1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felsőoktatási Szemle 1989. október

A Művelődési Minisztérium folyóirata - XXXVIII. évfolyam 10. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE
A MŰVELŐDÉSI MINISZTÉRIUM FOLYÓIRATA
10. szám
Október
1989.
Egységes tanárképzés - differenciált humán képzés fejlesztésének elméleti modellje
SOÓSNÉ DR. FARAGÓ... Tovább

Előszó

Részlet:
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE
A MŰVELŐDÉSI MINISZTÉRIUM FOLYÓIRATA
10. szám
Október
1989.
Egységes tanárképzés - differenciált humán képzés fejlesztésének elméleti modellje
SOÓSNÉ DR. FARAGÓ MAGDOLNA
főmunkatárs,
Művelődési Minisztérium
Miért van szükség „modellre" ?
Immár közhelynek számít, hogy hazánk gazdasági kibontakozása nem képzelhető el a társadalmi-politikai intézményrendszer reformja nélkül. Az is többé-kevésbé elfogadott nézet, hogy a felsőoktatás a társadalmi intézményrendszernek egy olyan egysége, amely - gyökeres reformja esetén - sajátosságainál fogva mintegy „húzóágazata" lehet a társadalmi-gazdasági megújulásnak.
A felsőoktatás-fejlesztés fő haladási irányának a körvonalai is kezdenek kibontakozni. A reform irányának a lényegét röviden talán így lehet megfogalmazni: az intézményi autonómia megteremtésével a kooperációban, majd az integrációban rejlő lehetőségek kiaknázása - a színvonalemelés érdekében.
Az autonómiát tehát véleményem szerint eszköznek kell tekintenünk, mely kialakításának igénye az alábbi logikán alapszik: A cél természetesen a képzés színvonalának az emelése, hiszen ezáltal lehetünk részesei a nemzetközi együttműködésnek, mely további húzóerőt jelent a fejlődéshez; a színvonalemelés elsődleges eszköze a tartalmi reform; a tartalmi reform csakis a felsőoktatásban részt vevők önálló kezdeményezése és aktív részvétele révén (és nem felülről jövő, kívülről várt szabályozással) képzelhető el; a belső megújulás belső demokrácia nélkül nem lehetséges; a belső demokrácia talaján kitermelt innovációk viszont csak az intézményi autonómia esetén valósulhatnak meg a gyakorlatban.
577 Vissza

Tartalom


A SZERKESZTŐ BIZOTTSÁG ELNÖKE
PUSZTAI FERENC
FŐSZERKESZTŐ
KAHULITS LÁSZLÓ
HELYETTES FŐSZERKESZTŐ PALOVECZJÁNOS
SZERKESZTŐSÉG:
Budapest V., Szalay u. 10-14. Telefon: 530-600. Postafiók 27. - Kiadja az Ifjúsági Lap- és Könyvkiadó Vállalat. Felelős kiadó: Dr. Király G. István igazgató. Kiadóhivatal: Budapest VI., Révay u. 16. Telefon: 116-660. Terjeszti a Magyar Posta. Előfizethető bármely hírlapkézbesítő postahivatalnál a Posta hírlapüzleteiben és a Hírlapelőfizetési és Lapellátási Irodánál (HELIR) Budapest, XIII. Lehel út 10/a. - 1900 - közvetlenül, vagy postautalványon, valamint átutalással a HELIR 215-96 162 pénzforgalmi jelzőszámlára. Előfizetési díj: évi 156 Ft.
Megjelenik havonta. A beküldött kéziratokat, rajzokat nem őrizzük meg, és nem küldjük vissza.
Szedte a Nyomdaipari Fényszedő Üzem (898107/20) Petőfi Nyomda Kecskemét (89/920098)
Felelős vezető: Birkás Béla igazgató
TARTALOMJEGYZÉK
Soósné dr. Faragó Magdolna: Egységes tanárképzés - differenciált humán képzés fejlesztésének elméleti modellje 577
AZ OKTATÁS ÉS NEVELÉS KÉRDÉSEI
dr. Gyovai Ernő: Az érett szakember önképzése és
a graduális képzés közötti összefüggések ____ 585
Kovácsné dr. Paulovits Teréz-dr. Kovács József: Új szakkollégiumunk, a Honismereti Szakkollégium 590 dr. Lelkes Miklós-dr. Dákay Mária-dr. Vedres István: Tanulmányi versenyek közegészségtanjárványtanból - néhány tapasztalat 595
Dobó Attila: Egy gyermekvédelmi szakkollégium
tapasztalatai 601
dr. Bodnár László: Az általános természeti- és gazdasági-földrajzi gyakorlatok funkciója az általános iskolai földrajszakos-tanárképzésben 608 dr. Keresztesi Miklós: Diploma utáni tanulmányok távirányítása 613
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEINK ÉLETÉBŐL
Magyaródi Sándor-Fülöp Tamás-Kertai Pál-Bu-jalcs István-dr. Bánfalvi Attila: Értékpremisz-szák a társadalomtudományok oktatásában a
DOTE-n 616
dr. Scharnitzky Viktor: Főiskolai oktatók tanácskozása 623
dr. Simon Lajos-dr. Zsoldosné Jerámiás Ildikó-dr.
Kovács László: Az angol nyelvű és a magyar gyógyszerészképzés jelene a fejlődés távlatai 625
FELSŐOKTATÁS KÜLFÖLDÖN
Ladó Mária: Mérnökké válni, mérnökként dolgozni - nőként (III) 629
dr. Rózsa Klára: Az oktatási rendszer korszerűsítése a finn felsőoktatásban 634
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Felsőoktatási Szemle 1989. október Felsőoktatási Szemle 1989. október

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén kopott, javított.

Állapot: Közepes
910 Ft
720 ,-Ft 20
4 pont kapható
Kosárba