kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | EKTF Líceum Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Eger |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 236 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Előszó | 9 |
Vázlatos intézménytörténeti áttekintés | 11 |
Az iskolai napközi otthonok fejlődése | 11 |
A bentlakásos nevelőintézetek történetének néhány mozzanata | 20 |
Vélemények a napközi otthonról | 26 |
A tanulók véleményei | 26 |
A szülők véleményei | 28 |
A pedagógusok véleményei | 29 |
Az alapvető tartalmi kérdések | 32 |
Az otthonok funkciói | 32 |
Célok és feladatok | 33 |
A napközi otthon célja és feladatai | 34 |
A nevelőotthon célja és feladatai | 35 |
Egy lehetséges értékrendszer | 37 |
Az otthonok nevelőmunkájának rendszere | 38 |
Az egésznapos nevelés értelmezése | 39 |
A napközi otthoni nevelőmunka rendszere | 41 |
A nevelőotthoni nevelőmunka rendszere | 43 |
Az életrend és a napirendek kialakítása | 44 |
Életrendi és napirendi sajátosságok a napközi otthonokban | 45 |
A bentlakásos intézmények életrendjének és napirendjeinek sajátosságai | 48 |
Az otthonosság biztosítása | 51 |
Otthonosság a napközi otthonban | 52 |
Otthonosság a nevelőotthonban | 54 |
A nevelőmunkához szükséges feltételek | 57 |
Feltételrendszer a napközi otthonban és a nevelőotthonban | 57 |
A tárgyi feltételek | 57 |
A személyi feltételek | 59 |
A költségvetési feltételek | 61 |
A bentlakásos intézmények egyéb feltételei | 62 |
A napközi otthon és a nevelőotthon kapcsolatrendszere | 65 |
A gyermekekkel való kapcsolat a napközi otthonban | 65 |
A pedagógus és a növendék kapcsolata a nevelőotthonban | 66 |
A napközi otthoni nevelő kapcsolata az osztályok pedagógusaival | 67 |
Kapcsolat a napközi otthoni nevelők között | 67 |
Az osztályokban működő pedagógusok és a napközis nevelő kapcsolata | 68 |
A nevelőotthon nevelőinek kapcsolata az iskolák pedagógusaival | 71 |
Az otthonok pedagógusainak kapcsolata a szülőkkel | 72 |
A szülői értekezletek tartása | 76 |
A fogadóórák vezetése | 78 |
A nyílt napok szervezése | 79 |
A családlátogatások módszertana | 79 |
Egyéb fontos kapcsolatok kiépítése | 81 |
A nevelőmunka tervezésének kérdései | 82 |
A helyi hosszanti (longitudinális) pedagógiai program | 83 |
A konkrét tanévi tervek | 85 |
A részletes havi tervek | 86 |
A heti tervek | 86 |
A napi tervek | 87 |
A társas-közösségi kapcsolatok irányítása az otthonokban | 89 |
A tanulói önkormányzat fejlesztése | 89 |
A társas-közösségi kapcsolatok alakításának tennivalói | 92 |
A kiemelt pedagógiai tevékenységek az otthonokban | 95 |
Az egészséges életmódra nevelés | 95 |
Személyi higiéniai szokások kialakítása | 97 |
A környezet egészségének biztosítása | 97 |
A tanulók étkezéssel kapcsolatos kulturáltsága | 98 |
A szexuális nevelés tennivalói | 99 |
A nevelőotthonok egyéb egészséges életmódra nevelési tennivalói | 100 |
A tanulás irányítása | 101 |
A tanulási környezet kialakítása | 102 |
A tanulók motiválása | 104 |
Nevelői tennivalók a tanulásirányítási folyamatban | 106 |
Tehetségfelismerés- és tehetséggondozás az otthonokban | 113 |
A továbbtanulás és a pályaválasztás irányítása | 117 |
A viselkedéskultúra fejlesztése az otthonokban | 120 |
A magatartásfejlesztés mindennapi tennivalói | 120 |
Az agresszív viselkedés kezelése | 122 |
A szabadidő irányítása | 125 |
Néhány alapvető elméleti kérdés | 125 |
A szabadidő hatása a személyiség fejlődésére | 127 |
A szabadidő játékszokások kialakítása | 128 |
A drámajáték felhasználása a személyiség fejlesztésében | 132 |
A gyermek- és ifjúságvédelem az otthonok nevelőmunkájában | 134 |
A speciálisan képzett pedagógusok gyermekvédelmi feladatai | 136 |
A megoldandó fontosabb pedagógiai problémák | 146 |
Az egyenlőtlen esélyek kiegyenlítése | 148 |
A nehéz gyermekvédelmi esetek megoldása | 148 |
A gyermekekkel szemben elkövetett szexuális erőszak megelőzése | 151 |
Jelentősebb különbségek a napközi otthon és a nevelőotthon munkájában | 156 |
A pedagógusok sajátos tennivalói a napközi otthonokban | 161 |
A gyülekezési idő | 161 |
Az étkezések rendje | 161 |
A passzív pihenés | 162 |
A gyermekközpontú napközi otthon | 163 |
Az iskola pedagógusainak részvétele a napközis gyermekek nevelésében | 165 |
A szülők tevékenysége a napközi otthonban | 166 |
A napközi otthon és a tanulószoba közötti külöbnség | 167 |
A heti értékelések | 169 |
A napközisek eljutása az iskolai és az iskolán kívüli foglalkozásokra | 170 |
Tanévközi szüneti- és a nyári napközi otthoni foglalkozások | 172 |
Sajátos pedagógusi tennivalók a nevelőotthonban | 173 |
A nevelőotthonba kerülő gyermekek és fiatalok fogadása | 175 |
Elbocsátás a nevelőotthonból | 175 |
A megzavart személyiségfejlődés megnyilvánulásainak kezelése | 176 |
Az otthon családias jellegének erősítése | 177 |
Egyéni és csoportos beszélgetések a növendékekkel | 180 |
A hagyományok kialakítása és ápolása | 183 |
A nevelőotthoni növendékek szüleikkel való találkozásai | 186 |
Bejefezés | 189 |
Irodalomjegyzék | 191 |
Függelék | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.