A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A KONDUKTÍV PEDAGÓGIA első kötetében ismertettük a konduktív nevelési elvi feltételeit, kereteit. Arra törekedtünk, hogy megvilágítsuk, hogyan kell a "diszfunkciósok" problémájához elméletileg és...
Tovább
Előszó
A KONDUKTÍV PEDAGÓGIA első kötetében ismertettük a konduktív nevelési elvi feltételeit, kereteit. Arra törekedtünk, hogy megvilágítsuk, hogyan kell a "diszfunkciósok" problémájához elméletileg és gyakorlatilag közeledni. Az elmondottakat úgy foglalhatjuk össze:
1. A diszfunkciósok tevékenységeinek megvalósulása és azok magyarázata nem redukálható a ma még hiányos neurofiziológiai, neuropszichológiai ismereteinkre. A fiziológia felfedezéseit nem szabad túlértékelnünk. Bár az információk felvételéről, feldolgozásáról továbbításáról, az ingerlési és gátlási folyamatokról sok újabb ismeretünk van, a bonyolult szabályozási rendszer számos területéről alkotott elképzeléseink hiányosak.
2. A pedagógia lehetőségei a diszfunkciósok rehabilitációjában, habilitációjában sokkal nagyobbak, mint azt általában ismerik. Ezt a konduktív pedagógia eredményei, nagyszámú eset statisztikai felmérése és súlyos esetek kazuisztikái kétségtelenül bizonyítják. A konduktív nevelési rendszerben a teljesítményszint növelési lehetőségei világviszonylatban kiemelkedők. Bizonyításuk egyet jelent a konduktív nevelés alkalmazásának szükségszerűségével. Mivel a konduktív nevelési rendszerben történő helyreállító nevelés különbözik más nevelési rendszerektől és helyreállító módszerektől, azt speciális felsőoktatási intézetben, a Mozgássértültek Nevelőképző és Nevelőintézetében oktatják.
Vissza
Tartalom
1. szám
Bevezetés 3
Mit ismer meg a hallgató képzése folyamán?
a) A konduktív nevelés célkitűzése 4
Diszfunkció, orthofunkció 5
A pedagógia jelentősége 6
Dezintegrációs tendencia 6
b) A diszfunkciós aktivizálása 11
c) A speciálisan integrált nevelési folyamat 24
d) A munkastílus megtanulása 32
e) A csoport 48
f) A megoldásmód kidolgozása 53
2.szám
II. A MEGFIGYELŐKÉPESSÉG A KÉPZÉS ALAPVETŐ KÖVETELMÉNYE 63
a) Operatív megfigyelés 63
Túlmozgás leállítása fixálással 68
A túlmozgásos célzó, időzített mozgása 69
Hemiplégiások vezetett mozgása 70
b) Progresszív megfigyelés 76
c) Összetett tevékenység megfigyelése 78
d) Megfigyelés a napirendmódosítás szempontjából 79
e) Komparatív és elemző megfigyelés 83
Fekvőhelyzetben hátról-hasra, hasról hátra fordulás; fekvő helyzetben (háton, hason előrekúszás 84
f) Spontán aktivitások megfigyelése 97
III. A TALAJFELADATSOR ÉS MÁS FELADATSOROK FELÉPÍTÉSÉNEK TÖRVÉNYSZERŰSÉGEI 102
a) A talajfeladat, mint a fejlődési folyamat mása 102
b) A tartás és elmozdulás orthopaed, neurológiai és konduktív pedagógiai szempontból 103
c) Elemi helyzetváltoztatást kialakító fekvő feladatsor 104
d) A talajfeladatsor váza, ha a helyzetváltoztatás eszköz más képesség kialakítására 107
e) A feladatok jelentése 108
IV. A SZÜKSÉGES, DE NEM ELSŐDLEGES MOZGÁSELEMZÉS . 119
a) A mozgáselemzés célja 119
b) Lábfejmozgások, térdmozgások, csípőmozgások 119
c) Törzsmozgások, váll- és könyökmozgások, kézmozgások 119
3. szám
Lábfejmozgások, térdmozgások, csípőmozgások 140
A lábfej helyzete, tartása, mozgása 140
Járás közben
1. Áttekintés, járni tudók, nem tudók 140
2. A megfigyelés-lebontás-felépítés 140
3. A problémák sorrendezése 141
4. Alapvető az összefüggésekben megfigyelés 141
5. Ritmus, mennyiségi adatok 141
6. Ugrás, futás, járásformák 142
7. Vizsgálat a "játék" keretében 143
8. Lábfej- combaddukció-egyensúly 143
9. A teendők megállapítása (op. mf.) 145
10. Tanítás, önellenőrzés, ellenőrzés 145
Ülve
11. Lábfejtartás-kiigazítás-mozgás-felállás 149
12. Lábfej-térd-csípő összefüggése (ülő h.) 157
Fekve
13. Lábfej, csípő, térd, mf. fekve és javítás 163
14. A lazulás és csípőizomzat 163
15. A lazulás és a térd 164
16. Ellentétes helyzetek váltakoztatása 166
17. Lábfej és térd összefüggése 168
18. Lábfej és különböző motívumok 169
Állva
19. Lábfej helyzetének javítása állva 171
20. Térd a lengő fázisban 172
A térd helyzete, tartása, mozgása 173
1. A térd tartása 173
2. A térd nyújtása 174
3. A térd kontrakturája 175
4. A térdnyújtás módjai 175
5. A cél. Merevítés, túlfeszítés 176
6. A térdhajlítás 182
A csípő helyzete, tartása, mozgása 184
1. Nehezedés 184
2. A terhelés tanítása 184
3. A törzs tartása, átnehezedés 185
4. Felállás, állás 187
5. Járáshibák javítása 188
6. Járástanítási módok 191
7. Járásból visszakövetkeztetés fekvő h.-re 192
8. Csípő-abdukciós helyzet 192
9. Csípőficam 192
10. Csípőaddukció módja 192
11. Nehezedésmód visszahatása a csípőre 192
12. Tanítás, alkalmazás, segédeszközök 192
Dr. Hári Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hári Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.