1.063.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv I-III.

Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához a szakmunkásképző iskola I-III. osztályában

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 193 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-9299-4
Megjegyzés: Második kiadás. Tankönyvi szám: 84 003. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Társadalmunk fokozott igényt támaszt az iskolával szemben gyermekeink anyanyelvi műveltségének fejlesztésére. Különös hangsúlyt és szerepet kap ez a mi munkánkban, a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Társadalmunk fokozott igényt támaszt az iskolával szemben gyermekeink anyanyelvi műveltségének fejlesztésére. Különös hangsúlyt és szerepet kap ez a mi munkánkban, a szakmunkástanulók nevelésében. Nyelvi nevelésről szóltunk, nem véletlenül. Látnunk kell ugyanis, hogy a nyelvi-kommunikációs képesség fejlesztése alapvető jelentőségű a szocialista ember személyiségének formálásában.
A tanulók nyelvi műveltsége meghatározó erővel hat gondolkozásukra, értelmi erőik kibontakoztatására. Jól tudjuk, mennyire befolyásolja a tanulók fogalomrendszerének, beszéd-, írás- és olvasáskészségének fejlettsége a szakmai ismereteik megértését, megformálását és közlését, problémalátásuk fokát, a szépirodalom iránti fogékonyságukat. De természetes az is, hogy a nyelvi-kommunikációs képesség színvonala kihat az ember cselekvésére, társadalmi tevékenységére, közéleti magatartására is." Vissza

Tartalom

I. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK
L Az anyanyelvtanítás szemléleti kérdései 3
2. Tantervi célok és feladatok 8
3. Tananyag és óravezetés 9
4. A tankönyvek használatáról 10
5. A szemléltető eszközök alkalmazása 11
6. A teljesítménymérő lapok szerepe 13
7. Követelmények: értékelés - osztályozás 14
II. JAVASLATOK AZ I. OSZTÁLYOS ANYAG FELDOLGOZÁSÁHOZ
L Ember és nyelv 19
Az első tanítási egységről (1-5. óra) 19
11. Hogyan mondjuk, hogyan írjuk helyesen? 32
A második tanítási egységről (6-8. óra) 32
A harmadik tanítási egységről (9-12. óra) 37
A negyedik tanítási egységről (13-17. óra) 45
Az ötödik tanítási egységről (18-20. óra) 52
ML JAVASLATOK A 11. OSZTÁLYOS TANANYAG FELDOLGOZÁSÁHOZ
I. A szókészlet élete 62
Az első tanítási egységről (1-6. óra) 62
II. A szavak a beszédben és az írásban 89
A második tanítási egységről (7-10. óra) 89
A harmadik tanítási egységről (11-16. óra) 100
A negyedik tanítási egységről (17-20. óra) 119
IV. JAVASLATOK A Hí. OSZTÁLYOS TANANYAG FELDOLGOZÁSÁHOZ
I. Az egyszerű mondat szerkesztése 142
Az első tanítási egységről (1-7. óra) 142
A második tanítási egységről (8 - 11. óra) 150
II. A mondat a szövegben 164
A harmadik tanítási egységről (12-14. óra) 164
A negyedik tanítási egységről (15-20. óra) 168
V. ESZKÖZJEGYZÉK 184
VI. IRODALOM 190
Tartalom 193
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magyar nyelv I-III. Magyar nyelv I-III. Magyar nyelv I-III.

A borító enyhén elszíneződött. A címlapon tulajdonosi bejegyés található.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba