1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései

Tanácskozás az Országos Pedagógiai Intézetben 1972. január

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hármas funkció ellátására alakult 1962-ben az Országos Pedagógiai Intézet. Az iskolareform dokumentumainak kidolgozása, a pedagógusok továbbképzése, pedagógiai témák kutatása volt a feladata az... Tovább

Előszó

Hármas funkció ellátására alakult 1962-ben az Országos Pedagógiai Intézet. Az iskolareform dokumentumainak kidolgozása, a pedagógusok továbbképzése, pedagógiai témák kutatása volt a feladata az elmúlt 10 év során Tevékenységének produktumait vizsgálva e hármas funkciót már nem lehet különválasztani, sem tartalmában, sem megjelenési formájában. A tantervkészítés - a munka bizonyos fázisában - kutatómunkának tekinthető; a kutatómunka eredménye a mi Intézetünkben nem csak a könyvek és tanulmányok mennyiségével és minőségével mérhető, hanem a továbbképzés során elhangzott előadásokkal, azok hatékonyságával is. A munka jellegéből adódott - adódik - viszont az a tény is, hogy a kutatói tevékenységnek csak a végeredménye kerül szükségszerűen tömör, sűrített formában az állami dokumentumokba, s részeredményei - vagy éppen problémái - elsikkadnak, feledésbe merülnek, de mindenképpen csak az Intézet munkatársai számára hozzáférhetők.
Az OPI Tudományos Bizottsága ezekből az eddig "belső használatra" szánt anyagokból e kiadvány sorozat keretében néhányat közread azzal a céllal, hogy tájékoztassa a pedagógiai kutatással foglalkozó kollégákat, s a tovább képzési kabinetek munkatársait. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Előadások 5
Dr. Szarka József: Kutatásmódszertani kérdések 6
Dr. Zrinszky László: Rendszer és módszer, a pedagógiában 21
Dr. Kiss Árpád: A tudományos kutatások szükségességének indoklása a pedagógiában 39
Dr, Báthory Zoltán; A pedagógiai célrendszer és az értékelés 52
Szebenyi Péter: A társadalmi és állampolgári ismeretek cél- és követelményrendszerének vizsgálati, módszeréről 73
Dr. Kontra György: A tantárgytesztek csoportosítása 96
Komár Pálné: Kutatásmódszertani problémák az irodalomtanítási kísérletben 114
Kutatási beszámolók 149
Dr. Hunyady Györgyné: A közösségi szerkezet és a kollektivitás összefüggése 150
Faludi Szilárdné: A történelem tanár képzés egyes tényezőinek kérdőíves vizsgálata 154
Czeiter György: A gépésztechnikusok szakmai jegyzékének kidolgozása 157
Gecső Ervin: Egy új tanulás-tanítási "stratégia" eredményességének vizsgálata 161
Dr. Victor Andrási A kémiatanítás nyelvi problémai 163
Farkas Edit: Földrajzi követelményrendszer pontosítási vizsgálat módszereinek megtervezése 167
Fehér Ferencné: Gimnazisták kauzális gondolkodásának vizsgálata különböző mérési módszerekkel 170
Bodó Györgyi: A fasiszta történelemszemlélet uralkodóvá válása a Horthy-rendszer történelemoktatásában 173
Cervenak Józsefné: Komplex matematikatanítási kísérlet alsótagozatban 177
Kótay Istvánné: Tudásszintmérés a dolgozók gimnáziumaiban 182
Balogh József s A tanulói termelési kísérletek oktatásának vizsgálata 185
Dr. Fazekas György: Hatékonyságvizsgálatok a gimnáziumi biológiaoktatás köréből 188
Kádárné, Fülöp Judit s A vaktalálat problémája a feleletválasztásos teljesítmény mérésben 192
Salamon Zoltánné: Középiskolások körében végzett szabadidő-kutatás, különös tekintettel az ifjúsági szervezet tevékenységére 199
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései

A borító enyhén töredezett, kopottas.

Állapot:
2.340 Ft
1.170 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A neveléstudományi kutatások módszertani kérdései

A borító kopott.

Állapot:
2.340 ,-Ft
35 pont kapható
Kosárba