kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 175 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Főiskolai jegyzet. Néhány fekete-fehér ábrával. |
A szerző előszava | 8 |
A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében | 11 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 11 |
A tárgy kifejtése | 11 |
Összefoglaló megállapítások | 15 |
Kérdések és feladatok | 16 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 17 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 18 |
Emberformáló folyamatok, közelebbről: a szocializáció, a nevelés és a művelődés | 21 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 21 |
A tárgy kifejtése | 21 |
A szocializáció | 25 |
Az intézményes nevelés | 27 |
A művelődés | 32 |
Összefoglaló megállapítások | 33 |
Kérdések és feladatok | 34 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 34 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 35 |
A nevelés elhatárolása a negatív emberalakító folyamatoktól | 36 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 36 |
A tárgy kifejtése | 36 |
Az idomítás | 36 |
A félrenevelés | 37 |
A manipuláció | 38 |
A fanatizálás | 39 |
A züllesztés | 40 |
Összefoglaló megállapítások | 40 |
Kérdések és feladatok | 41 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 42 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 43 |
A nevelés szükségessége és lehetősége, adottságok, fejlesztés, fejlődés és érés | 44 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 44 |
A tárgy kifejtése | 44 |
Összefoglaló megállapítások | 50 |
Kérdések és feladatok | 51 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 52 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 52 |
A neveléselmélet alapkérdései: "Mire neveljünk?", "Mivel neveljünk?", "Hogyan neveljünk?" | 54 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 547 |
A tárgy kifejtése | 54 |
"Mire neveljünk?" A nevelés célja és feladatai | 57 |
"Mivel neveljünk?" A nevelés tehetséges eszközei | 61 |
"Hogyan neveljünk?" A nevelés általános módja | 66 |
Összefoglaló megállapítások | 68 |
Kérdések és feladatok | 70 |
Kiegészítő megjegzyések (érdeklődő hallgatók számára) | 70 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 71 |
A nevelés (helyi) rendszere | 73 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 73 |
A tárgy kifejtése | 73 |
A nevelési rendszer összetevőinek statikus leírása (a "nevelési tényezők") | 75 |
A nevelési tényezők rendszerré szerveződése, a pedagógiai program | 89 |
Összefoglaló megállapítások | 96 |
Kérdések és feladatok | 97 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 98 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 99 |
A nevelési rendszer működési-fejlődési dimenziói | 100 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 100 |
A tárgy kifejtése | 100 |
A nevelési alaphelyzet | 102 |
A szubjektív nevelői erőfeszítések rendszere | 104 |
A nevelési rendszer fő fejlődési tendenciái | 107 |
Összefoglaló megállapítások | 109 |
Kérdések és feladatok | 109 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 110 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 111 |
Az "emberi teljesség" pedagógiai garanciája. a nevelő-fejlesztő tevékenységek átfogó rendszere | 112 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 112 |
A tárgy kifejtése | 112 |
Az "emberi teljesség" értelmezése | 112 |
A nevelő-fejlesztő tevékenységek rendszere | 115 |
Összefoglaló megállapítások | 128 |
Kérdések és feladatok | 129 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 129 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 131 |
A nevelő hatás és a nevelési eredmény | 134 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 134 |
A tárgy kifejtése | 134 |
A nevelő hatások rendszere | 134 |
A nevelési eredmény | 140 |
Összefoglaló megállapítások | 153 |
Kérdések és feladatok | 153 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 154 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 155 |
A nevelési eredmények megállapítása | 157 |
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok | 157 |
A tárgy kifejtése | 157 |
A pedagógiai állapot minőségi jellemzőinek megállapítása | 158 |
A szociokulturális minőség megállapítása | 159 |
Összefoglaló megállapítások | 162 |
Kérdések és feladatok | 163 |
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára) | 163 |
Felhasznált (és ajánlott) irodalom | 164 |
Értelmező kisszótár a neveléselmélet tanulmányozásához | 166 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.