1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vendéglátó ismeretek III.

A vendéglátóipari szakmunkásképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 101 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-221-799-3
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 21 413. Fekete-fehér ábrákkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ha visszagondolsz az elmúlt két évben tanultakra, akkor láthatod, hogy a vendéglátás milyen nagy emberi és anyagi erőket mozgat meg a lakosság ellátásának érdekében. A személyi és tárgyi feltételek... Tovább

Előszó

Ha visszagondolsz az elmúlt két évben tanultakra, akkor láthatod, hogy a vendéglátás milyen nagy emberi és anyagi erőket mozgat meg a lakosság ellátásának érdekében. A személyi és tárgyi feltételek összehangolása, a tevékenység tudatos megszervezése elsősorban tehát ezért fontos.
És még valamiért!
Az eredményes gazdálkodásért!
Egy vállalat, szövetkezet, vagy üzlet gazdálkodása akkor eredményes, ha bevételei meghaladják a kiadásokat.
Nagyon fontos tehát, hogy a bevételeket minél kisebb létszámú munkaerővel, gép- és energiafelhasználással, ezek ésszerű megszervezésével érjük el. Az eszközök ilyen eredményes és hatékony felhasználása így végül ismét az alapvető célt szolgálja: a lakosság jobb ellátását.
A jól működő vállalatoknál és üzletekben e fő cél elérésére való törekvés és az eredményes gazdálkodás szándéka szoros egységet képez. A különböző áruforgalmi (választékbővítés, árváltoztatás stb.) és fejlesztési (pl. hálózatbővítési) döntések során mindig figyelembe veszik azok gazdasági következményeit is: tehát ne csak a vendéglátás tevékenységének színvonala javuljon, hanem eredményes is legyen.
A gazdálkodási szempontok azonban általában nem érvényesíthetők az ellátás rovására!
A vendéglátásnak olyan üzleteket is kell üzemeltetnie (pl. előfizetéses étkezést kiszolgáló étkezdéket), amelyek jelenleg nem sok hasznot hoznak, sőt még ráfizetéssel is járhatnak. A meleg étel kínálatát azonban éppen a vendéglátás nem tagadhatja meg. Ebben az esetben is törekedni kell azonban arra, hogy a lebonyolítás minél gazdaságosabb legyen, csökkenjen a ráfizetés.
Vissza

Tartalom

X. Gazdálkodás az üzletben 3
Bevétel vagy forgalom? 5
Az árrés 8
A költségek 11
Az eredmény 17
Üzemgazdasági mutatók 19
1. Termelékenység 21
2. Árrésszínvonal 25
3. Költségszínvonal 29
4. Eredményszínvonal 31
Bérezési formák 35
Az üzleti forgalom tervezése (Kiegészítő anyag) 41
Te is gazdálkodj okosan! (Összefoglalás) 44
Kérdéseink 46
Oldd meg! 47
Ajánlott irodalom 47
XI. A vendéglátás szervezeti és irányítási
rendszere 48
A vendéglátás szervezési elvei 49
A vendéglátás országos szervezete 52
1. Állami vendéglátás 54
2 A szövetkezeti vendéglátás 58
A vendéglátó vállalat szervezete 58
1. Kétágú szervezet 61
2. Háromágú szervezet 62
A szövetkezet szervezete 65
A vendéglátás helye a népgazdaságban és a kereskedelemben 66
A vendéglátás irányítási és felügyeleti rendszere (Kiegészítő
anyag) 69
1. A vendéglátás országos irányítása 70
2. A vendéglátás területi irányítása 71
3. Az üzletek irányítása 71
A vendéglátó szervezetek versenye (Kiegészítő anyag) 73
A jól működő vendéglátás (Összefoglalás) 75
Mi a helyes válasz? 76
Az utolsó feladatok 76
Ne csukd be még a könyvet! 77
Példatár 79
Táblák és ábrák jegyzéke 95
Fontosabb forrásmunkák 96
Tárgymutató 97

Dr. Hajdu Endre

Dr. Hajdu Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hajdu Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vendéglátó ismeretek III. Vendéglátó ismeretek III. Vendéglátó ismeretek III. Vendéglátó ismeretek III.

A borító és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba