvontatású vasút, a Pest-Vác vonal megnyitása adott alkalmat. Számos jelentős vasútvonal volt napjainkban 125 éves, amelyeket a múlt században fénykorukat élő vasúti magántársaságok és az akkor megalakult Magyar Államvasút épített. Még több helyiérdekű vasútvonal ünnepli most 100 éves fennállását, amelyeket a Millenium évtizedében, a hazai vidéki vasúthálózat kialakulásának nagyszerű időszakában létesítettek.
A most 125 éves fennállását ünneplő, a Magyar Északkeleti Vasúttársaság által létrehozott II. rangú Nyíregyháza-Ungvár vasútvonal se építésének idején, sem az azt követő évtizedekben nem tartozott az ország legforgalmasabb vonalai közé, de jelentős volt Északkelet-Magyarország két fejlődő nagy városának. Nyíregyházának és Ungvárnak, valamint a közbenső, eddig csaknem közlekedés nélküli vidék kisebb településeinek a magyar vasúti hálózatba való bekapcsolására, a Felvidék és Kárpátalja természeti kincseinek, a fának, a kőnek és a sónak az Alföldre való olcsó szállítása miatt. A vasútvonal forgalma nemzetközivé vált, amikor megépült az Ungvár-Nagyberezna HÉV, majd századunk elején ennek folytatásaként a MÁV Nagyberezna-Uzsok vonala. A vasútvonal sorsa hányatott volt, feladatai, jelentősége idők folyamán sokszor és sokat változott. Az első világháborúig fontos kereskedelmi útvonal Galícia és Oroszország felé. Az első és a második világháborúban jórészt a hadiszállításokat szolgálta. Az első világháború után a vonal rövidebb lett, forgalma jelentéktelenné vált, hazai területen csak a Tiszáig, Záhonyig vezetett. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés 9
Északkelet-Magyarország Tisza menti települései és közlekedési helyzetük 11
A hazai vasúthálózat a kiegyezés utáni években 16
A Nyíregyháza-Ungvár vasútvonal építésének előzményei 21
A Nyíregyháza-Ungvár másodrendű gőzmozdonyvasút engedélyokmánya 23
A vasútvonal építése és üzembe helyezése 30
A vasút pályájának kialakítása 44
A vasúttársaság gazdálkodása 74
A Nyíregyháza-Ungvár vasútvonal üzeme 79
A Magyar Északkeleti Vasúttársaság szervezete 86
A vasútvonal államosítása 90
A vasútvonal létesítményeinek korszerűsítése az államosítás után 91
A vasútvonal üzeme az államosítás után 107
A vasútvonal a MÁV szervezetében 114
A záhonyi csomópont fejlődése 124
Utószó 136
Mandula József: Vasútépítők 138
Irodalomjegyzék 139

Dr. Horváth Ferenc

Dr. Horváth Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Horváth Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem