kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 215 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J11-779. |
Előszó | 3 |
A környezetismeret oktató-nevelő munkájának tantárgypedagógiai koncepciója | 4 |
A környezetismereti tantárgy történeti előzményei | 7 |
A környezetismeret tanításának feladatai a személyiségfejlesztés szolgálatában | 11 |
Oktatási feladatok | 11 |
Nevelési feladatok | 11 |
Világnézeti nevelés | 12 |
Szocialista hazafiságra nevelés | 14 |
Munkára nevelés | 14 |
Szocialista humanizmusra, társadalmi kötelességtudatra nevelés | 14 |
Esztétikai nevelés | 15 |
Egészségre nevelés | 15 |
Technikai nevelés | 15 |
Természetszeretetre - és környezetvédelemre nevelés | 15 |
Képzési feladatok | 16 |
A környezetismeret tanításának tartalmi, tantervi szerkezete | 19 |
Az óvodai környezetismereti foglalkozások feladatai, anyaga, követelménye | 19 |
Az alsótagozatos környezetismereti tanterv struktúrája | 20 |
Az osztályokra bontott tantervi anyag témái | 23 |
A környezetismereti óraterve | 24 |
A környezetismeret követelményrendszere | 24 |
Megfigyelések | 24 |
Ismeretek | 24 |
Gyakorlatok | 25 |
A környezetismeret komplex tárgy. Természetismeret | 25 |
A környezetismeret és a felsőtagozatos szaktárgyak kapcsolata | 27 |
A környezetismereti tantervi anyag kiválasztásának és elrendezésének szempontjai | 28 |
A környezetismeret tanítás át segítő kiadványok | 29 |
Tanterv és Utasítás | 29 |
Munkafüzetek | 29 |
Kézikönyvek | 29 |
Iskolatelevíziós, segédkönyvek | 30 |
Iskolarádió programja | 30 |
Az oktatási folyamat komplex fázisainak érvényesülése a tantárgyban | 32 |
Ismeretszerzés | 32 |
Motiváció | 33 |
Tényanyaggyűjtés | 33 |
Rendező elvek elsajátítása a gondolati műveletek (analízis, szintézis, absztrakció, általánosítás) végeztetéséhez | 34 |
Alkalmazás | 38 |
Az ismeretek megszilárdítása | 38 |
Gyakorlati alkalmazása | 39 |
Ellenőrzés, értékelés | 41 |
A környezetismeret tanításában alkalmazott módszerek és eszközök | 41 |
Megfigyelés | 48 |
Tanulmányi séta, kirándulás | 49 |
Iskolakert | 52 |
Élősarok | 55 |
Kísérletek | 56 |
Gyakorlatok | 59 |
Terepasztal, modellek, kis meteorológiai állomás | 59 |
Gyűjtemények, preparátumok, természeti naptár | 61 |
Térkép, képek (képolvasás) applikációs képek, szókártyák | 62 |
Táblai rajzok, grafikonok, diagrammok, táblázatok, táblai vázlatok | 66 |
A környezetismeret anyagának szóbeli kifejtése | 70 |
Elbeszélés, leírás | 71 |
Magyarázat | 71 |
Szemelvények olvastatása, felolvasása | 72 |
Beszéltetés | 72 |
Didaktikai játékok | 73 |
Az oktatás technikai eszközei | 74 |
Írásvetítő, episzkop | 75 |
Diapozitív, diafilm | 75 |
Pergőfilm | 76 |
Iskolatelevízió | 77 |
Iskolarádió | 79 |
Lemezjátszó | 79 |
Magnetofon | 80 |
Dia-magnó (audiovox) | 80 |
Munkafüzetek szerepe az ismeretszerzésben | 80 |
Feladatlapok | 82 |
Felkészülés a környezetismeret tanítására | 85 |
Általános előkészület | 85 |
Az évi munkára való felkészülés. Tanmenet | 86 |
Az egyes órákra történő felkészülés (tanulmányi séta, kirándulás, feldolgozó órák, gyakorlati órák, témazáró-összefoglaló órák) | 90 |
A környezetismeret tanításával kapcsolatos iskolai gyakorlatok. Elemzési szempontok | 98 |
Az összevont osztályú tanulócsoportok munkája | 102 |
Korszerűsítési kísérletek | 107 |
Tanulói önálló ismeretszerzésre és alkalmazásra nevelés | 107 |
Függelék a tantárgy feladatainak gyakorlati megvalósításához | 113 |
Irányító tanmenetek | 113 |
Tanmenet részlet: 3. osztály: Az élettelen természetből | 136 |
Óramodellek | 138 |
Feladatlapok | 161 |
Természettudományos kísérletek a gyakorlati órákon | 171 |
Biztonsági rendszabályok a kísérletek, gyakorlatok alatt | 193 |
A földrajzi jellegű alapismeretek tanításával kapcsolatos anyaggyűjtési feladatok | 194 |
A környezetismereti tárgy oktatása a dolgozók általános iskolájában | 197 |
Ismeretterjesztés | 197 |
A képesítés nélküli pedagógusok képzésével kapcsolatos feladatok | 198 |
Önképzés, továbbképzés | 199 |
Tudományos diákköri foglalkozások szervezése | 201 |
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez | 201 |
A tanulók önálló (gyűjtő) munkájára javasolt ifjúsági könyvek jegyzéke | 203 |
Irodalomjegyzék | 207 |
Tartalomjegyzék | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.