1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Agrármarketing I-II.

Okleveles Gazdasági Agrármérnök szak levelező tagozat

Szerző
Gödöllő
Kiadó: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 209 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Egy könyvben a két kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Amerikai Marketing Oktatók Egyesülete a marketing fogalmat a következőképpen határozta meg (1936):
"A marketing mindazon üzleti tevékenységeket foglalja magában, amelyek az áruk és... Tovább

Előszó

Az Amerikai Marketing Oktatók Egyesülete a marketing fogalmat a következőképpen határozta meg (1936):
"A marketing mindazon üzleti tevékenységeket foglalja magában, amelyek az áruk és szolgáltatások áramlásával kapcsolatosak, a termelőhelyétől a fogyasztó helyéig."
Az előzőekhez nagyon közel álló fogalmi meghatározást alkotott az Amerikai Marketing Szövetség (AMA) 1960-ban: "A marketing mindazon üzleti tevékenységek összessége, amelyek irányítják a termékek és szolgáltatások áramlását a termelőtől a fogyasztóig." Az utóbbi fogalommeghatározás leglényegesebb előrelépése abban van, hogy a marketinget már szándékos, céltudatos üzleti tevékenységnek tekinti.
A fenti meghatározások a marketing érvényességét bizonyos értelemben leszűkítették, nevezetesen a következő területeken:
• a marketinget csak az üzleti tevékenységek körére értelmezték,
• a marketinget elsősorban leíró, értelmező (pozitív) tudománynak tekintették, nem pedig ún. normatív tudománynak, amelynek az a feladata, hogy meghatározza azt, mit kell tenni a kívánt cél elérése érdekében,
• a marketinget a környezettől (elsősorban a társadalmi környezettől) elszakítottan értelmezték. Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS A MARKETINGBE 1
1.1. A MARKETING FOGALMI RENDSZERE 1
1.2. A MARKETING ALAPÖSSZEFÜGGÉSEI 6
1.3. A MARKETINGFUNKCIÓK ÉS A MARKETING-MIX 9
1.4. A MARKETINGORIENTÁCIÓ SZAKASZAI 11
2. PIAC ÉS KATEGÓRIÁI 13
2.1. A PIAC FOGALMA, ELEMEI ÉS MŰKÖDÉSE 13
2.2. A SZÜKSÉGLET, AZ IGÉNY ÉS A KERESLET 15
2.3. A KERESLET ALAPÖSSZEFÜGGÉSEI ÉS JELLEMZŐI 18
2.4 A KERESLETET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK 24
3. AZ ÉLELMISZERFOGYASZTÓI MAGATARTÁS 29
3.1. A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS FOGALMA 29
3.2. A FOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK CSOPORTOSÍTÁSA 30
3.3. A VÁSÁRLÓI-FOGYASZTÓI MAGATARTÁS MODELLJEI 35
3.4. AZ ÉLELMISZERFOGYASZTÓI MAGATARTÁS SAJÁTOSSÁGAI 37
4. A SZERVEZETI PIACOK SZEREPE 45
4.1. A SZERVEZETI PIAC FOGALMA ÉS SAJÁTOSSÁGAI 45
4.2. A SZERVEZETI PIACOK TÍPUSAI 46
4.3. A SZERVEZETEK BESZERZÉSI MAGATARTÁSA 50
5. A PIACI SZEGMENTÁLÁS ÉS A PIACI POZÍCIONÁLÁS 58
5.1. A PIACOK SZEGMENTÁLÁSA 58
5.2. A CÉLPIACOK KIVÁLASZTÁSA ÉS A PIACI POZÍCIONÁLÁS 62
6. A TERMÉKE ÉS A TERMÉKSZOLGÁLTATÁSOK TÉNYEZŐI 65
6.1. A TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS FOGALMA ÉS FORMÁI 65
6.2. A TERMÉKFEJLESZTÉS, ELTERJEDÉS ÉS TERMÉKÉLETCIKLUS 68
6.3. A MEZŐGAZDASÁGI TERMÉKEK ÉS ÉLELMISZEREK CSOPORTOSÍTÁSA ÉS SAJÁTOSSÁGAI 72
6.4. A MEZŐGAZDASÁGI TERMÉKEK ÉS AZ ÉLELMISZEREK TULAJDONSÁGAI 78
6.5. A MINŐSÉG, A MINŐSÍTÉS, A MINŐSÉG-ELLENŐRZÉS ÉS TANÚSÍTÁS 81
6.6. A CSOMAGOLÁS SZEREPE A TERMÉKMIXBEN 92
6.7. AZ ÉLELMISZER ELŐÁLLÍTÁS ÉS FORGALOMBAHOZATAL JOGI SZABÁLYOZÁSA 98
7. AZ ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA SZEREPE
7.1. AZ ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA FOGALMA ÉS ALAPÖSSZEFÜGGÉSEI 103
7.2. AZ ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA SZEREPLŐI ÉS FELADATAI 107
7.3. AZ ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNA TÍPUSÁT ÉS A CSATORNAVÁLASZTÁST MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK 111
7.4. MARKETING LOGISZTIKA 116
8. AZ ÁRAK ÉS A SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK 129
8.1. AZ ÁR FOGALMA ÉS ALAPÖSSZEFÜGGÉSEI , 129
8.2. AZ ÁRAK ÉS A PIACI VERSENY ÖSSZEFÜGGÉSEI 131
8.3. A PIACI ÁRKÉPZÉS A MEZŐGAZDASÁGI TERMÉKEK ÉS AZ ÉLELMISZEREK KÖRÉBEN 133
8.4. A VÁLLALKOZÁSI ÁRKÉPZÉS 147
8.5. AZ ÁRENGEDMÉNYEK, SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK 152
9. A MARKETING KOMMUNIKÁCIÓS ÉS PROMÓCIÓS ESZKÖZÖK 154
9.1. MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ 154
9.2. PROMÓCIÓS ESZKÖZÖK BEMUTATÁSA 164
10. MARKETING A VÁLLALATI SZERVEZETBEN 182
10.1. A SZERVEZETI STRUKTÚRA SZERVEZETBEN 182
11. MARKETING STRATÉGIÁK 193
11.1. STRATÉGIAI ALAPÖSSZEFÜGGÉSEK 193
11.2. A STRATÉGIAI ÜZLETÁGI EGYSÉGEK MEGHATÁROZÁSA ÉS AZ ERŐFORRÁSOK HOZZÁRENDELÉSE 197
11.3. ALAPVETŐ VÁLLALATI MARKETING STRATÉGIÁK 202
11.3. FUNKCIONÁLIS STRATÉGIAI DÖNTÉSEK 204
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem