1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani kézikönyv a gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati képzést végző szakemberek részére - CD-vel

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 117 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér és színes fotóval, ábrával. CD-mellékletet tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


BEVEZETÉS
A felnövekvő generáció nevelése, oktatása és képzése minden társadalom számára alapvető feladat. Ez a tevékenység általában a családban kezdődik, majd az óvodában, az általános... Tovább

Előszó


BEVEZETÉS
A felnövekvő generáció nevelése, oktatása és képzése minden társadalom számára alapvető feladat. Ez a tevékenység általában a családban kezdődik, majd az óvodában, az általános iskolában folytatódik. A tanulók 14 éves koruk után válaszút elé kerülnek: hogyan tovább? Egy részük a felsőfokú továbbtanulást előkészítő gimnáziumokba, mások szakközépiskolákba illetve szakiskolákba kerülnek. Az utóbbi két intézmény az általános műveltséget megalapozó nevelés-oktatás mellett szakmacsoportos előkészítést (9-10. osztály), illetve a 11. osztálytól szakmai alapozó elméleti és gyakorlati oktatást is végez. A különféle szakmák elsajátítása a szakmai elmélet iskolai megismerése mellett feltételezi a tanulók gyakorlati képzését is. Ez megvalósulhat az iskolai tanműhelyben, a magánvállalkozók (mesterek) műhelyeiben és a kisebb vagy nagyobb vállalkozások, gazdasági társaságok telephelyein egyaránt.
A tanulás a végzett középfokú szakemberek számára sem szűnik meg. Ha a munkaerőpiacon érvényesülni kívánnak, ha állandó és biztos egzisztenciát akarnak biztosítani a maguk számára, akkor szakmai tudásukat állandóan bővíteni, szélesíteni kell. Erre szolgálnak a felnőttképzés (továbbképzés) iskolarendszeren belüli és azon kívüli elméleti és gyakorlati formái.
Bárhol is történjen a leendő középfokú szakemberek gyakorlati felkészítése, tovább- vagy átképzése a tervezés, lebonyolítás szakmai és pedagógiai felkészültséget, tapasztalatot kíván.
Ez a könyv a gyakorlati képzés végzőknek kíván segítséget nyújtani. Összefoglalja a legfontosabb jogszabályokat, bemutatja a szakképzés dokumentumait, példákon keresztül elemzi az emberi viselkedés mozgatórugóit (lásd pszichológia), a nevelés, az oktatás és a képzés főbb területeit, eljárásait valamint módszereit (lásd pedagógia). Szakmai példákon keresztül megvalósítási lehetőségeket mutat egy-egy szakmai gyakorlati foglalkozás megtervezéséhez, lebonyolításához és értékeléséhez (lásd módszertan).
A szerzők Vissza

Tartalom


TARTALOMJEGYZÉK
BEVEZETÉS 5
1. A SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS JOGSZABÁLYOK ÉS DUKUMENTUMOK 10
1.1. Az új szakmastruktúra és az OKJ 10
1.2. Kompetenciaelv és modularitás az új Országos Képzési Jegyzékben 14
1.3. A szakmai vizsgáztatás új szabályai 19
JOGSZABÁLYOK 24
2. A PSZICHOLÓGIA ALAPJAI 26
2.1. A PSZICHOLÓGIA TÁRGYA, VIZSGÁLATI TERÜLETEI ÉS MÓDSZEREI 26
2.2. A MEGISMERŐ TEVÉKENYSÉG PSZICHIKUS ÚTJA 29
2.2.1. A tanuláshoz szükséges pszichikus jellemzők 29
2.3. MOTIVÁCIÓ ÉS SZOCALIZÁCIÓ 38
2.4. AZ ERŐSZAKMENTES KOMMUNIKÁCIÓ ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS 41
2.4.1. Az erőszakmentes kommunikáció alapjai 42
2.4.2. Az erőszakmentes konfliktuskezelés lehetőségei 43
2.5. A SZEMÉLYISÉG FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGE SERDÜLŐ ÉS IFJÚ KORBAN 45
2.5.1. A serdülőkor és az ifjúkor jellemző változásai 45
2.5.2. Fejlesztési lehetőségek az oktatói oldalról 47
2.6. AZ OKTATÓ ÉS A TANULÓ KAPCASOLATÁNAK PSZICHOLÓGIAI KÉRDÉSEI 51
2.6.1. Generációs problémák 51
2.6.2. Az oktató hatása a tanulóra 52
2.7. A MUNKAKÖRNYEZET KIALAKÍTÁSÁNAK PSZICHOLÓGIAI VONATKOZÁSAI 55
2.7.1. A munkakörnyezet kialakítása 55
IRODALOMJEGYZÉK 58
3. A PEDAGÓGIA ALAPJAI 59
3.1. ALAPFOGALMAK 59
3.2. TANÍTÁS, TANULÁS, TUDÁS 60
3.3. A TANÍTÁSI-TANULÁSI FOLYAMAT SZERKEZETE, MÓDSZEREI 66
3.3.1. Az oktatási és képzési folyamat szerkezete 67
3.3.1.1. Motiváció 67
3.3.1.2. Ismeretközlés - ismeretszerzés 69
3.3.1.3. Rendszerezés, rögzítés 76
3.3.1.4. Alkalmazás 78
3.3.1.5. Ellenőrzés és értékelés 79
3.4. AZ OKTATÁS ÉS KÉPZÉS TANESZKÖZEI 85
3.5. A KÉPZÉS DOKUMENTUMAI 87
3.5.1. Tanterv 87
3.5.2. Tanmenet 89
IRODALOMJEGYZÉK 90
4. MÓDSZERTAN 91
4.1. A MÓDSZERTAN KAPCSOLATA A PEDAGÓGIÁVAL ÉS A PSZICHOLÓGIÁVAL 91
4.2. A GYAKORLATI KÉPZÉS CÉLJA, FELADATAI 91
4.2.1. A gyakorlati képzés célja 91
4.2.2. A szakmai gyakorlati képzés feladatai 92
4.3. A GYAKORLATI KÉPZÉS SZAKASZAI 92
4.3.1. A bevezető szakasz 93
4.3.2. Az alapkészségek kialakításának szakasza 94
4.3.3. A termelőmunkára való átmenet szakasza 95
4.4. A GYAKORLATI KÉPZÉS MÓDSZEREI 95
4.4.1. A tárgyi eljárás 95
4.4.2. A műveleti eljárás 97
4.4.3. A műveleti komplex eljárás 100
4.5. FOGLALKOZÁSI VÁZLAT KÉSZÍTÉSE 101
4.5.1. A bevezető foglalkozás 102
4.5.2. A tanulók gyakorlatai 106
4.5.3. A befejező foglalkozás 109
4.6. A GYAKORLATI KÉPZÉS EREDMÉNYE 110
IRODALOMJEGYZÉK 113
FOGALMAK 134
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem