Előszó | 9 |
A WANKEL-féle bolygódugattyús motor | 11 |
Történeti áttekintés | 11 |
A bolygódugattyús motor működési módja | 13 |
A bolygódugattyús motor geometriája | 15 |
A bolygódugattyús motor előnyei | 17 |
A bolygódugattyús motor szerkezete | 18 |
Az égéstér tömítése | 18 |
Olajtömítés | 21 |
A mozgó alkatrészek kenése | 24 |
A bolygódugattyús motor hűtése | 25 |
A bolygódugattyús motor gázcseréje | 26 |
A szívócsatorna elhelyezése | 26 |
A kipufogócsatorna elhelyezése | 27 |
Az égés és a gyújtás | 27 |
A bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 28 |
Az NSU bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 29 |
A japán bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 31 |
Fajlagos tüzeőanyag-fogyasztás | 33 |
A bolygódugattyús motor zaj- és rezgésviszonyai | 34 |
Kéttárcsás bolygódugattyús motorok | 35 |
Audi NSU kéttárcsás bolygódugattyús motor | 35 |
Toyo Kogyo kéttárcsás bolygódugattyús motor | 36 |
Kéttárcsás bolygódugattyús motorkerékpár-motorok | 37 |
Benzinbefecskendezéses bolygódugattyús motor | 37 |
Bolygódugattyús Diesel-motor | 40 |
A gőzmotor | 43 |
A gőzgép története | 43 |
Néhány kivitelezett gőzmotor | 44 |
EPA gőzmotor | 44 |
TECO gőzmotor | 47 |
Egyéb amerikai gőzmotorok | 48 |
Saab-Scania gőzmotor | 49 |
Japán gőzmotor | 51 |
A gőzmotor előnyei és hátrányai | 52 |
A gőzmotor nyomatékgörbéje | 52 |
Termikus hatásfok, fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 52 |
Szabályozás, indítási időszükséglet | 53 |
Többféle tüzelőanyag felhasználásának lehetősége | 53 |
A gőzmotor ára, tömegének és teljesítményének aránya | 53 |
A kipufogó gázok összetétele és a zajszint | 54 |
A kinetikai energia felhasználása gépjárművek hajtására | 55 |
A lendítőkerekes hajtás | 55 |
Oerlikon girobusz | 55 |
Lockheed girobusz | 56 |
A General Electric girobusza | 57 |
A személygépkocsi hajtása lendítőkerékkel | 57 |
Hibrid hajtású lendítőkerekes járművek | 59 |
Hidraulikus hajtás a fékezési energia visszanyerésével | 61 |
MAN hidrobusz | 62 |
Személygépkocsik hajtása hidromotor kiegészítéssel | 63 |
Réteges töltésű motorok | 65 |
Osztatlan égésterű réteges töltésű motorok | 66 |
Ford réteges töltésű motor | 67 |
SRI réteges töltésű motor | 71 |
Osztott égésterű réteges töltésű motorok | 73 |
Honda CVCC motor | 73 |
Ricardo Comet réteges töltésű motor | 79 |
LAG réteges töltésű motor | 82 |
Porsche SKS motor | 83 |
Réteges töltésű Volkswagen (VW) motorok | 85 |
Daimler-Benz (Mercedes) réteges töltésű motorok | 90 |
Réteges töltésű Wankel-motor | 91 |
A Stirling-motor | 92 |
A Stirling-motor története | 92 |
Az első Stirling-motor működési elve | 93 |
A Philips cég első hőlégmotorjai | 94 |
Az első generációs hőlégmotor | 95 |
Az első kettős működésű motor | 99 |
A rombuszhajtóműves motor | 102 |
A tömítési kérdések megoldása | 107 |
A Philips Stirling-motorjának teljesítményszabályozása | 109 |
Számítógépes optimalizálás a Stirling-motorok tervezésénél | 112 |
A második generációs Philips hőlégmotorok | 112 |
Az amerikai autógyárak Stirling-motorjai | 115 |
A Stirling-motor továbbfejlesztése Európában | 116 |
United Stirling R. T. (US Svédország) | 116 |
MAN-MWM (NSZK) | 118 |
A Stirling-motor főbb jellemzői | 120 |
Hatásfok | 120 |
Hőegyensúly | 120 |
Nyomaték | 121 |
Teljesítménytömeg | 122 |
Kenőolajfogyasztás, karbantartás | 122 |
Élettartam | 123 |
A porral szembeni érzéketlenség | 123 |
A Stirling-motorok fűtése | 124 |
A közvetett fűtés | 124 |
Fűtés különféle hagyományos tüzelőanyaggal | 125 |
Fűtés nem hagyományos fűtőberendezéssel | 125 |
A Stirling-motor levegőszennyező hatása | 127 |
A Stirling-motorok zajszintje | 128 |
Tüzelőanyag-fogyasztás | 129 |
A Stirling-motorok indítása | 130 |
A Stirling-motorok jövőjének kilátásai | 131 |
A gázturbina | 133 |
A gázturbina fejlődésének története | 133 |
A gázturbina működési elve | 136 |
Általános működési elv | 136 |
A gépjármű-gázturbina működési elve | 138 |
A gázturbina hatásfoka | 139 |
A gázturbina szerkezeti részei | 141 |
A kompresszor | 141 |
A turbina | 141 |
Az égéstér | 143 |
A hőcserélő | 144 |
A légszűrő | 145 |
A gépjármű-gázturbina tulajdonságai | 146 |
A gépjármű-gázturbina üzeme | 146 |
A gázturbina gyorsítóképessége | 150 |
A gépjármű-gázturbina tüzelőanyaga | 150 |
Fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 151 |
A gázturbina tömegének és teljesítményének aránya | 152 |
A gépjármű-gázturbinák rezgései | 152 |
A gázturbina zajszintje | 152 |
A gázturbina levegőszennyező hatása | 153 |
A gázturbina élettartama, karbantartási igénye | 154 |
A gázturbina előállítási költségei | 155 |
Megvalósított gépjármű-gázturbinák | 155 |
Rover gázturbina | 155 |
Ford gázturbinák | 156 |
MTU 7042 gázturbina | 157 |
VW-GT 70 gázturbina | 157 |
Daimler-Benz gázturbina | 159 |
NAMI 503 gázturbina | 160 |
NISSAN gázturbina | 160 |
A gépjármű-gázturbina perspektívája | 160 |
Villamos hajtású gépjárművek | 162 |
Bevezetés | 162 |
Az akkumulátorok | 163 |
Hajtómotorok | 168 |
Irányítástechnikai kérdések | 174 |
Járműszerkezetek | 182 |
Összefoglalás | 186 |
Irodalom | 190 |
Tárgymutató | 194 |