Bevezetés | 3 |
Alapfogalmak | 9 |
A tanulócsoportról nyert adatok összefoglalása, tömörítése (a gyakoriság, gyakorisági táblázat) | 11 |
Az adattömeg ábrázolása (a gyakorisági eloszlás ábrázolása) | 18 |
Az adathalmaz jellemzése egyetlen számmal (a középérték) | 24 |
A számtani középérték | 25 |
Súlyozott számtani középérték | 28 |
Mértani középérték | 31 |
A harmonikus középérték | 34 |
Nem a csoporthoz tartozó adatok kiválasztása (kiugró értékek felkutatása Dixon-próbával) | 36 |
Az adathalmaz adatainak szóródása (szórásnégyzet, szórás) | 40 |
Sheppard-korrekció | 48 |
A számtani középérték szórása | 49 |
Különbségek középértékeinek szórása | 50 |
Két középérték különbségének szórása | 50 |
Adathalmazok vizsgálata és összehasonlítása adataik szétszóródása alapján (a szórásnégyzet és a szórás vizsgálata, szórások összehasonlítása) | 51 |
Két szórás összehasonlítása variációs koefficienssel | 56 |
Két szórás összehasonlítása Fischer-próbával | 58 |
Több szórás összehasonlítása Bartlett-próbával | 61 |
Adathalmazok vizsgálata és összehasonlítása középértékeik alapján (középérték vizsgálata, középértékek összehasonlítása) | 69 |
A minta adatainak összegyűjtése, az adathalmaz vizsgálata | 95 |
A mintavétel (populáció, randomizálás, minta) | 96 |
Az adatgyűjtés alapelvei | 109 |
Klasszikus adatgyűjtési módszerek (a megfigyelés, a kérdőív, a teszt stb.) | 114 |
Adatgyűjtés feleletválasztással (multiple choice method) | 125 |
Adatgyűjtés gépi vizsgáztatással | 146 |
Adatgyűjtés feleletalkotással (írásbeli dolgozat, szóbeli felelet stb.) | 166 |
A kapott gyakorisági eloszlás illeszkedésének vizsgálata, illeszkedés nevezetes eloszlásokhoz | 174 |
A minta illeszkedése normális eloszláshoz | 177 |
A minta illeszkedése Poisson-eloszláshoz | 184 |
A minta illeszkedése binomális eloszláshoz | 188 |
A minta eloszlásának illeszkedése tetszőleges eloszláshoz | 193 |
A pedagógiai kísérlet, és eredményeinek elemzése (varianciaanalízis) | 197 |
A kísérlet tervezése | 197 |
Egytényezős kísérlet, véletlen elrendezéssel | 202 |
Zavaró hatások kiszűrése (latin-négyzet elrendezés) | 214 |
Egytényezős kísérlet, elütő tanulócsoportokkal (tömbképzés) | 223 |
Kéttényezős kísérlet, véletlen elrendezéssel | 233 |
Kölcsönhatás vizsgálata kéttényezős kísérletben | 245 |
Háromtényezős kísérlet, véletlen elrendezéssel | 254 |
A pedagógiai tényezők kapcsolatának meghatározása (függvény illesztése az adattömeghez: regresszióanalízis) | 269 |
Minőségi összefüggések | 269 |
A sorrendi egyezés mértéke (rangkorreláció) | 270 |
Két változó minőségi összefüggése (kontingencia) | 276 |
Elsőfokú (lineáris) összefüggés egy független változó esetén | 281 |
Másodfokú (négyzetes) összefüggés egy független változó esetén | 295 |
Harmadfokú (köbös) összefüggés, egy független változó esetén | 313 |
Polinomális összefüggés általános esetben, egy független változó esetén | 321 |
Egyéb nemlineáris összefüggések egy független változó esetén | 336 |
Fordított arányosság | 338 |
Logaritmikus összefüggés | 350 |
Exponenciális összefüggés | 357 |
A telítődés | 362 |
Az autokatalitikus összefüggés | 366 |
Lineáris összefüggés két független változó esetén | 370 |
A független változók között nincs kölcsönhatás | 371 |
A független változók között kölcsönhatás van | 378 |
Nemlineáris összefüggés két független változó esetén | 387 |
A parciális összefüggések egyenletei ismeretek | 387 |
A parciális összefüggések egyenletei ismeretlenek | 393 |
Lineáris összefüggés kettőnél több független változó esetén | 406 |
Nemlineáris összefüggés kettőnél több független változó esetén | 410 |
A tanulócsoport kettéosztása (a minta szétválasztása: diszkriminancia-analízis) | 417 |
A minta elemeinek szétválasztása két populáció alapján | 417 |
Az egyes tényezők hatása a szétválasztásra | 419 |
A tanulócsoportok összehasonlítása (a minták lineáris egyenleteinek egybevetése: kovariancia-analízis) | 435 |
A változók egyenes arányosságán alapuló összehasonlítás | 435 |
Az idegen változó hatásának a kiszűrése | 456 |
A kulcsfontosságú körülmények felkutatása (faktoranalízis) | 469 |
A súlypont-módszer (centroid-módszer) | 470 |
A faktorok forgatása (varimax-módszer) | 486 |
A faktorok célirányos forgatása | 501 |
Kísérlettervezés és kapcsolatelemzés a mértékegységek alapján (dimenzióanalízis) | 507 |
A pedagógiai eljárások szükséges gyakoriságainak a meghatározása (játékelmélet) | 527 |
2.2-es méretű pedagógiai szituációk | 528 |
Nagyobb méretű pedagógiai szituációk (tengely módszer) | 535 |
A pedagógiai műveletek időrendje (hálós tervezés) | 561 |
Az esemény-rendszerű hálók | 562 |
Tervezés megszabott időtartalomokkal (CPM-módszer) | 571 |
Tervezés becsült időtartamokkal (PERT-módszer) | 579 |
A hálóterv optimalizálása | 586 |
A tevékenység-rendszerű hálók | 593 |
A tanulás hálós tervezése (programozott tanulás) | 594 |
A tanítás hálós tervezése (programozott tanítás) | 601 |
Eloszlási és hozzárendelési feladatok (programozás) | 605 |
Lineáris programozás magyar-módszerrel | 607 |
Sorbanállás | 617 |
Korlátozott forrású Poisson-sorbanállás | 618 |
A sorbanállás Palm-modellje | 624 |
Pedagometriai mutatók | 629 |
Fontosabb pedagometriai mutatószámok | 629 |
A Guigan-féle nyerési együttható (G) | 629 |
Az intelligencia-hányados (IQ) | 631 |
Az értékelési tényezők súlyozása (Sj) | 631 |
A döntéshozó következetessége (K) | 635 |
A döntéshozó következetességének szignifikancia-vizsgálata | 636 |
A döntéshozó minősítése | 637 |
A döntéshozók egyetértése (közvetlen rangsorolásból) (W) | 639 |
A döntéshozók egyetértése (páros összehasonlítások preferenciáiból) (V) | 641 |
Pedagógiai rendszereknek az értékelési tényezők szerinti preferenciasorrendje | 643 |
Mellékletek | 647 |
Jelölések jegyzéke | 695 |
Tartalomjegyzék | 701 |
Angol nyelvű tartalom és tartalomjegyzék | 707 |
Orosz nyelvű tartalom és tartalomjegyzék | 713 |