kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelődéskutató Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 461 oldal |
Sorozatcím: | Közművelődés-kutatás |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-521-088-4 |
I. kötet | |
Dr. Durikó Mátyás: Olvasásmegértés és meghatározó tényezői fiataloknál és felnőtteknél | |
A kutatás társadalmi jelentősége és módszertani kérdései | 11 |
A kutatás társadalmi-gyakorlati fontossága, tudományos indokoltsága | 11 |
A vizsgálat általános ismertetése, metodikája, a mintavétel és az eredmény érvényességének a kérdései | 15 |
"Tanuló felnőttekre" vonatkozó mintavételünk tanulságai a szociokulturális tényezők szempontjából | 27 |
Az önálló olvasásmegértés szintje tanuló és nem tanuló fiataloknál és felnőtteknél és az ezt meghatározó legalapvetőbb tényezők | 37 |
Az olvasásmegértési teljesitmény társadalmi, müvelődési fontossága | 37 |
A felnőtt tanulók, nem tanulók, rendeskoru tanulók olvasásmegértési teljesitményének táblázatos bemutatása és globális értékelése | 40 |
A felnőttek (tanulók, nem tanulók) olvasásmegértési teljesitményét, annak nagy variabilitását magyarázó legalapvetőbb tényezők | 46 |
A szociokulturális változók olvasásmegértést meghatározó szerepe gyermekeknél és felnőtteknél | 59 |
A számba jöhető változók értelmezése a személyiség identitásának meghatározása szempontjából | 60 |
Milyen mértékben határozzák meg a változók, illetve az egyes blokkok az olvasásmegértés képességét? | 64 |
Mi függ az olvasásmegértéstől? | 88 |
Jegyzetek az első részhez | 92 |
Dr. Harangi B. László: A tanulási, müvelődési részvétel motivációja és az olvasásmegértési teljesitmény | |
A motivumok jelentősége, értelmezése, mérése | 101 |
A motivumok tanulási és müvelődési ösztönző értékének alakulása a különböző almintákban | 113 |
A motivumok tanulási ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora | 113 |
A motivumok müvelődési ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora | 116 |
A tanulási és müvelődési ösztönző érték összefüggése | 120 |
A motivumok ösztönző értékének taxonomikus elemzése | 122 |
Az ösztönző értékfüggése az iskolai végzettségtől | 131 |
A motivumok eszközértéke | 133 |
Az olvasásmegértési teljesitmény függése az ösztönző értéktől (eszközérték) a különböző almintákban | 133 |
Az ösztönző érték és az eszközérték szerinti rangsorok korrelációja | 153 |
A tanulási és müvelődési eszközérték összefüggése | 154 |
A motivumok eszközértékének taxonomikus elemzése | 155 |
A motiváció-indexek eszközértéke | 155 |
Tanulási, müvelődési beállitottság-indexek | 156 |
Az indexek fajtái, összetételük, átlaguk, szóródásuk, homogenitásuk, átfedésük | 156 |
A beállitottság- és a motiváció-indexek korrelációja | 159 |
A beállitottság-indexek eszközértéke | 160 |
A tanulási, müvelődési beállitottság-index korrelációs adatainak értelmezése | 160 |
Müvészeti beállitottság és olvasás | 166 |
A müvészeti beállitottság mérése | 166 |
A müvészeti beállitottság-osztályzatok gyakorisági eloszlásai | 169 |
A müvészeti beállitottság függése az iskolai végzettségtől | 176 |
A müvészeti beállitottság-elemek korrelációi egymással | 183 |
Az izléselemek korrelációi a kulturális értékorientációkkal és életelvekkel | 187 |
A kulturális értékorientációk és az életelvek korrelációja | 190 |
A kedvenc olvasmányok és az irodalmi izlés: olvasói profilok | 190 |
Az irodalmi izlés korrelációja az "olvasásmegértéssel" és az "önmüvelési tudatossággal" | 206 |
Hivatkozások, jegyzetek a második részhez | 209 |
II. kötet | |
Dr. Durkó Mátyás: A személyiség szabadidő felhasználási szokásai és az olvasásmegértés | 7 |
A szabadidő-felhasználás szokásainak jelentősége általában és az olvasásmegértés szempontjából | 7 |
Szokások, szabadidő felhasználási szokások és az olvasásmegértés | 7 |
Vizsgálatunk elméleti, módszertani vonatkozásai | 13 |
Vizsgálati hipotézisünk | 21 |
A táblázatok jegyzéke | 26 |
A szabadidő szerkezete a "globális" (átfogó) indexek alapján | 28 |
Az "otthonülő tevékenységek" aránya és változtatásának szándéka | 28 |
Az "eljáró tevékenységek" aránya és változtatási szándéka | 33 |
A "változtatott rendszerességű tevékenységek" indexe | 36 |
A "globális" (átfogó) indexek összefüggései az olvasásmegértéssel | 39 |
A szabadidő szerkezete a "komplexitás" (változatosság) indexek alapján és az egyes szerkezeti struktúrák és elemeik korrelációja az olvasásmegértéssel | 40 |
A képzési index | 47 |
Az olvasási index | 54 |
A tömegkommunikációs index | 60 |
A látogatási index | 66 |
Tagság-társasági index | 71 |
A hobbi-index | 77 |
A rekreáció-index | 82 |
A kötelesség-index | 87 |
A szabadidő szerkezete "a szabadidő felhasználási rendszeresség" alapján és ennek korrelációja az olvasásmegértéssel | 93 |
A bipoláris és a nem bipoláris képzési index | 97 |
A rekreációs és szórakoztató tevékenység-index | 115 |
Az információs index | 128 |
A látogatási és tagság-index | 131 |
A szépirodalmi olvasás és a könyvtár-index | 145 |
A zenei index | 154 |
A hobbi-index | 159 |
A kötött és haszontevékenységek-index | 163 |
Az egyes szabadidő felhasználási blokkok művelődési értéke az olvasásmegértési korreláció alapján | 174 |
A tanulói és nem tanulói magatartás megnyilvánulása a szabadidő-strukturában | 184 |
A dolgozók általános iskoláiban tanulók szabadidő-strukturája | 189 |
A dolgozók középiskoláiban tanulók szabadidő-strukturája | 197 |
Adalékok a rendeskorú tanulók szabadidő struktúrájában | 201 |
Jegyzetek | 206 |
Mellékletek | 208 |
Dr. Durkó Mátyás, Dr. Harangi B. László: Összefoglalás (a kutatás eredményeinek pedagógiai, andragógiai, közművelődési konzekvenciái | 218 |
Az olvasásmegértési vizsgálat jelentősége | 218 |
A jó olvasásmegértési teljesítmény átfogó szociálpolitikai, oktatáspolitikai és művelődéspolitikai háttere | 218 |
A vizsgálat pedagógiai konzekvenciái | 221 |
A kutatás tanulságai a felnőttnevelési általános koncepciója korszerűsítéséhez és didaktikai és didaktitkai konzekvenciái levonásához | 225 |
Értelmi képzés a gyermek- és felnőttnevelésben. Az olvasásmegértési vizsgálat jelzései a feladat szükségességéről és területéről | 236 |
Motiváció és tanulás | 240 |
Motiváció és iskolán kívüli művelődés | 242 |
Az egyes rétegek szabadidő struktúrájára és a (köz) művelődési folyamatra vonatkozó konzekvenciák | 245 |
Jegyzetek | 249 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.