1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üdülőhely-tervezés

Vállalkozásorientált tervezési módszerek alkalmazása a turisztikai fogadóterületeken, összhangban a fenntartható fejlődés követelményeivel/Távoktatási tankönyv

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: FI-13-02/2002. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv egy üdülőhely szempontjából ötvözi az alapvető önkormányzati, menedzsment és tervezési ismereteket, valamint módszereket. A jegyzet szorosan kapcsolódik dr. Csizmadia László:... Tovább

Előszó

A könyv egy üdülőhely szempontjából ötvözi az alapvető önkormányzati, menedzsment és tervezési ismereteket, valamint módszereket. A jegyzet szorosan kapcsolódik dr. Csizmadia László: Településmenedzsment c., PHARE-támogatással megjelentetett főiskolai tankönyvéhez, illetve Tóth Zoltán: Bevezetés a területfejlesztés és a turizmus kapcsolatrendszerébe c. 1998-ban kiadott munkájához (KVIF), mi több, utóbbi szerves folytatásának tekinthető.
A könyv kísérlet a Franz Tschiderer által képviselt svájci turizmuselmélet és a magyar felfogás összeegyeztetésére, amelyből kitűnik, hogy az elmélet és a kutatások területén Svájc és Magyarország szinte fej-fej mellett halad. De jó lenne, ha ugyanezt mondhatnánk a turisztikai infrastrukturális adottságokról és a bevételekről is! Vissza

Tartalom

Bevezető7
Az üdülés-idegenforgalom területi tervezésének újszerű szempontjai és követelményrendszere9
Alapvető szemléleti változások9
Az új tervezési szemlélet alapvető sajátosságai11
Az önerőből történő fejlődés elősegítése, az innovációs képesség fokozása12
A helyi emberi tényezők jobb számbavétele, hasznosítása14
A természeti és környezeti értékek védelme 14
A flexibilis területi struktúrák kialakítása15
Feladatmegosztás, feltétel- és intézményrendszer15
Az üdülő-idegenforgalmi területek tervezésének legfontosabb tartalmi követelményei17
Az üdülés-idegenforgalom fejlesztésének szakmai koncepciója17
Gazdálkodási szempontok20
Üdülő-idegenforgalmi területfelhasználás-területgazdálkodás21
Az üdülőterületi tervezés kapcsolódásai más tervfajtákkal és az igazgatási feladaytokkal, a szakértelem jelentősége25
Az egyes tervfajták közötti főbb csatlakozási pontok, információ átadási feladatok25
A külső feltételrendszer várható, illetve szükséges változása26
A szakértelem fontossága27
Az idegenforgalmi jellegű speciális területi tervek javasolt főbb munkaszakaszai és tartalmi követelményei28
Helyzetértékelés (problémafeltárás, elemzés, célmeghatározás)28
Koncepció (cél- és eszközrendszer, a megvalósítás feltételei)37
Terv46
A terv karbantartása, a folyamatos tervezés feltételrendszerének kialakítása47
Városrendezési léptékű tervezési feladatok48
Az üdülő-idegenforgalmi kereslet és az egyidejű üdülőnépességszám becslésének módszertani elvei50
Komplex üdülés-idegenforgalmi termékkínálat54
Táblázatok55
Idegenforgalmi tervezés üdülőhelyeken59
A tervezés mint menedzsment-funkció59
A turisztikai tervezés szükségessége az üdülőhelyeken59
A tervszerűtlen fejlődés59
Kapacitáshatárok61
A célterülettől a küldő területig - a kínálattól a keresletig61
Az idegenforgalom gazdasági folyamatának összefüggésrendszere63
Az üdülőhely irányításának, vezetésének és a tervezés alapelvei75
A turisztikai termék sajátos vonásai75
Következttések a turisztikai vezetés számára79
Az idegenforgalmi hely és az üdülőhely-tervezés81
Az üdülőhely mint sajátos vállalkozási képződmény83
Célkitűzés83
A vállalkozás, mint termelő (produktív) szociális rendszer84
Az üdülőhely mint idegenforgalmi termék85
A komplex turisztikai termék kialakításának decentralizált folyamata89
Vállalkozás és üdülőhely - összefoglalás92
Az üdülőhely-tervezés menete95
A tervezés ütemezése, a határidők betartása az üdülőhelyen95
A tervezési döntések prioritása, rangsorolása95
A tervezési alrendszerek ütemezése Bircher nyomán95
Üdülőhely-, terület- és infrastruktúratervezés - az integrált tervezés elve97
A marketing mint a termék-piac koncepció kialakításának és megvalósításának eszköze100
Hosszú távú üdülőhely-tervezés101
A tervezési folyamat101
Az üdülőhely-analízis lépései101
A vendégmegkérdezés103
Vonzerőleltár, attraktivitás keresztmetszet104
A kapacitás és a leterhelhetőség vizsgálata106
A turisztikai termékcsoportok analízise - keresletelemzés, igényfelmérés107
A jövőbeni kínálat a vendég szemében110
Az egyes szolgáltatók helyzete111
Kapacitáskihasználtság113
Árszínvonal114
Menedzsment115
Összkép115
A turisztikai kínálat szezonális elemzése116
Az értékelés szempontjai116
Vendégéjszakák117
Ágy-, férőhely- vagy szobakihasználtság118
Átlagos tartózkodási idő118
Árszint, árszínvonal119
Hozamszámítás, összkép119
Piacelemzés120
Üdülőhely-tervezés és a piacelemzés120
A küldő országok vizsgálata121
A piac szegmentálása122
Üdülőhelyi erős/gyenge profil124
Környezetvizsgálat129
Konkurenciaanalízis129
A piacvezető versenytársak elemzése130
Az egyes szezonok átfogó elemzése - versenytársak esetében131
Az üdülőhely erős/gyenge pontok-profiljának összehasonlítása a piacvezető versenytárséval132
Piackutatás133
Piacpotenciál, piacvolumen, piaci részesedés134
Piaci preferenciák136
Összefoglalás137
A célok kijelölése138
A termék/piac koncepció139
A stratégiakialakítás kezdete139
A termék/piac koncepció és az eredeti kínálat140
Szezonok behatárolása142
Termékcsomag koncepció, termékfejlesztés143
A közép távú fejlesztési terv és a termék/piac koncepció145
Az üdülőhely-tervezés intézményi háttere, alapja149
Az üdülőhely a decentralizált szolgáltatások rendszere149
A turisztikai tervezésből származó felismerések áttekintése150
Üzletpolitika150
Településtervezés - a turizmus integrált tervezése151
Kollektív turisztikai tervezés - tervezés "részvétellel"152
A kollektív tervezés kiindulópontjai152
A szolgáltatók hierarchiája az üdülőhelyen152
A kooperatív tervezés keretfeltételei154
A külső szakértők szerepe a tervezési folyamatban155
Összefoglalás163
Esettanulmányok165
Falusi turizmus Eger térségében165
Zalaegerszeg Gébárti tó és Zalavölgy termál- és idegenforgalmi hasznosítása173
Településfejlesztés a gyakorlatban194
Kérdőíves vendégmegkérdezés197
Ellenőrző kérdések202
Bibliográfia204

Dr. Fekete Mátyás

Dr. Fekete Mátyás műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Fekete Mátyás könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem