1.067.049

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vidéki turizmus fejlesztése

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Szaktudás Kiadó Ház Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9736-70-2
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A földrajzi elhelyezkedés, a természeti környezet változatossága és szépsége, a történelmi hagyományok és az azt tükröző városok és falvak tradicionálisan a turizmus kedvelt célországává teszik... Tovább

Előszó

A földrajzi elhelyezkedés, a természeti környezet változatossága és szépsége, a történelmi hagyományok és az azt tükröző városok és falvak tradicionálisan a turizmus kedvelt célországává teszik hazánkat. Idegenforgalmunk bár kisebb nagyobb zökkenőkkel, de fokozatosan fejlődik, és ma már a nemzetgazdaság egyik nélkülözhetetlenül fontos ágazata. Egyértelmű azonban az is, hogy lehetőségeinket korántsem használjuk ki. A magyar vidék kínálja talán a legnagyobb, ma még kihasználatlan turisztikai kapacitásokat. Különösen értékesek ezek a lehetőségek napjainkban, amikor a magyar vidék a kibővült Európai Unió részeként nyitottan, határok nélkül várja külső és nem utolsó sorban a hazai vendégeit.
A tőlünk nyugatabbra fekvő országok tapasztalatai igazolják a vidéki turizmusban rejlő lehetőségeinket. A fejlett vidéki turizmussal rendelkező térségek tapasztalatai azonban arra is figyelmeztetnek, hogy a vidéki turizmus fejlesztése összetett, idő- és ráfordításigényes terület, ahol az eredmények nem egy csapásra születnek. A táj, az infrastruktúra, a helyi kultúra és a vidéki emberek vendégszeretetének szintézise szükséges a vonzó vidéki turizmus létrejöttéhez. Egy ilyen szintézis megteremtését szolgálja Fehér István és Koródi Mária könyve, amelyben a nemzetközi és a hazai tapasztalatok egyaránt feldolgozásra kerülnek.
Napjainkban a vidékfejlesztés meghatározó szemlélete a holisztikus megközelítés, amely felöleli a vidéki térség egészét, beleértve a természeti környezetet, az ott folyó gazdasági tevékenységet és az ott élő emberek életét. A szerzők nagyon szerencsésen e szemlélet szerint közelítenek a vidéki turizmus problémáihoz. A vidéki turizmust mint a vidékfejlesztés egyik lényeges elemét mutatják be, és ezen az alapon tárgyalják a vidéki turizmus szerepét a vidékfejlesztésben, valamint a vidéki turizmus sajátos módszereit és problémáit. A szerzők bevezetésként röviden foglalkoznak a vidéki turizmus általános kérdéseivel. A könyv meghatározó része azonban a vidéki turizmussal közvetlenül összefüggő fejlesztési és marketing kérdéseket dolgozza fel. Sok gyakorlati tanáccsal és példával segítve az olvasót.
A magyar könyvpiac nem bővelkedik a vidéki turizmussal foglalkozó munkákban. Ez az egyik első olyan könyv, amely a vidéki turizmus gyakorlati kérdéseit a vidékfejlesztés egészébe ágyazva tárgyalja. Fontos jellemzője a munkának, hogy abban a vidéki turizmus makrokereteiből kiindulva a praktikus térségi és vállalkozási aspektusok egyaránt megjelennek. Olyan munkát ajánlok az olvasók figyelmébe, amely a vidékfejlesztés és a vidéki turizmus kérdései iránt érdeklődők széles köre számára egyértelműen hasznos, új ismereteket és gyakorlati tanácsokat nyújtó olvasmány. Különösen tanulságos és hasznos lehet ez az anyag, a vidékfejlesztéssel összefüggő döntéshozók, a térségi és a kistérségi fejlesztéssel foglalkozó szakemberek és nem utolsó sorban a vidéki turizmusban dolgozók számára.
Dr. Csáki Csaba
akadémikus Vissza

Tartalom

Ajánlás 7
Előszó 9
Bevezetés 11
1. Az integrált vidékfejlesztési módszerek fejlődése 13
1.1. A közös agrárpolitika bővülése a vidékfejlesztési politikával Európában 13
1.2. A vidékfejlesztés szükségességének felismerése Magyarországon 14
1.3. A vidék erőforrásait integráló tényezők 16
2. A turizmus jellemzői és a vidéki területekre vonatkozó sajátosságai 20
2.1 A turizmus rendszere 22
2.2. A turizmus gazdasági, társadalmi és környezeti kapcsolatai 25
2.3. A vidéki turizmus 27
2.4. A vidéki turizmus iránt megnyilvánuló kereslet jellemzői 32
2.5. A vidéki turisztikai választékelemek sajátosságai 35
2.6. A vidéki turisztikai termékek összetevői 37
2.7. A vidéki turizmus fejlesztési módszerei 39
2.7.1. A turizmus mint a vidékfejlesztés módszere 39
2.7.2. Turizmusfejlesztés vidéken 42
2.7.3. A vidéki turizmus termékfejlesztése 44
2.8. A vidéki turizmus marketingsajátosságai 47
2.8.1. A térségi marketingkommunikáció jellemzői 48
2.8.2. Desztinációmarketing - térségmárkázás 48
2.9. A vidéki turizmus jövőképe 50
3. A vidéki turizmusfejlesztés piaci alapjai 53
3.1. A gazdaság és a turizmus kapcsolata a vidéki kistérségekben 54
3.1.1. Gazdasági potenciál a vidéki kistérségekben 55
3.1.2. Turisztikai potenciál a vidéki kistérségekben 57
3.1.3. A turizmus teljesítménye a vidéki kistérségekben 58
3.1.4. A fejlettség és a fejlődés összefüggései 59
3.1.5. A turizmusfaktor 61
3.2. A vidéki kistérségek fogadókapacitásának jellegzetességei 65
3.3. A vidéki turisztikai terméktípusok feltételrendszerének sajátosságai és fejlesztése a vidéki kistérségekben 72
3.3.1. A termálturizmus 73
3.3.2. A kastélyturizmus 78
3.3.3. A gasztroturizmus 82
3.3.4. A kézművesturizmus 95
3.3.5. A lovasturizmus 103
3.3.6. Az ökoturizmus 113
3.3.7. A vadászturizmus 117
3.4. A vidéki kistérségek komplex vonzereje 122
3.5. A mezoszintű elemzési eredmények és felhasználásuk 127
3.6. A piacképesség növelésének megoldásai a vidéki turizmusban 130
3.6.1. Az egyéb nyomtatott reklámeszközök sajátosságai a vidéki turizmusban 131
3.6.2. A vidéki kistérségek mint desztinációk márkázhatósága 133
4. A vidéki turizmus fejlesztési lehetőségei és fejlődési iránya 137
5. Turizmusfejlesztési koncepciók - esettanulmányok 141
5.1. Az adottságalapú tervezés 141
5.1.1. Helyzetelemzés 141
5.1.2. SWOT-elemzés 142
5.1.3. Fejlesztési javaslatok és célkitűzések 145
5.2. A termékalapú tervezés jellemző lépései 146
5.3. A marketingstratégián alapuló tervezés jellemző lépései 148
5.4. Területfejlesztési szemléletű turizmustervezés 150
5.5. Stratégiai tervezés 156
5.5.1. Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 156
6. Összegzés és néhány zárógondolat 171
7. Mellékletek 177
Irodalomjegyzék 189
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem